Pneumatiky Continental obouvaly vozy formule 1 pouze ve 13 velkých cenách. Zdá se být neuvěřitelné, že se v 10 případech německá společnost radovala z vítězství.
Nadnárodní firma Continental AG, často pro zkrácení nazývaná „Conti“, sídlí v německém Hannoveru. Založena byla roku 1871 coby gumárenská společnost s názvem Continental-Caoutchouc und Gutta-Percha Compagnie, dnes se jedná o čtvrtého největšího výrobce pneumatik na světě – po Michelinu, Bridgestonu a Goodyearu. Continental je majitelem mnoha značek, jako například General Tire, Dunlop (pouze pro jihovýchodní Asii), slovenský Matador nebo domácí Barum.
Tento koncern se však nevěnuje pouze výrobě pneumatik. Continental AG je významným výrobcem brzdových a nejrůznějších bezpečnostních či komunikačních systémů. V roce 2007 se po odkoupení společnosti Siemens VDO zařadil mezi pět největších dodavatelů automobilového průmyslu.
Continental ve formuli 1
Kdo nebo co stojí za tak velkou úspěšností v závodech? Stačí tři jména: Mercedes-Benz, Juan Maunel Fangio a Stirling Moss.
V roli dodavatele pneumatik pro stáje královny motorsportu se Conti příliš neohřál, byl spjat se stájí Mercedes-Benz a společně se zúčastnili pouze sezon 1954 a 1955. Německý výrobce pneumatik se v F1 ukázal ještě v prvním závodu sezony 1958 (už bez Mercedesu).
V roce 1954 Juan Manuel Fangio po dvou vítězných velkých cenách (nepočítáme-li Indianapolis 500, kterého se účastnili jen závodníci ze Spojených států) přestoupil ze stáje Maserati do „nového“ Mercedesu (Mercedes se účastnil už předválečné předchůdkyně formule 1, takže nebyl úplným nováčkem). Německá spolupráce Mercedesu-Benz a Continentalu přinesla šťavnaté plody už v prvním závodě; ve Velké ceně Francie získal tým díky slavnému Argentinci a Karlu Klingovi double. Ve zbývajících pěti velkých cenách dokázal Fangio zvítězit ještě třikrát a s přehledem tak získal svůj druhý titul mistra světa.
Ročník 1955 se nesl v podobném duchu. Rovnice Fangio, Mercedes-Benz a Continental opět zafungovala. Z šesti závodů se El Maestro radoval čtyřikrát a opět s velkým náskokem ukořistil světový titul. Celkově druhý skončil jeho týmový kolega Stirling Moss, ten si pro nejcenější trofej dojel v domáci velké ceně. Nutno podotknout, že Mercedes se toho roku radoval z doublu hned třikrát, v Belgii, Nizozemsku a už zmiňované Velké Británii.
Radost Mercedesu, Continentalu, Juana Manuela Fangia a vůbec všech lidí překazila největší katastrofa v historii motorsportu. 11.června 1955 při čtyřiadvacetohodinovce v Le Mans zahynul tovární pilot Mercedesu Pierre Levegh a zamřelo více než 80 diváků. Tato událost vedla ke zrušení čtyř velkých cen a odchodu Mercedesu z celého motorsportu.
Se svým německým partnerem odešel z F1 i Continental. Vrátil se ještě jednou roku 1958, kdy ve Velké ceně Argentiny obul vůz týmu R.R.C. Walker Racing Team. Stirling Moss (v tomto týmu pouze přechodně, jelikož jeho Vanwall nastoupil až od druhé velké ceny) dokázal proměnit 7. místo z kvalifikace ve vítězství. To už bylo opravdu poslední vystoupení Continentalu ve formuli 1.