Proč jsou sprinty pro formuli 1 tím pravým ořechovým

Proč jsou sprinty pro formuli 1 tím pravým ořechovým

Návrh na zavedení sprintových závodů se jeví jako skvělý nápad. Pojďme si společně představit některé plusy a mínusy, které by mohli po případném zavedení nastat.

Plusy sprintů

 

Promíchání startovního pole

Skutečný záměr je prostý. Závody by se staly méně předvídatelné. Třetinová vzdálenost by také zabránila vyššímu počtu nehod.

Menší nutnost pracovat s pneumatikami?

Pro novodobé závody je fenoménem pouze jedna zastávka v boxech. Pirelli každý rok usilovně pracuje, aby se na pneumatikách dalo odjet více a více kilometrů. Zde by mohlo dojít k zajímavému kompromisu mezi jezdci a Pirelli. Jezdci by mohli při kratší vzdálenosti více tlačit na pneumatiky a Pirelli by si nemuselo lámat hlavu, zda pneumatiky vydrží až do konce, jako tomu je v závodě.

Větší zábava pro fanoušky = větší výnosnost

Kdyby jste se zeptali jakéhokoli fanouška, zda je zábavnější kvalifikace a nebo závod, tak odpověď bude z největší pravděpodobností kvalifikace. Není se čemu divit, závody bývají velmi dlouhé. Na kratší vzdálenosti se jezdci více budou snažit a fanoušci budou mít o zábavu postaráno.

Zápory sprintů

 

Náklady

Každá mince má dvě strany. Vzhledem k tomu, že formule 1 přechází k rozpočtovému stropu, tak by se sprint značně prodražil. Více závodů znamená více náhradních dílů. A každý nový díl něco stojí. Dále tu máme opotřebení motoru. Týmy mohou každý rok používat pouze tři kompletní pohonné jednotky, přičemž některé komponenty jsou omezeny na dvě za sezónu.

Lepší údaje o pneumatikách pro všechny týmy

Opravdu nejlepší závody za poslední léta přišly v momentu, kdy se top týmy dostaly do problémů v tréninku, když například silně pršelo, a do závodu týmy neměly potřebná data na suchou trať. Proto pokud by se sprinty staly součástí závodního víkendu, tak by týmy lépe předpověděly stint na 10 kol a data by se tak lehce převedla i do závodu. A to by si určitě diváckou obec nezískalo.

Kvalifikační propast

George Russel a Charles Leclerc jsou piloti, kteří dokáží z monopostu dostat obvykle více, než vůz nabízí. Oba dva překonali na jedno kolo v kvalifikaci výkon svého vozu. A teď si představme situaci sobotního sprintu. Výhoda obou pilotů na jedno kolo by se rázem vytratila, protože Williams určitě Mercedesu nebo Red Bullu konkurovat nemůže.

 

Sdílejte na:
Zavřít