Formule 1 se vrací do Evropy ke svému tradičně klíčovému závodu:
Velké ceně Španělska. Okruh nedaleko Barcelony je všem týmům velice dobře znám a návrat
do Evropy pravidelně využívají k uvedení výrazných vylepšení vozů, navržených s ohledem na
lepší výkonnost a vyšší přítlak. To často vede ke zvýšení nároků kladených na pneumatiky. Ty
jsou na tomto okruhu už i tak vysoké díky rychlým táhlým zatáčkám, které pneumatiky zatěžují
extrémními silami. Proto také Pirelli do Barcelony přiveze dvě nejtvrdší směsi pneumatik.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Často se říká, že Barcelona nabízí nejpřesnější obraz rozložení sil pro celou sezónu, protože auto, které je rychlé v Barceloně, může být rychlé na kterémkoli okruhu. To samé platí o pneumatikách, neboť španělský okruh je jeden z nejnáročnějších v celém kalendáři závodů. V dlouhých a rychlých zatáčkách, jako například v zatáčce číslo 3, musí pneumatiky absorbovat značné množství energie a výsledkem je jejich velké opotřebení. Namáhání pneumatik také zvyšuje celkem abrazivní povrch trati a vysoké teploty. V minulosti byly ve Španělsku k vidění až čtyři zastávky v boxech. Vzhledem ke změnám, které jsme na letošních pneumatikách provedli, neočekáváme od většiny jezdců více jak tři pit stopy. Při prvním testu v Bahrajnu jsme již zahájili přípravy na příští rok a těšíme se, že s kvartetem týmů na tuto práci ve Španělsku po Velké ceně navážeme.“
Jean Alesi, konzultant Pirelli: „Pro pneumatiky je Barcelona jeden z nejnáročnějších okruhů v celé sezóně. Povrch tratě je celkem hrubý, ale hlavní jsou rychlé zatáčky, ve kterých musíte akcelerovat. Právě to se výrazně podílí na opotřebení zadních pneumatik. Proto je naprosto nejdůležitější najít správné nastavení, s nímž budete mít degradaci pneumatik pod kontrolou. Pokud se vám to nepodaří, velice rychle zadní pneumatiky zničíte a časy na kolo se výrazně zpomalí. Dalším problémem je brzdění a akcelerace: s opotřebovanými pneumatikami musíte brzdit mnohem dříve a déle nabíráte rychlost na výjezdech ze zatáček. Bude zajímavé sledovat, jak si nové vozy v Barceloně letos povedou: teoreticky by s menším přítlakem neměl být závod pro jezdce tak únavný jako v minulosti. Uvidíme také, jaká vylepšení týmy přivezou.“
Okruh z pohledu pneumatik:
Co paměť většiny současných jezdců sahá, byla Barcelona tradičně využívána k předsezónním testům. Letos ovšem ne, předsezónní testy se odehrály v Jerezu a Bahrajnu. Proto týmy a Pirelli míří do Barcelony bez jakýchkoliv dat z nové generace vozů na tomto okruhu. Pneumatiky na levé straně vozu jsou hodně namáhány, vysoké nároky na trakci jsou kladeny především na zadní levou pneumatiku. Příčné síly, působící na levé pneumatiky, jsou druhé nejvyšší z celé sezóny.
Velké množství energie vstřebávané směsí pneumatiky znamená, že se na povrchu může zahřát až na 130 °C. A vzhledem k tomu, že je na okruhu jen jedna dlouhá rovinka, nemají pneumatiky příliš možností se během kola ochladit. Směs tvrdých pneumatik funguje při vysokých teplotách, je navržena pro nejteplejší a nejextrémnější podmínky, zatímco středně tvrdé pneumatiky fungují při nižších teplotách a efektivně fungují v širokém spektru podmínek. Tato kombinace zaručuje, že v Barceloně při jakýchkoli podmínkách, budou mít týmy vždy nějaké vhodné řešení.
Osm z posledních deseti závodů v Barceloně vyhrál vítěz kvalifikace, což jen podtrhuje její důležitost a ukazuje to, jak je na španělském okruhu předjíždění obtížné. Proto bude pro získání pozic klíčová správná strategie, jak už ukázal závod v roce 2013. Loni zvítězil Fernando Alonso s Ferrari se strategií čtyř zastávek v boxech, druhý skončil Kimi Raikkonen s Lotusem, který jel na tři pit stopy. Alonso rovněž vytvořil nový rekord, neboť se stal jediným pilotem, který na okruhu v Barceloně dokázal zvítězit, ačkoli na startu stál až pátý.
Dosavadní výběr pneumatik:
Austrálie Měkká Středně tvrdá
Malajsie Středně tvrdá Tvrdá
Bahrajn Měkká Středně tvrdá
Čína Měkká Středně tvrdá
Španělsko Středně tvrdá Tvrdá
Monako Super měkká Měkká
Kanada Super měkká Měkká