Formule 1 se po Velké ceně Velké Británie přesouvá ihned na okruh nacházející se nedaleko rakouského města Salzburg, tedy do domácího prostředí prozatimního lídra šampionátu Red Bullu. Max Verstappen se pokusí navázat na své vítězné tažení, neboť poslední dva závody na tamní trati vyhrál.
Okruh byl postaven v roce 1969, avšak vozy královny motorsportu na něj zavítaly až o rok později. Tehdy trať dlouhá šest kilometrů nesla název Österreichring a závody se na ní konaly pod hlavičkou Velké ceny Rakouska v Zeltwegu. Premiérový podnik vyhrál belgičan Jacky Ickx.
I na této trati bohužel zavlál černý praporek. 17. srpna 1975 v zahřívacím kole tragicky havaroval Mark Donohue. Po defektu pneumatiky se několikrát přetočil a jeho monpost skončil v reklamní tabuly. Právě jeho nehoda zapříčinila to, že o dva roky později na místě, kde k inkriminovanému momentu došlo, byla přidána šikana.
Österrechring byl nejrychlejším okruhem v kalendáři, avšak po dvou velkých kolizcích během VC Rakouska 1987 trať z kalendáře zmizela.
Druhou šanci dostala dráha o deset let později, prošla však drastickým zkrácením. Namísto šesti kilometrů se jezdilo na čtyřikilometrové verzi. Kromě úpravy délky došlo i ke změně jména na A1 Ring. Nejvíce vítězství si připsal Michael Schumacher.
Nicméně v roce 2003 dostihly Velkou cenu Rakouska finanční problémy, kvůli kterým fanoušci znovu přišly o akci na trati. Dietrich Mateschitz chtěl plochu využít na výstavbu letecké a motoristické akademie, přičemž náklady byly odhadovány přibližně na 750 milionů euro. Své plány však musel odpískat, jelikož s tím nesouhlasili místní obyvatelé.
Výstavba ale započala ještě před zamítnutím, tudíž trať byla posléze nepoužitelná. Štýrsko nechtělo o prestižní závody přijít, proto tamní vláda začala investovat do oprav. Do rekonstrukce, která měla odstartovat v roce 2007, se měli zapojit kromě Red Bullu také KTM, Volkwagen a Magna. Avšak koncern Volkswagen z projektu vycouval, čímž se celý projekt zastavil.
Světlo na konci tunelu přišlo v dubnu nadcházejícího roku, když Red Bull oznámil své snahy o obnovu, která měla zdárný konec. Zrenovovaný okruh byl pak pojemnován jako Red Bull Ring. První „ochutnávku“ diváci dostali díky německému šampionátu cestovních vozů DTM, když zde odstartovala sezona 2011.
Formule 1 si ale na návrat musela počkat o tři roky déle, tedy do roku 2014, kdy zvítězil Nico Rosberg. Němec ovládl velkou cenu i následující rok. Nejúspěšnějším pilotem zůstává Max Verstappen z domácího týmu Red Bull, který má na kontě čtyři triumfy. Přičemž první dva získal v sezonách 2018 a 2019 a posléze vyhrál oba závody v loňské sezoně – první pod hlavičkou VC Štýrska a druhou tradičně jako VC Rakouska.
Co na jezdce čeká?
Trať dlouhá 4,3 km se skládá ze sedmi pravotočivých a třech levotočivých zatáček. Ihned po startu jezce čeká stoupání do první ostré pravotočivé zatáčky, které pokračuje do další ostré zatáčky, která nabízí nejlepší monžosti pro předjíždění. Zde musejí jezdci brzdit z 320 km/h na 70 km/h. DRS bude možno využít hned třikrát, a to na cílové rovince a na rovnikách mezi zatáčkami 1-3 a 3-4.
Pirelli do Štýrska přiveze stejně jako minulý rok nejtvrdší kombinaci gum C3-C5.
Druhý sprint ze tří
Závodní víkend bude mít opět trochu pozměněný program, jelikož je opět naplánovaný sobotní sprint. Takže místo patečních dvou tréninků se bude konat pouze jeden a posléze kvalifikace pro sobotní sprint, který se pojede po druhých volných jízdách.
Sprint není vypsán na kola ani na čas, nýbrž na kilometry. Ten, kdo jako první ujede 100 km, získá pole position pro nedělní závod. Jezdci rovněž mohou sprint odjet pouze na jedné sadě pneumatik dle vlastního výběru.
Boduje pak první osmička v cíli, přičemž první bere osm bodů a poslední logicky jeden.
Red Bull jede domů jako lídr
Přestože Carlos Sainz na Silverstone bral své první vítězství, tak v šampionátu jezdců je na čtvrtém místě, přičemž na prvního Verstappena ztrácí 54 bodů. Mezi týmy má solidní náskok Verstappenův tým Red Bull, který má na druhé Ferrari náskok 63 bodů.