Že Alonso způsobuje tam, kam přijde, jen velký chaos? S tímto tvrzením se jeho bývalý šéf Flavio Briatore absolutně vůbec neztotožňuje, ba naopak. Nad svého bývalého zaměstnance vztahuje ochrannou ruku.
Nedávno se španělský závodník tvrdil, že dostal několik nabídek na angažmá také od Red Bullu, čímž rozpoutal slovní přestřelku. Christian Horner, šéf rakouské stáje, jeho tvrzení vyvracel se slovy, že o jeho služby neměli zájem, jelikož „kamkoliv přijde, zanechá za sebou chaos“.
Tento názor však je pro někdejšího šéfa Renaultu Briatoreho neakceptovatelný. S rodákem z Ovieda spolupracoval dva roky, během nichž se jim podařilo dosáhnout na dva jezdecké tituly v řadě.
„To, co si o něm lidé myslí, není pravda,“ řekl v podcastu Nica Rosberga ‚Beyond Victory‘. „Má špatnou image.“
„Neřekl bych, že zrovna Red Bull se svými piloty zachází perfektně, co já vím,“ zřejmě naráží na čachry v jezdecké sestavě během posledních dvou sezon. Kdy nejprve povýšili Daniila Kvjata, aby jej po neuspokojivých výkonech následně nemylosrdně sesadili zpět do Toro Rosso a na závěr jej zcela vyškrtli ze svého juniorského programu. A připomíná aféru „Multi 21 z Velké ceny Malajsie 2013, která se postarala o nepokoje uvnitř týmu.
Většina lidí Alonsa jako týmového hráče nevidí, protože rád intrikuje. Briatore však tvrdí, že 37letý závodník měl stejného týmového ducha jako Michael Schumacher: „Ano, to platí i pro Fernanda.“
„Rozdíl mezi nimi je ten, že Alonso není tak emocionální. Běžně je to u Němců a Španělů obráceně, porovnává osmašedesátiletý Ital, podle kterého zvládá Alonso náročné situace – jako jsou výhry a prohry v boji o titul – lépe než Schumi. „Protože dělá méně chyb. Naproti tomu v kvalifikacích bych řekl, že byl rychlejší Michael. V závodech byli oba mimořádní.“
Jenže největším kamenem úrazu pro Alonsa je to, že víkend co víkend svůj tým otevřeně kritizuje, což legenda Formule 1 z Německa nikdy neudělala. „Ale také to bylo závislé na načasování. Fernando řídil u McLarenu mnoho let katastrofální auto. Chtěl vyhrávat závody. Proto se pak stane, že tým kritizujete, když máte na sobě tolik tlaku.“
Zatímco Marc Surer obviňuje za bídnou formu McLarenu především pilota závodícího s číslem 14, tak Briatore vybízí k tomu, abychom hledali příčinu spíše jinde: „V tomto případě se může každý optat u Renaultu. Neexistoval jeden jediný problém. Problémy se objevily až potom, co přešel k McLarenu.“
Dále zdůrazňuje, že „jezdci nejsou roboti. Musíte pochopit charakter, co pilot chce a s čím si rozumí. Měl by dělat svoji práci. My se postaráme o všechno ostatní. Mým úkolem bylo, držet jezdce dál od všeho, co by ho mohlo rozptýlit.“
Co tím přesně myslel? „Nechcete, aby se říkalo, že jedno auto je lepší než to druhé, že tento inženýr je lepší. Nechcete konflikty.“
„S Michaelem jsem neměl žádný problém, i co se médií týká. Přestože se říkalo, že to s ním bylo těžké,“ uzavřel Briatore.