Po úspěšné kampani v Renaultu odešel Fernando Alonso k McLarenu. Jeho přechod k britské stáji byl dokonce oznámen již v prosinci roku 2005, tedy ještě před tím, než získal s Renaultem svůj druhý titul. Chris Hessey, jeden z jeho mechaniků z Renaultu, se v rozhovoru pro Pit Debrief otevřel o tom, jak španělského závodníka zná on, a o kontroverzích, které Alonsa provázely.
Chris Hessey strávil na Fernandově straně garáže oba dva roky, kdy Španěl získal mistrovské poháry. Nyní dvaačtyřicetiletý pilot ukázal záblesky svého talentu již kdysi u Minardi. Svou rychlost také prokázal v roce 2003, když získal s Renaultem v Malajsii svou první pole position a v Maďarsku zlatý pohár. Ke zlomu došlo v roce 2005. V úvodní Velké ceně Austrálie skončil na třetím místě, ačkoliv startoval z místa třináctého, a ihned po Austrálii následovala další tři vítězství. Toho roku získal Alonso svůj první Pohár jezdců.
„Přijeli jsme v pondělí ráno na letiště, abychom letěli zpátky do Velké Británie, a zjistili jsme, že podepsal u McLarenu. Takže vlastně vyhrál šampionát, a ještě toho večera se upsal Ronu Dennisovi a odešel k McLarenu. Bylo to smutné. Kéž by zůstal,“ vzpomínal Chris Hessey na moment, kdy se dozvěděl, že jeho jezdec bude od týmu odcházet. „Ale jak říkám o těchhle jezdcích, hledají další krok dopředu, a samozřejmě peníze vládnou světu. Ron za něj dal velké prachy.“
Hessey vysvětlil, že Alonso si během svého tažení v Renaultu neskutečně vážil svého týmu. Podělil se i o to, jak se s nimi Španěl rozděloval o svůj vlastní bonus, když vyhrál závod nebo skončil na pódiu.
„Pamatuji si, jak když Fernando začal vyhrávat, zavolal si mě jednoho odpoledne a ptal se, jestli mu můžu dát jména všech kluků, co pracují na jeho autě, a já řekl, že jo. Myslím, že tehdy bylo asi jen šest hlavních lidí, kteří pracovali na jednom autu. Dal jsem mu všechna jména. A potom příští závod si mě znovu zavolal, měl velkou kupu obálek a řekl, že tyhle jsou pro tebe a pro kluky, tohle je pro vás. Myslel jsem si, že to je jen děkovná kartička. Otevřel jsem ji a bylo tam nějakých 600 eur. Tak mu říkám, co to je, a on že je to část jeho bonusu, který mu Flavio musí dát, když se mu daří nebo když se dostane do top trojky. Že dostane bonus a chce ho sdílet s námi, protože bez nás by to nedokázal. A já mu říkám, Fernando, to nemusíš dělat, a on na to, ne, já to udělám. Odešel jsem a dal peníze všem klukům. Co pár závodů udělal to samé, přišel s kupou obálek a řekl, že tady máš, tohle můžeš dát klukům.“
Během jeho působení v McLarenu to ale bylo jinak. „Když odešel do McLarenu, zkusil udělat to samé pro svůj tým a Ron Dennis tomu zatnul tipec. Řekl, že tohle dělat nebudou a nedovolil mu to.“
„Pro nás to dělal. Nebyla v tom žádná zášť. Řekl mi, že jeho bonus, který dostává je vyšší než můj plat od Flavia, a řekl mi to, když mi dával tu první várku obálek, protože jsem mu řekl ne, ne, ne, tohle nepotřebuješ dělat. Řekl mi, že jsem součástí toho, co dělá, a tak se se mnou chce podělit. A tak jsem se rozhodl, že se o tom podělím s vámi,“ poznamenává Hessey.
Marc Priestley, bývalý mechanik McLarenu, popsal, jak se v britském týmu Alonso pokoušel o to samé, dokonce i u týmu náhradního vozu. Reakce byla ale úplně jiná.
„V roce 2007 se stalo, že Fernando přijel na závod a když jsem přijel, jeho manažer nebo trenér tam všem co nebyli na Lewisově autě rozdával malé hnědé obálky naplněné penězi. Pamatuju si, že jsem otevřel tu obálku a tam bylo 1500 eur nebo kolik. Bylo to takové podezřelé. Prvně dostaneš neoznačenou hnědou obálku, tak říkám, děkuji mockrát, co to je, a ten trenér se vytratí pryč a vám to zůstane, otevřete to a doslova to přetéká penězi. Najednou se to začne šířit týmem a jediní, kdo je nedostal, jsou lidi z Lewisova týmu. Začne nám docházet, co se tady stalo, snaží se získat podporu a povzbudit lidi, aby podpořili jeho stranu garáže v té intenzivní bitvě, kterou spolu vedli,“ vzpomínal Priestley. Peníze si ale nenechali, jak dodává: „Na jednu stranu je to chytrá taktika, ale nakonec na to tým samozřejmě přišel a donutil nás věnovat celou částku na charitu, což bylo v pořádku, ale dalo nám to trochu náhled na to, jak různě lidé přemýšlí.“
Hessey si nemyslí, že se jednalo o něco nekalého. Podle něho prostě Alonso dělal to, co u Renaultu. „Pamatuju si na to uplácení v McLarenu, což byl nesmysl. Neuplácel lidi, aby odvedli lepší práci než ostatní, protože všichni mechanici by stejně odvedli tu stejnou práci. Jen se chtěl o svůj bonus podělit s týmem svého vozu.“
Na Alonsovu štědrost má Hessey ještě jinou vzpomínku, kterou si střeží doma i po osmnácti letech. Po vítězství ve Velké ceně Bahrajnu v roce 2005 předal Alonso vítěznou trofej Hesseymu, tehdejšímu mechanikovi číslo jedna.
