Bearman upozorňuje na nespravedlivý aspekt chladicí vesty

Bearman upozorňuje na nespravedlivý aspekt chladicí vesty

Nová inovace ve formuli 1 pro horké víkendy? Chladící vesty, které mají jezdcům v kokpitu dopřát trochu více pohodlí. Oliver Bearman však poznamenal, že vesty mají stále řadu nedostatků a jejich zkoušení je nespravedlivé.

Oliver Bearman, který si užil hvězdný start do své první kompletní sezóny, poznamenal, že chladící vesty, které budou od příští sezóny povinné, mají v současné době nedostatek kvůli hmotnosti.

Vozy pro rok 2026 budou mít tato zařízení namontována prostřednictvím elektrického systému, přičemž současné vozy je budou muset mít implementována dodatečně. Bearmanovi vadí, že ti, kteří používají systém opt-out a chtějí chladící vesty používat již letos, budou muset mít těžší auto o 5 kg.

„Vím, že některé týmy jsou vlastně schopny systém potřebný pro používání chladících vest normálně provozovat, což nevím, jak je možné,“ řekl Bearman, který zároveň potvrdil, že Haas tento systém nemá. „Některé týmy jsou schopny jej provozovat, některé ne. Samozřejmě je jasné, že na to mají váhovou rezervu. Ale pokud nikdy nevyhlásí, že je dostatečně horko na to, aby se s ním dalo závodit, pak tuto výhodu získá jen polovina týmů, což mi připadá trochu nespravedlivé.“

Bearmanův týmový kolega Esteban Ocon si před sezónou hlasitě stěžoval, že kvůli těžkopádnosti vest si je nikdo nemůže reálně obléknout. Tento problém přiměl vedení týmu k hledání způsobu, jak vesty upravit, což Bearman potvrdil.

„Ano, mírně změnili design, který se týká vývodu, kam směřují všechny hadičky. Teď je to jen posunuté trochu víc ke středu těla, a proto se do sedačky můžete skutečně dostat. Předtím u původního designu jste s ním vlastně nemohli nastoupit do auta,“ přiznal britský pilot.

Oliver Bearman také poznamenal, že vesta je nyní mnohem lépe řešená. „Zdá se, že je opravdu dobrá,“ přiznal Bearman a s jeho tvrzením souhlasili také Charles Leclerc a George Russell, kteří ji vyzkoušeli přímo v závodě. Oba muži však také sdělili své zkušenosti s některými počátečními problémy se systémem.

Charles Leclerc uvedl, že při jedné příležitosti, kdy vestu vyzkoušel, v Džiddě, ji shledal opravdu užitečnou, ale prohlásil: „Ale u těch několika jezdců, kteří vestu použili v posledním závodě, systém přestal fungovat v polovině závodu, a pak se kapalina velmi zahřívá, takže si nejsem jistý, jestli ho prozatím rád použiji.“

Russellův postoj k vestám musí vycházet i z pohledu GPDA, jejímž je ředitelem. Podle rozhodnutí FIA budou chladicí vesty povinné, až teplota vzduchu dosáhne 31 stupňů, a Russell se domnívá, že je nutná úprava. „Ještě to není dokonalé, ale rozhodně to cítím jako zlepšení. Navíc každé auto je také jiné. Myslím, že v každém kokpitu panují jiné teploty. Vím, že jsme už viděli, jak se náš kokpit dostává až na 60 stupňů, a myslím, že nebezpečí tepla je tuším na 31 stupních nebo 30 stupních. Ale když to zkombinujete se slunečním světlem a teplotou v kokpitu, víte, je to v závodním autě jako v sauně,“ přiznal britský pilot v službách Mercedesu.

„Kolektivně jsme o tom nemluvili. Ne všichni jsou pro to, aby se to používalo, což je také v pořádku. Jo, někdo nedávno řekl, že by to měla být volba jezdce,“ popsal Russell.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka ekonomky, kterou však velmi táhne psaní sportovních článků. V motorsportu ji nejvíce baví pokrývat cestu mladých talentů až na samotný vrchol. Kromě motorsportu píše články z hokeje, zimních sportů či tenisu.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *