Čtvrtým představeným vozem se stal nový vůz VJM10 týmu Force India.
Tým svůj nový vůz představil na Silverstonu, kousek od jejich továrny v Anglii. Odhalení probíhalo i online, tudíž samozřejmě po zahájení vysílání spadla stránka www.forceindiaf1.com. Naštěstí představení bylo možné sledovat i v živém přenosu na facebooku. Nejdříve proběhlo krátké interview s piloty týmu, tedy Estebanem Oconem a Sergiem Perezem provedené moderátorem Sky Sports F1 Davidem Croftem.
Poté už dvojice pilotů bez velkých okolků odhalila nový vůz. Po odhalení a krátkém fotografování se pak piloti posadili společně se zástupci týmu k dalším rozhovorům.
Auto přitahuje pozornost hned v několika oblastech. Na vůz se bohužel vrátil nepříliš líbivý schod na přechodu ze šasi na nos. Tým se zřejmě soustředil na to, aby měl nos co nejníže, což se projevilo právě schodem.
Dále si můžeme všimnout zajímavě řešeného nosu. Podobně jako Williams a Sauber i Force India se vydala cestou prodloužené střední části nosu, avšak začíná mnohem více vzadu, než předchozí vozy.
Hodně pozornosti také přitahuje žraločí ploutev v zádi vozu, která se od ostatních představených vozů taktéž liší. Nemá vzadu větší výrazné vykrojení a také je na pohled větší, táhne se téměř až k zadnímu křídlu.To je poměrně hodně členité, v přední horní části každého pilíře je hned několik vykrojení a křidélek, podobné detaily však můžeme sledovat i na zadních stranách pilířů. Obecně řečeno křídlo vypadá více tvarovaně a agresivně, než tomu bylo u předchozích vozů.
Další, i když méně nápadnou změnou, je koncepce přední části podlahy, tedy za předními koly. Většinou deska začíná pod nosem vozu a postupně se rozšiřuje, Force Indie však přišla s něčím úplně novým. Podlaha je místo toho vykrojená až těsně pod otvor pro vstup vzduchu do bočnic, nicméně úplně na krajích vozu podlaha pokračuje dále vpřed a nese tzv. „barge-boardy“, které slouží ke směrování vzduchu kolem vozu a v tomto případě jsou velmi velké a mají na sobě mnoho detailů. Další změnou jsou pilíře, které v minulosti vycházely z podlahy a byly přidělané buď k bočnicím z boku, nebo shora. Zde tyto aerodynamické prvky vychází z bočnic vozu a jsou přichyceny na více místech bočnic. Je to dosud nevídané a velmi agresivní provedení této části vozu. Za zmínku stojí i již zmiňovaný vstup pro vzduch do bočnic, které je poměrně malý.
Co se zbarvení týče, tým ubral černé a nahradil jí šedou. Oranžová a zelená barva, které kdysi vozy dominovaly, jsou nyní na voze bohužel zastoupeny minimálně. Pro srovnání zde máme fotku vozu z roku 2012.
Článek budeme doplňovat o nové fotografie.