Cíle nového majitele F1 Liberty Media budou zaručeně po chuti fanoušků, jelikož bude usilovat o návrat šampionátu na tradiční okruhy, mezi které patří například Nürburgring, a také o zjednodušení pravidel.
Tradiční tratě postupně mizí z kalendáře Formule 1 na úkor nových moderních okruhů, jejichž cílem je nabídnout, co nejlepší show. To by se ale pod vedením nového tria skládajícího se z Chasea Careyho, Seana Bratchese a Rosse Brawna mohlo změnit.
V rozhovoru pro BBC novopečený šéf šampionátu prozradil, že by rád v budoucnosti umožnil promotérům v Německu, Velké Británii a Itálii opět pořádat závody. „Kolébkou sportu je západní Evropa,“ připomíná Carey.
Brawn je přesvědčen, že nové okruhy, jako Singapur, Abu Dhabi nebo Mexiko-City, jen těží z toho, že můžou být po boku klenotů královny motorismu.
„Spousta nových tratí je skvělá a přináší Formuli 1 její cenu. Ale jsou tu jen proto, jelikož chtějí být součástí show, do níž patří Monaco, Silverstone, Monza, Hockenheim a Nürburgring.“
To, že Brit zmínil zrovna oba okruhy nacházející se v Německu, by mělo být dobrým znamením pro kompetentní v Bádensku-Würtenbersku a Eifelu. Jenže ti jsou ještě podráždění po jednáních s Berniem Ecclestonem, který po nich požadoval astronomické částky. Na to zatím nové vedení doplácí a jednání s kompetentními neprobíhá zrovna bez problémů, což potvrdil i Carey: „Samozřejmě vládne při vyjednáváních určité napětí, ale přejeme si, abychom měli s pořadateli závodů dobré vztahy.“
Mimo tradičních tratí bychom se také mohli dočkat více zámořských závodů. V úvahu připadá městský okruh v New Yorku, Los Angeles, Miami a Las Vegas. Pokud by byla nějaká z těchto alternativ zrealizovaná, tak to neznamená, že bychom tak byli opět ochuzeni o klenoty F1. Ty by samozřejmě zůstaly a jen by se zvýšil počet závodních víkendů.
Ačkoliv má Silverstone smlouvu na pořádání závodu až do roku 2019, tak má možnost využít klauzuli a stáhnout se z Formule 1 dříve. Brawn se ale bude snažit vytvořit model, jenž by zachránil „domov britského motorsportu“: „Je třeba tuto hodnotu ve Formuli 1 uchránit.“
Dvaašedesátiletý Brit také bude usilovat o to, aby byla pravidla co nejsrozumitelnější. V těch aktuálních se totiž často ztrácí i piloti a týmy, které si je vysvětlují po svém a potom dochází k nedorozuměním.
„Budu se zaměřovat na sportovní stránku věci. To, co bych rád rozvíjel společně s ostatními akcionáři, týmy, FIA a dalšími, je vize, kde chceme v dalších několika letech být,“ řekl pro BBC 5 Live. „Ze své vlastní zkušenosti vím, že F1 má tendenci být reaktivní, což je její problém. Snaží se najít řešení, ale je to vize tak na tři až pět let.“
„Myslím si, že víme, co fanoušci chtějí: zábavu, závodění kolo na kolo, a rozumět tomu, co se děje. S tím podle mě všichni souhlasí. Je to o tom najít s ostatními týmy a ostatními zúčastněnými lidmi způsob, jak toho dosáhnout,“ dodal novopečený výkonný ředitel motorsportu.
Brawn přiznal, že jako divákovi se mu při sledování závodu stávalo, že se v tom ztrácel, a to by chtěl změnit.
„Podle mě jednoduchost je pro budoucnost klíčová. Posledních několik let jsem F1 sledoval jako divák. Občas se stávalo, že jsem si nebyl úplně jistý, co se v závodě děje. Je to skvělý sport a fantastická kombinace jezdců a jejich osobností, soutěživosti, auta a prostě všeho.“
„Myslím si, že fanoušci chtějí závodění a toho jsme moc neviděli. V posledních letech jsme viděli skvělou bitvu mezi dvěma jezdci stejného týmu, ale nebylo to chybou Mercedesu. Ten odvedl báječnou práci.“
Dále připomíná, že jsou různé druhy fanoušků: ti, co navštěvují závody, jiní ji sledují v TV či pomocí jiných médií a mezi tím se musí najít vyvážení. A pro návštěvníky velkých cen se budou snažit víkend zatraktivnit tak, aby se fanoušci bavili od začátku do konce.