Žraločí ploutve a T-Křídla se nedočkala u sportovního šéfa Formule 1 Rosse Brawna velkého uznání. Podle něj kazí estetický dojem a měly by se odstranit. Stejného názoru je i šéf Red Bullu Christian Horner.
Letos prošla technická pravidla razantními změnami, což se odrazilo i na vzhledech aut. Nejen, že jsou mnohem širší, ale také se vrátily tzv. žraločí ploutve a Mercedes přišel s inovativním řešením. Místo ploutve nasadili T-křídlo. Později tyto dvě řešení Ferrari zkombinovalo.
Ross Brawn vzal svoji novou roli sportovního ředitele královny motorismu zcela vážně. Zúčastnil se testů v Barceloně, kde prozradil své plány ohledně zatraktivnění celého cirkusu, přičemž by opět rád zavedl v rámci závodního víkendu nemistrovské závody.
Nezaměřuje se ale jen na témata týkajících se sportu jako takového, nýbrž také o tu estetickou stránku. Mezi fanoušky probíhají vášnivé diskuze o žraločích ploutvích. Ty nejsou po chuti ani Hornerovi.
„Mně se tyto auta opravdu líbí, ale ty ploutve to celé kazí. Abych byl přesný, navrhly jsme, aby byla tato anomálie zrušena, když jsme zjistili, kam se cesta ubírá. Z estetických důvodů. Ale s naší stížností jsme u komise Formule 1 ztroskotali. Ostatní týmy byli proti zákazu,“
Stejný názor má i Brawn, podle kterého jsou ploutve a T-křídlo nechtěným důsledkem nových regulí. Budou tedy pracovat na jejich odstranění.
„U nových pravidel se vždy objeví dětské nemoci. Máme neoblíbené žraločí ploutve. S tím se musíme vypořádat. Součástí nových pravidel bylo vytvořit na pohled atraktivnější auta, takže to nechceme pokazit drobnostmi,“ vysvětluje Brit v rozhovoru pro oficiální stránky šampionátu, jenž podotýká, že řešení Mercedesu je jen výsledek nových pravidel: „Tohle všechno je důsledkem nových regulí, který byl neplánovaný. Takže tyto nežádoucí následky musíme časem odstranit.“
Kontinuální modernizací Formule 1 se zavedly různý „pomocníčci“, díky kterým je pro piloty předjíždění jednodušší. K tomu patří i DRS, které může v určených DRS zónách, pokud je v rozmezí jedné vteřiny za rivalem, otevřít, díky čemuž se zrychlí a v ideálním případě soupeře překoná. Najde se spousta lidí, kteří by souhlasili s jeho zrušením.
Ovšem zrovna s tímto by Brawn nespěchal, ačkoliv by pochopitelně preferoval klasický způsob předjíždění bez jakékoliv pomoci techniky. „Musíme se podívat na téma předjíždění v závodění jako takového a na to, jak mohou být vozy schopny jezdit za jinými a předjíždět se. Preferoval bych, kdyby to probíhalo klasicky, než pomocí něčeho jako je DRS.“
„Ale DRS bylo řešením problému, který jsme tehdy měli, takže si nemyslím, že bychom měli pospíchat s jeho odstraněním. V dlouhodobém horizontu bych rád viděl design auta, který by to nepotřeboval,“ uzavřel dvaašedesátiletý Brit.