„Je to týmový hráč. Bahrajn 2005, tu trofej mám ještě teď. Vyhrál závod, přišel za mnou do garáže s trofejí za první místo a řekl, tohle je pro tebe. Říkám, okej, Fernando, žádnej problém, zabalím ti to a nechám poslat zpátky do Velké Británie, ušetříš si snahu dostat to do letadla, a on na to, že ne, to je pro tebe. Jak to myslíš, pro mě, říkám. Chci ti dát tuhle trofej, je tvoje, on na to. Takový to byl člověk.“
Fernando Alonso čelil za svou kariéru několika obviněním, že není týmovým hráčem, a to i od svého bývalého týmového kolegy z Ferrari, Felipeho Massy, který řekl: „Víte, bylo docela těžké spolupracovat s ním v týmu. Tým se vlastně rozpůlil.“ To však Hessey po svých zkušenostech se Španělem odmítá. „Myslím, že spousta novinářů se mu snažila jen uškodit. Nikdy nebyl na nikoho agresivní. Nebyl manipulativní, ani s piloty, které měl vedle sebe ve druhém autě. Mohli jste ho slyšet, jak se v garáži baví o autě, závodě, kvalifikaci. Nic neschovával.“
Po sezóně 2006 odešel Michael Schumacher z formule 1, a Kimi Räikkönen přešel z McLarenu k Ferrari. Fernando Alonso měl tak pro rok 2007 za týmového kolegu nováčka, mladého Lewise Hamiltona. Ten ve své debutové sezóně zapůsobil a uvnitř týmu to začalo být napjaté.
Ron Dennis si v Hamiltonovi vychovával vlastního jezdce, myslí si Hessey. Brit byl členem juniorského programu McLarenu již od roku 1998, a to podle něj vedlo Dennise k tomu, že dal přednost dnes sedminásobnému mistru světa před tehdejším úřadujícím šampionem.
„S Ronem Dennisem, McLarenem a Hamiltonem se to má tak, že si ho Ron Dennis přivedl už jako mladého jezdce. Ron Dennis řekl, a to mi řekl jeden z tehdejších inženýrů, ne Marc Priestley, někdo jiný, že prý Rona Dennise nebavilo platit tak obrovské platy, aby měl dobrého pilota. Tak si ho chtěl vytvořit sám. Zaplatil mu za vzdělání, za závodění v juniorské formuli. Zaplatil za něho celou cestu, aby ho dostal do formule 1. Když se dostal do McLarenu po boku Fernanda, myslím, že tam si Fernando uvědomil, že v zákulisí se manipuluje.“
Vše vyvrcholilo v Maďarsku, kde Hamilton vedl v šampionátu o dva body. Na začátku třetí části kvalifikace měl být upřednostněn Fernando Alonso. Lewis Hamilton jej měl před sebe pustit, což však neudělal. Podle Hesseyho v tom má prsty i Dennis.
„Klasická ukázka byla Budapešť, kde Alonso věděl, že ho zadržují schválně, protože Dennis měnil to, co se mělo stát, aby z toho těžil Hamilton na úkor Fernanda.“
Španělský pilot vzal situaci do vlastních rukou. Když se na konci třetí části kvalifikace přezouvalo na čerstvé pneumatiky pro poslední pokusy, Alonso zbrzdil výjezd z boxů. Zatímco on se tedy dostal na začátek kola a odešel s pole position (za incident v boxech mu však bylo později odebráno pět míst), Lewis Hamilton kolo odjet nestihl. Ron Dennis si hned rozzuřeně vyhledával Fernandova fyzioterapeuta.
„Fernandův fyzioterapeut byl zrovna u obrazovek a odpočítával Fernandovi, kdy má vyjet z boxu. Fernando věděl, co se děje a řekl, že si to nenechá líbit. Všechno to byla manipulace, aby byl Hamilton lepší, protože Ron Dennis zaplatil za všechny jeho juniorské formule a chtěl si vytvořit vlastního jezdce. Odtud všechno to napětí.“
McLaren za Velkou cenu Maďarska tehdy nedostal žádné body, ačkoliv Lewis Hamilton závod vyhrál a Alonso skončil čtvrtý. Nešvary v McLarenu toho roku napomohly Kimimu Räikkönenovi – Alonsovi i Hamiltonovi unikl Pohár jezdců během Velké ceny Brazílie o pouhý jeden bod.