Alex Albon si vyzkoušel monopost na sezónu 2024 už v dubnu

Alex Albon si vyzkoušel monopost na sezónu 2024 už v dubnu

Williams je v letošním ročníku jedním z nejhorších monopostů, v Poháru konstruktérů mu patří sedmá pozice se ziskem jedenácti bodů. Alex Albon v jednom z nejnovějších rozhovorů prozradil, že se tým už od dubna letošního roku začal připravovat na vývoj monopostu pro příští rok.

James Vowles začal své působení u Williamsu jen krátce před startem letošní sezóny, na pozici šéfa týmu vystřídal Josta Capita. Vowles předtím působil dlouhých dvacet let v Mercedesu.

Čtyřiačtyřicetiletý rodák z Velké Británie se netají tím, že radši obětuje současnost, aby týmu zajistil lepší pozici v budoucnosti. Před pár dny vyplulo na povrch, že Williams už nějakou dobu pracuje na monopostu pro následující ročník.

Formuli 1 totiž významně ovlivnila změna pravidel v roce 2022. Ať už se jednalo o technické regulace nebo zavedení finančních limitů. Je tak opravdu důležité promyslet použití finančních zdrojů i vzhledem k vývoji auta na budoucí ročník.

Středopolové týmy bojují v závodech o každý bod a každé drobné vylepšení může přinést zlepšení. Posledním podobným případem je letošní McLaren, který díky balíkům vylepšení nyní začal pravidelně jezdit na bodech a atakuje ty nejvyšší příčky.

Díky updatům se však zlepšily ve většině případů hlavně časy na kolo, ne vyvážení auta, což podotýká i Alex Albon.

„Když posloucháte Landa a Oscara, tak neříkají, že se vůz jako takový zlepšil, pokud jde právě o vyvážení. Oni jen říkají, že je ve voze o něco větší přítlak. V tomto smyslu udělali obrovský krok, ale ne v tom, jak se auto řídí,“ poznamenal Albon.

Jezdec reprezentující Thajsko přiznal, že už si na simulátoru vyzkoušel monopost pro sezónu 2024. „Na simulátoru jsem na voze pro příští rok začal pracovat od dubna. Snažili jsme se změnit vlastnosti vozu, abychom se pokusili zmírnit některé neustálé problémy s vyvážením, které jsme měli v posledních čtyřech nebo pěti letech. Na to se pro monopost na příští sezónu hodně zaměřujeme.“

Žádný z monopostů není perfektní, každý má alespoň nějakou drobnou kaňku. V posledních letech se objevují problémy s nedotáčivostí při vjezdu do zatáčky nebo komplikace při zatáčení uprostřed zatáčky. Často si dané nedokonalosti tým přenese do dalšího roku.

Ve Williamsu si tohle uvědomují a aktivně pracují na tom, aby své problémy vyřešili. I proto do svého týmu sehnali novou posilu. V listopadu by měl stáj posílit technický ředitel Pat Fry, který má zkušenosti z Alpinu, McLarenu či Ferrari.

„Každé auto má svou DNA. Ve většině týmů se organizace, kultura i filozofie týmu zakoření a zůstává mnoho let stejná. Svět formule 1 je v tomhle unikátní, je velmi těžké změnit nějak převratně auto, protože filozofie v týmech je hodně zakořeněná. To je i důvod, proč se jednotlivé stáje snaží zaměstnat lidi se zkušenostmi z jiných stájí. Potřebujete přehled o tom, jak týmy pracují na aerodynamice, jejich filozofii a další věci,“ přiznal Alex Albon.

Thajec s britskými kořeny v letošním ročníku předvádí dobré výkony, tedy vzhledem k tomu, jaký monopost řídí. Albon má na kontě 11 bodů, což jej řadí na 13. pozici v Poháru jezdců. Nejlépe dojel v Kanadě, kde zapsal sedmé místo, osmou příčku pak obsadil během Velké ceny Velké Británie, jedním bodem za 10. pozici zahájil ročník v Bahrajnu.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka ekonomky, kterou však velmi táhne psaní sportovních článků. V motorsportu ji nejvíce baví pokrývat cestu mladých talentů až na samotný vrchol. Kromě motorsportu píše články z hokeje, zimních sportů či tenisu.

Další články autora →