Formule 1 plánuje pro rok 2026 více využívat aktivní aerodynamiky, než tomu bylo doposud. Simulace však ukázaly, že koncept bude muset projít ještě mnoha zásadními úpravami.
Rok 2026 bude pro formuli 1 velmi výrazný, co se změn týče. Nové vozy budou z jedné poloviny poháněny klasickým spalovacím motorem a druhá polovina bude ve znamení elektrické energie.
Hlavní myšlenka nových pravidel využije toho, že monoposty budou používat aktivní aerodynamiku. V praxi to znamená to, že bude docházet k různým konfiguracím křídel, kdy v zatáčkách bude žádoucí získat maximální možný přítlak a na rovinkách co nejmenší možný odpor.
Ovšem podle dosavadních zdrojů není vše tak růžové a původní koncept by byl v praxi prakticky nepoužitelný. Primárně se jedná o to, že FIA chtěla velmi zásadně snížit přítlak na zadním křídle. Účinek této změny byl prý až třikrát silnější, než tomu je aktuálně u DRS.
Bohužel výsledky simulací ukázaly, že tak zásadní snížení přítlaku na zádi monopostu mělo za následek absolutní neovladatelnost monopostu. Vůz nemohl najíždět do zatáček bez toho, aniž by se začal přetáčet a tento jev se dokonce děl i na rovinkách. Jeden ze zdrojů dokonce tvrdil, že monoposty by se musely řídit takovým způsobem, že by nakonec byly pomalejší než stroje z formule 2!
FIA se nakonec rozhodla, že nutné změny bude konzultovat s ostatními týmy. Aktuální možné řešení, jak zlepšit chování vozu, je již na stole. Bude třeba zapojit aktivní pohyb předního a zároveň i zadního křídla, aby došlo ke kýženému efektu.