Nehoda s vozem F1 je jako havarovat s busem, říká Russell

Nehoda s vozem F1 je jako havarovat s busem, říká Russell

Britský pilot připustil, že neustále zvyšování hmotnosti monopostů formule 1 je nebezpečné a přirovnal nehody F1 jako když se havaruje s autobusem. Hmotnost vozů se v posledních letech navyšovala kvůli novým předpisům ohledně bezpečnosti a svou roli taktéž hraje hybridní pohonná jednotka.

Za posledních 10 let monoposty formule 1 přibraly 156 kilogramů, z původních 650 kilogramů na současných 798 kilogramů.

„Největším problémem je váha. Hmotnost je mimořádná. V současné době není výkon auta v nízkých rychlostech nijak skvělý. Stále děláme tyto auta bezpečnější a bezpečnější, ale samozřejmě čím těžší auto je, tak když dojde k nárazu, je to jako havarovat s autobusem než ve srovnání s malým autem.“

„Budete mít větší náraz s autem, které jede stejnou rychlostí, ale váží 800 nebo 900 kilogramů na startu závodu než s monopostem, který 15 let zpátky vážil 650 kilogramů,“ uvedl George Russell.

Jedním z takovýchto příkladů může být havárie Romaina Grosjena ve VC Bahrajnu v roce 2020, kdy zafungovaly všechny bezpečností systémy včetně svatozáře, která zachránila francouzskému jezdci život, přestože monopost Haasu se rozpadl na 2 části a začal hořet.

I když britský pilot není schopen nabídnout řešení, které by uspokojilo všechny strany, Russell je přesvědčen, že FIA najde dobrý kompromis.

„Jsem si jistý, že probíhá analýza, jak dosáhnout té správné rovnováhy, protože nevím, kde je ta hranice. Pokud monoposty budou čím dál tím těžší a těžší, dostanete se vlastně do bodu, kdy překročíte tu hranici, že příliš těžký monopost není vlastně bezpečný,“ dodal pilot Mercedesu.

Sdílejte na:
Zavřít