Stejně jako loni vedl pilot Mercedesu Nico Rosberg každé kolo Velké ceny Monaka, z pole position startoval na super měkkých pneumatikách Pirelli P Zero Red a následně přezul na měkké P Zero Yellow. A nejen to, Mercedes pokračuje ve své rekordní sérii – vedl každé kolo od začátku letošní sezóny.
Rosberg sváděl od startu do cíle intenzivní boj se svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem. Při tak malých rozdílech v jejich výkonnosti se jako klíčový faktor ukázala práce s pneumatikami a palivem. Oba jezdci absolvovali jedinou zastávku v boxech ve 25. kole, Rosberg zajel k mechanikům těsně před Hamiltonem, když podobně jako většina týmů využil vyjetí safety caru. Šest nejlepších jezdců v cíli jelo na jeden pit stop, nejlépe umístěným pilotem se dvěma zastávkami byl osmý Romain Grosjean s Lotusem.
Většina jezdců startovala na super měkkých pneumatikách, nejlépe postaveným jezdcem na měkkých pneumatikách byl na startu Nico Hülkenberg. Se strategií jedné zastávky v boxech si z 11. místa polepšil o šest pozic. Další zajímavou strategii předvedli Williams a Felipe Massa, ten na sadě super měkkých pneumatik odjel prvních 45 kol závodu a pak pro krátký závěrečný stint přezul na měkké pneumatiky. Tato strategie mu dovolila postoupit ze 16. místa na startu na 7. v cíli. Romain Grosjean ujel více jak 50 kol na jedné sadě super měkkých pneumatik – od 24. kola až do cíle.
Po Velké ceně Monaka Pirelli věnovalo jako část ocenění za loňský titul úřadujícímu šampionu GP2 Fabiu Leimerovi příležitost řídit vůz F1. Švýcar se posadí za volant loňského monopostu Lotusu to to úterý na okruhu Paula Ricarda ve Francii.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Monako je synonymum pro nepředvídatelnost, opět jsme v závodě viděli mnoho událostí, několik vyjetí safety caru a závodních incidentů. Opotřebení pneumatik a jejich degradace nebyl žádný problém, jak ukázalo několik jezdců, kteří na jedné sadě super měkkých pneumatik odjeli velice dlouhé stinty, a fakt, že většina jezdců odjela závod s jednou zastávkou v boxech. Například pneumatiky Romaina Grosjeana na sobě stále měly 20 % pryže, přestože na nich bylo odjeto více než 50 kol. Teploty tratě během závodu byly nižší než den před tím v kvalifikaci, ale tempo bylo stále takové, že první čtyři nadělili zbytku pole celé kolo a mezi prvními třemi se odehrávaly velice těsné souboje. I když mají letošní pneumatiky prodlouženou životnost, nemá to vliv na jejich výkonnost. Jako jediný dodavatel pneumatik obouváme všechny od prvního po poslední vůz na startovním roštu, vše ostatní je v rukou týmů. Gratulujeme týmu Marussia, který na našich pneumatikách zaslouženě získal své první body v F1.“
Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Měkká Super měkká Intermediate Mokré
První RIC 1:19,252 RAI 1:18,479 N/A N/A
Druhý HAM 1:19,361 ROS 1:20,082 N/A N/A
Třetí ROS 1:19,425 HAM 1:20,321 N/A N/A
Nejdelší stinty závodu:
Měkké 52 kol F. Alonso, J. Button, L. Hamilton, D. Ricciardo, N. Rosberg
Super měkké 54 kol R. Grosjean
Pravdometr:
Týmy toho na super měkkých pneumatikách odjely velice málo a těžko mohly předpovídat strategii. Očekávali jsme ovšem, že ti, kteří startovali na super měkkých pneumatikách, budou přezouvat na měkké pneumatiky ve 30. kole. Nakonec byly jejich strategie ovlivněny vyjetím safety caru a oba vozy většiny týmů zajely do boxů ve 26. kole.