Okruh Circuit of the Americas, známý také pod zkratkou COTA, patří k nejnovějším a nejmodernějším okruhům v kalendáři formule 1. Nachází se nedaleko hlavního města Texasu Austinu a první Velká cena USA se na něm jela 18. listopadu 2012.
O návratu formule 1 do Ameriky se začalo hovořit uprostřed roku 2010. První návrhy byly vytvořeny ještě toho roku a to speciálně pro formuli 1. Autorem návrhu je Tavo Hellmund, promotér Velké ceny USA, a dvorní návrhář formule 1 Hermann Tilke.
Tavo Hellmund plány na okruh zveřejnil 27. července 2010. Plán umístil na 890 akrů nevyužité půdy v jihovýchodní Travis County. Hlavním sponzorem stavby byl texaský miliardář Red McCombs, který si přál okruh nazvat „Speed City“. Vlastníci však chtěli prodat práva na pojmenování různých částí okruhu za 7 milionů amerických dolarů. 12. dubna 2011 bylo oznámeno, že okruh ponese název „Circuit of the Americas“ (Okruh Amerik).
Tilke zaslal FIA žádost o homologaci designu okruhu 17. prosince 2010. Stavba okruhu začala 31. prosince 2010 a očekávané datum dokončení bylo odhadnuto na červen 2012.
Stavba začala postavením plotů okolo areálu, zajištěním podloží a odstraněním stávající vegetace. První vrstva asfaltu byla položena 3. srpna 2012 a asfalt byl kompletně dokončen o měsíc později. 21. října byla trať oficiálně otevřena a Mario Andretti ji párkrát objel v Lotusu 79, ve kterém v roce 1978 získal jako poslední Američan titul mistra světa formule 1.
Kapacita byla původně odhadována na 100 000 diváků usazených v permanentních i dočasných diváckých zónách, a na první závod v roce 2012 přišlo 117 429 lidí.
Okruh je dlouhý 5,5 kilometru, skládá se z 20 zatáček a převýšení činí 133, což je v dnešní době moderních plochých okruhů neobvyklé. Tilke chtěl připomenout evropskou tradici okruhů, které se přizpůsobovaly krajině, například okruh ve Spa je toho nejlepším příkladem.
Okruh si vzal inspiraci nejen z Evropy i v designu zatáček. Můžeme zde najít sekvenci Maggotts-Becketts ze Silverstonu, zatáčky u arény na Hockenheimu, repliku legendární osmé zatáčky z Istanbulu, zatáčky připomínající Sennovy esíčka na Interlagosu a několik zatáčku z rakouského Red Bull Ringu.
Jednou charakteristickou věcí okruhu je rozšiřování okruhu v zatáčkách, ve kterých piloti mohou volit mnoho alternativních závodních stop. Podobný přístup byl použit na indickém Buddh International okruhu, kde se trať u některých zatáček rozšiřuje podobným způsobem.
Trať je jedna z mála v kalendáři, která se jede proti směru hodinových ručiček, což je nezvyk pro svalstvo pilotů, které je zvyklé na jiné přetížení. Mezi další okruhy, které se jedou proti směru hodinových ručiček, patří pouze Marina Bay, Yeongam, Yas Marina a Interlagos.