Problémy s pneumatikami jezdce Ferrari překvapily, podle Pirelli není příčina identická

Problémy s pneumatikami jezdce Ferrari překvapily, podle Pirelli není příčina identická

Piloti Ferrari si poslední kola Velké ceny Velké Británie za rámeček rozhodně nedají. Důvodem jsou pneumatiky italského výrobce Pirelli. Oběma jezdcům se těsně před cílem rozdrolila levá přední guma. Ovšem defekt přišel jak blesk z čistého nebe.

Räikkönen netuší, co defekt zapříčinilo

První obětí z dua italské stáje byl Kimi Räikkönen. Tomu se pneumatika začala rozpadat v předposledním kole, tudíž byl nucen zajet z druhého místa do boxů pro novou sadu gum, aby se následně vrátil na čtvrtém místě, těsně za Vettelem.

„Všechno probíhalo více méně normálně. Z našeho pohledu byl náskok v pořádku. Ale dvě kola před koncem. Netuším, co se stalo. Před šestou zatáčkou, v tunelu, pneumatika sice neexplodovala, ale guma se začala okamžitě uvolňovat,“ popisuje finský závodník. „Nemyslím si, že bych přes něco přejel. Až do tohoto okamžiku se zdálo být všechno v pořádku. Naštěstí jsem se dokázal vrátit do boxů a následně získat solidní umístění.“

„Měl jsem opravdu smůlu, ale svým způsobem jsem měl i štěstí. Nechtěl jsem, aby se to samé stalo Sebovi, ale stalo se o kolo později,“ zkonstatoval Räikkönen.

Byť rodák z finského Espoo odjel za Hamiltonem prakticky celý závod, tak na něj, co se rychlosti týká, nestačil.

„Nebylo to zrovna nejlepší pocit. Celý víkend bylo několik míst, které pro nás byly poměrně náročné a v závodě to bylo stejné jako v pátek.“

„Snažil jsem se držet Lewise, udržovat ztrátu, ale jednoduše mě scházela rychlost. Mohli jsme být druzí. Máme před sebou ještě hodně práce. Měli jsme solidní start, ale když jsem se za něho propadl, tak jsem tím ztratil reálnou šanci porazit ho,“ lituje Räikkönen.

Vettel už na začátku druhé poloviny hlásil, že jsou pneumatiky opotřebené

Na rozdíl od mistra světa z roku 2007 jeho týmový kolega Sebastian Vettel se ve druhé polovině závodu stěžoval, že se jeho přední pneumatiky drolí.

Ferrari sáhlo po celkem riskantní strategii, když Němce povolalo do boxů už relativně brzo, a sice v 18. kole při snaze o undercut na Maxe Verstappena. Vettel však nikoho neviní ze špatného rozhodnutí: „Nemyslím si, že bych z toho někoho mohl vinit. S odstupem času je to prosté. Ale v onom okamžiku nám přišlo, že je všechno v pořádku. Myslím, že Kimi měl ten samý problém, a to byly jeho pneumatiky minimálně o pět nebo šest kol čerstvější. Podle mě nás to zaskočilo oba,“ hodnotí Vettel nepříliš příznivý průběh zbytku závodu.

„Jistě, že to mohlo být trochu lepší, ale nemyslím si, že to byla katastrofa. Podle mě jsme měli dobré auto, obzvláště v zatáčkách. Vyvážení bylo také v pořádku. Na startu mi začaly hořet brzdy, což start ovlivnilo. Potom to byl náročný závod.“

„Maxe jsem nepředjel na trati, ale skrze pitstop. Zdálo se, že by z toho mohla být třetí, čtvrtá pozice. Bylo jasné, že se Valtteri přede mě dostane. Vytěžil z toho, když jsem byl na začátku zaseklý za Maxem,“ dodal aktuální lídr šampionátu.

Pirelli tvrdí, že důvody defektu pneumatiky na vozech Vettela a Räikkönena jsou odlišné

Defekt je oba postihl v úplném závěru závodu. Byť se může zdát, že důvodem defektu je stejná příčina, tak doopravdy tomu tak není. Aspoň to tvrdí italský dodavatel Pirelli, který okamžitě začal prošetřovat, co defekt zapříčinilo.

V Räikkönenově případě se sice začala pneumatika drolit, ale zůstal v ní vzduch, kdežto u Vettela došlo k úplnému defektu, kdy jel prakticky jen po ráfku. Možnou příčinou na Němcově voze by mohlo být probrždění, ke kterému došlo ve vzájemném souboji s pilotem Mercedesu Valtteri Bottasem pár kol před tím.

Sdílejte na:
Zavřít