První den virtuálního šampionátu F1 je za námi, stejně tak premiéra našich závodníků Martina Štefanka a Michala Šmídla. Oba se na vlastní kůži přesvědčili, že prosadit se mezi ostatními elitními virtuálními závodníky je opravdu těžké. Doplatili také na fakt, že v Gfiniti Aréně byly k dispozici jiné volanty, než na které jsou zvyklí z domova.
České duo hájící barvy americké stáje Haas si dnes odbylo premiéru v oficiální virtuální sérii královny motorismu, F1 Esport Pro Series.
https://t.co/XjBw4hVLr2— SvětFormule.cz (@svetformule) 9. října 2018
Prosadit se mezi tak nabušenou konkurencí je opravdu náročné a o tom se přesvědčil i Šmídl se Štefankem. Pro první závod v Austrálii se Štefanko kvalifikoval na 13. místě a Šmídl jako osmnáctý. Ovšem nutno podotknout, že Šmídlova ztráta na prvního Brendona Leigha činila pouhých 0.777 vteřin. V závodě si oba polepšili, Štefanko dojel do cíle na 12. místě a o dvě pozice níže skončil Šmídl.
Naopak v kvalifikačních jízdách na GP Číny vyšly lépe Šmídlovi, který zajel dvanáctý nejlepší čas a Štefanko startoval poslední. Štefankovi se však podařilo během závodu propracovat se na desáté místo a získal tak pro Haas první bod do Poháru konstruktérů. Ovšem po dodatečné penalizaci jednoho z jeho konkurentů se posunul o příčku výše. Zatímco Šmídlův závod ovlivnila penalizace za překročení maximální rychlosti v boxech a zpomalilo jej rovněž ulomené křídlo.
Největší výzvu však představovalo poslední měření sil v úzkých ulicích Baku. Lépe se s tamní tratí popral Štefanko, který zaznamenal čtrnáctý nejlepší čas, Šmídl opět obsadil poslední startovní pozici. Závod bohužel nevyšel podle představ ani jednomu. Zatímco Štefanko boural a následně musel odstoupit, tak Šmídl byl hned dvakrát penalizovaný.
Nicméně výsledky také ovlivnil fakt, že se jezdilo s volanty od Fanatecu, na které ani jeden není zvyklý. „Je to něco, s čím jsem jel podruhé v životě a jsem zvyklý na úplně něco jiného,“ vysvětlil Štefanko těšně po závodu v rozhovoru s naším redaktorem Jiřím Koštou, proč to ani jednomu příliš nejelo. „Nedokázal jsem se ani přiblížit časům, které jsem jezdil doma. A to, že na LAN eventech jezdím buď stejně, nebo lépe než doma. Ale už se to řeší s Fanatecem.“
Dvojice Haasu je díky tomu, že nemají doma k dispozici technikou, se kterou se závodí v Londýně, v jasné nevýhodě. „Zatímco Ostatní mají doma totožné vybavení. Já byl jediný, kdo musel jezdit na rozbité T300.“
Na závěr dodal, že dnešní získané dva body jsou vzhledem k okolnostem zázrakem. Štefanko ve druhém závodě sice dokončil desátý, ale po penalizaci jednoho ze soupeřů se posunul o příčku výše.