Nutnost projít extrémně náročnými zátěžovými testy znamenala výrazné přepracování šasi, tým tak nemohl použít základ z loňského roku. Dvakrát po sobě tedy musel investovat nemalé prostředky do zcela nového designu.
Technický ředitel Force Indie Andrew Green prozradil, že implementace od letošní sezóny povinného systému ochrany hlavy, tzv. „halo“, stálo tým „obrovskou spoustu peněz“. Vzhledem k nesmírně náročným bezpečnostním testům, které systém musí vydržet, bylo totiž potřeba vyvinout zcela nové šasi, přenést design z loňského vozu a ušetřit tak náklady po loňské velké změně technických pravidel nebylo možné.
„Co se týče výdajů, jsou obrovské, protože jsme museli postavit nové šasi,“ řekl Green. „Nečekali jsme, že budeme pro tento rok muset stavět nové šasi vzhledem k množství změn, které proběhly v loňském roce, kvůli změně pravidel toho bylo strašně moc.
Pro tým jako ten náš je vždycky dobré snažit se zvládnout s jedním šasi dva roky, pokud možno. V tomto ohledu nás to stálo obrovsky moc, znovu vyvinout a navrhnout nové šasi, jde to do stovek tisíc, ne-li milionů dolarů, dostat tohle halo na auto. Byla to (už tak) velká výzva, pro tým jako my to bylo šílené.“
Lunch break means we get to look back at a busy morning: review the data about the VJM11 and check out the best pictures in our gallery: https://t.co/4BUyrCQ8U4 pic.twitter.com/JL2vlcaZRB
— Sahara Force India (@ForceIndiaF1) 26. února 2018
Halo dělá velký binec v aerodynamice
Výrazné změny se netýkaly pouze struktury šasi, která musela být přepracována. Spoustu pozornosti si vyžádala také kompletní aerodynamika vozu, neboť systém halo v ní působí řadu problémů. Svým tvarem konstrukce systému výrazně rozrušuje obtékání vzduchu kolem vozu.
„Z pohledu aerodynamiky ta práce vlastně pořád probíhá,“ řekl Green. „Má to (systém halo) obrovský vliv na celou část za sebou, hlavně v oblasti zadního křídla. Není to navrženo jako aerodynamické zařízení. V téhle oblasti nám to rozhodně nedělá žádnou radost.
Vyžaduje to spoustu práce zmírnit problémy, které to vytváří, my na tom stále aktivně pracujeme a já si nemyslím, že budeme mít řešení dřív než v Melbourne. Jsem přesvědčený, že to do té doby dostaneme pod kontrolu.“
Katalánský okruh v Barceloně, kde se konají předsezónní testy, dostal zcela nový povrch, Force India se proto rozhodla nechat skutečnou práci na výkonnosti vozu až na druhou sérii, která je na programu příští týden.
„Popravdě, nečekáme, že tento týden pochopíme chování pneumatik,“ dodal Green. „Trať se musí pogumovat. Je to velice, velice odlišné od stejného momentu v loňském roce. Udělali jsme nějaké změny na zavěšení s očekáváním toho, co jsme si mysleli, že se odehraje po stránce pneumatik, a to se teprve musí prokázat.“