Absolvovat tři velké ceny ve třech po sobě jdoucích víkendech je logisticky velice náročné, Formule 1 proto svůj letošní experiment v budoucnu zopakuje pouze v zámořských závodech, nikoliv evropských.
Formule 1 letos poprvé vyzkoušela tři velké ceny během tří po sobě následujících víkendů. Na přelomu června a července se tak zhuštěně závodilo ve Francii, Rakousku a Velké Británii. V sezóně 2019 se tento jev opakovat nebude. Pokud by se měl někdy vrátit, tak pouze pro zámořské závody, jak potvrdil sportovní ředitel F1 Steve Nielsen.
Během evropské části sezóny týmy vozí na velké ceny rozměrné motorhomy, které slouží jako jejich zázemí. Stavba takových kolosů je však časově i fyzicky velice náročná, absolvovat ji tedy ve třech po sobě jdoucích týdnech bylo pro týmy skutečnou zkouškou, kterou by již nerady opakovaly. Vedení F1 jim tak chce v budoucnu při dalším plánování vyjít vstříc.
„Myslím, že co jsme si z toho odnesli, je, že pokud někdy budeme chtít trojitý víkend udělat znovu, a není to něco, co bychom udělali jen tak, rozhodně by bylo lepší aplikovat to na zámořské podniky, než ty evropské,“ řekl Nielsen.
„V Evropě máme veliké jednotky pro zázemí. Jdou unikátní, ale jejich stavba a demontáž je nesmírně časově náročná a velice nákladná, co se týče lidských sil atd. Kdybychom tedy měli dělat něco jako trojitý víkend, bude to u zámořských závodů.“
Nielsen podotýká, že skutečnost, že v evropské části sezóny je vzdálenost mezi jednotlivými okruhy naopak menší, není tím klíčovým benefitem.
„Zatímco evropské po sobě jdoucí závody nejspíš zní jednodušeji, je to mnohem složitější než u zámořských,“ řekl. „U evropských závodů je potřeba rozebrat motorhomy, postavit motorhomy, řada kamionů a spousta dalších přesunů. V Evropě vyžaduje F1 téměř 300 tahačů. Je to ve skutečnosti mnohem komplexnější než u zámořských závodů.
U zámořských závodů jsou vzdálenosti samozřejmě větší, ale vy v podstatě všechno zabalíte a naskládáte do stejných letadel. Formule 1 organizuje dopravu všem týmům a je to velice efektivní proces. Způsob, jakým se vybavení přesouvá, probíhá mnohem hladčeji než u evropského závodu.
Kdybyste měli zvolit schéma, pro které je F1 nejlépe stavěná, jsou to paradoxně vzdálené zámořské závody, které jsou z pohledu logistiky nejjednodušší.“