Philip Brändle, bývalý inženýr aerodynamiky Mercedesu, si myslí, že když Lewis Hamilton cítí, že není šance vyhrát závod, nedá tomu všechno. Pokud ale cítí výhru, dokáže jet na dvě stě procent.
Philip Brändle pracoval v Mercedesu s Lewisem Hamiltonem jako inženýr aerodynamiky. Myslí si, že když je šance vyhrát, Lewis Hamilton úplně ožije. Ale když není možnost bojovat o přední příčky, začne zvolňovat.
„To, co ho od ostatních trochu odlišuje, pozitivně i negativně, je to, že když ví, že má šanci něco vyhrát, pojede na dvě stě procent. Ale když má pocit, že auto nejede dobře, že z nějakého důvodu nemá šanci vyhrát, tak bohužel trochu poleví, což je škoda,“ řekl Brändle pro Motorsport-Total.
„Pokud vidí i tu nejmenší šanci, pak jede jako vždy, myslím, že jako nikdo jiný.“
Podle Brändla chybí Hamiltonovi schopnost ponořit se do dat a naplno je využít. To ale vynahrazuje svým přirozeným citem, který pro vůz má. Brändle jej v tomto ohledu přirovnal k Michaelovi Schumacherovi.
„To, co Lewise odlišuje, je jeho neuvěřitelný cit pro auto. Řekl bych, že co se týče dat a techniky, není možná tak vyspělý, jako někteří jiní jezdci, jako například Nico Rosberg nebo třeba George Russell. Ale má neuvěřitelný cit pro auto, tak jako se říkalo, že ho má Michael Schumacher. Dokáže vycítit to auto jako nikdo jiný, takže pokud má pocit, že je někde v rychlosti 320 kilometrů za hodinu povolený šroubek, cítí to hned od začátku.“
„Hamilton dokáže prostě brutálně dobře vyhodnotit věci.A také perfektně rozumí pneumatikám, jako nikdo jiný, a dokáže je senzačně dobře manageovat. K tomu je nekonečně mnoho příkladů, například před pár lety v Maďarsku, kde se Red Bull rozhodl udělat s Maxem Verstappenem pouze jednu zastávku v boxech. Mercedes musel udělat něco jiného, protože jinak by se před ně nedostali. Celý závod doháněl Verstappena a pak ho nakonec předjel. To je přesně ten případ, kdy ukázal svou úroveň.“