Neobvyklý problém vysokého napětí překazil Alexi Albonovi získat další body, jelikož jeho problém s motorem Honda mu zabránil podruhé zajet do boxů.
Albon byl mezi prvními jezdci, kteří v 13. z 52 kol zamířili ke svým mechanikům. Poté, co se letos podruhé dostal do Q3, strávil většinu času VC Velké Británie v první desítce.
Nicméně se z bodovaných příček propadl dvě kola před koncem, jelikož jeho pneumatiky byly 39 kol staré. Stalo se tak proto, že Toro Rosso a Honda nechtěli riskovat druhý pitstop kvůli problému s napětím.
Vzhledem k tomu, že F1 poprvé přijala hybridní technologii před deseti lety, existovala přísná pravidla, jak se má s vozidly zacházet a kdy je bezpečné se jich dotknout. Vše vyvrcholilo příchodem současné turbo-hybridní motory, jelikož se zvýšilo množství elektrické energie z pohonné jednotky.
Albonův problém, který dosud nebyl plně identifikován, znamenal, že nebylo bezpečné se vozu dotýkat před vypnutím motoru.
Technický ředitel Hondy Toyoharu Tanabe řekl: „Zaznamenali jsme varování z našeho systému vysokého napětí. Vyšetříme, co se přesně stalo“
„Když máte varování ze systému vysokého napětí, musíte zhasnout motor, aby bylo možné na vůz sahat.
Co je lepší, pokračovat nebo zastavit a vypnout motor kvůli výměně pneumatik? S týmem jsme udělali kompromis a rozhodli se zůstat na trati.“
Takovýto problém je velmi neobvyklý, Tanabe ho od převzetí role v roce 2018 vidí poprvé.
„Je to poprvé za jeden a půl roku, kdy se mi to stalo osobně na trati,“ řekl.
Albom jel během prvního stintu mezi jezdci Renaultu Danielem Ricciardem a Nicem Hülkenbergem. Ti nakonec dojeli na 7. a 10. místě.
Všichni tři jezdci zajelo do boxů před safetycarem, problém na Albonově voze mu ale znemožnil vykonat dvouzástavkovou strategii a tak se nakonec propadl za druhý Renault.
Albon se k problému nemohl vyjádřit, když mluvil s médii bezprostředně po závodě, ale řekl, že „nechce vymlouvat“.
„Další kolo a zničili bychom pneumatiky,“ řekl. „Stále si myslím, že naše tempo bylo dobré. Jen jsme byli na velmi starých pneumatikách. “