Albon se snažil kolizi s Ricciardem ve 3. zatáčce vyhnout.

Albon se snažil kolizi s Ricciardem ve 3. zatáčce vyhnout.

Pilot Williamsu Alexander Albon prozradil, že se snažil vyhnout srážce s Danielem Ricciardem, který ukončila jeho Velkou cenu Japonska v prvním kole. Tato kolize způsobila Williamsu velké problémy.

Albon startoval na měkké směsi pneumatik a využil toho, že Ricciardo byl v 1. a 2. zatáčce ohrožen, aby se na nájezdu do třetí zatáčky s Australanem porovnal.

Ricciardo, který bojoval s Aston Martinem Lance Strolla, si však nevšiml, že se vedle něj vřítil Williams, a vytlačil Albona na trávu. Výsledkem byl lehký dotyk, když se trať stočila dovnitř, což oba jezdce roztočilo a poslalo do bariéry, což vedlo k zastavení závodu a následného odstoupení obou pilotů.

Albon prozradil, že si v pozdějším sledu zatáček vybíral soupeře na předjetí a snažil se střetu vyhnout, když si uvědomil, že jej Ricciardo v zatáčce nevidí.

„Startoval jsem na měkké směsi, takže jsem měl samozřejmě výhodu v přilnavosti. Využil jsem tuto přilnavost, kterou jsem měl ve druhé zatáčce, díky které jsem se mohl k Danielovi přiblížit a dobře si najet do 3. zatáčky. Spíše jsem se ho ale snažil dostat trochu pod tlak a pokusit se najít způsob, jak bych v následujících 4 zatáčkách mohl narušit jeho závodní stopu,“ přemítal Albon

„Jedna věc je jasná, a to ta, že mě v té zatáčce neviděl. Snažil jsem se z toho vycouvat na poslední chvíli. Byl tam moment, kdy jsem si uvědomil, že mě tam neviděl a táhne to napříč. Je to ošemetné, tak jsem raději šlápl na brzdu a snažil jsem se z toho dostat. Byl jsem podélně velmi blízko, že jsem se tomuto incidentu nemohl již vyhnout. Věděl jsem, že to monopostu dost ublíží a že situaci v týmu, která se týká součástek, tato věc moc nepomůže. Máme to teď těžké.“

Albon řešil více než vlastní zdraví po závodě to, jaké je poškození vozu, protože tým se potýká s nedostatkem dílů, které Williams v současné době nemá k dispozici.

„Ano, upřímně řečeno, samotný náraz byl relativně v malé rychlosti, ale jde o to, jak jsem narazil pneumatikami do stěny,“ řekl „Normálně máme takové ty plastové Aramco bariéry. Zatímco tyhle byly mnohem více zakopané a opravdu vás zastaví velmi prudce.“

„Trápí mě to, ne kvůli mně, ale kvůli autu, protože tam můžete způsobit opravdu drahé škody. Auto ještě zpátky nemáme, musí se posoudit. Doufejme, že to bude, v rámci možností, v pořádku.“

Na otázku, jak brzy si začal uvědomovat, že by tento incident mohl uškodit stavu vozu, odpověděl: „Okamžitě, jakmile jsem byl ještě před nárazem do zdi, jsem věděl, že tohle je přesně to, co nepotřebujeme. Všechno musíme pořádně vyhodnotit a zjistit, jaké jsou opravdové škody po nárazu.“

Williams vstoupil do sezóny bez náhradního šasi, což mělo za následek, že Logan Sargeant musel přenechat svůj monopost Albonovi poté, co havaroval v prvním měřeném tréninku na Velkou cenu Austrálie. Mezitím Sargeant měl havárii tento víkend v prvním tréninku, díky které poškodil jeho zavěšení a převodovku. Albonův incident je pro Williams větší komplikací a poslední kapkou, kterou si můžou z tohoto víkendu odvézt.

Albon připustil, že výčet havárií týmu z Grove a opravy, které musely bát provedeny, budou brzdit rozvojový potenciál týmu.

„Od havárie jsem s Jamesem Vowlesem nemluvil. Byl na boxové zídce,“ upřesnil Albon. „Neskrýváme, že se tím zabere spousta času a úsilí, abychom tyto škody opravili. Měli bychom se spíše zaměřit na vývoj a modernizaci týmu. Takže ano, vyžádá si to svou daň později v sezóně.“

Sargeant si vedl v závodě dobře, když na Degneru 1 vyjel z trati, zajel do štěrku a propadl se na poslední místo.

Albon však připouští, že Williams se snažil získat body, za každou cenu. Odkazuje na to, že jeho vůz FW46 není dostatečně rychlý na to, aby mohl bodovat.

„Nemyslím si, že v tuto chvíli máme vůz, který by mohl skutečně bojovat o body,“ prohlásil. „Možná na nějaké trati ano, ale musela by nám skutečně vyhovovat. Žádnou takovou trať jsme zatím tento rok opravdu nenašli. Čína by mohla být ideální místo. Každý pojede do Číny totiž nepřipravený. Nikdo neví, co může očekávat. To je to místo, kde můžete tak trochu víc kapitalizovat a pak si zkusit vést lépe než ostatní. Takže ano, Čína je velká příležitost.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Česká novinářka, která aktivně působí v šampionátech F1, FIA WEC a GT World Challenge. Zaměřuje se na český motorsport v rámci ESET Cup Series, kterého se pravidelně účastní. Dále se věnuje správě sociálních sítí, které se zaměřují na motorsportový obsah a informují fanoušky o aktuálním dění a novinkách. V případě…

Další články autora →