Jestli budu takhle jezdit, nezasloužím si vyhrávat, sype si Leclerc popel na hlavu

Jestli budu takhle jezdit, nezasloužím si vyhrávat, sype si Leclerc popel na hlavu

Monacký závodník ostartoval velmi dobře a vedení si udržel, ačkoliv se jej druhý Versetappen držel jako klíště. Ovšem přišlo 18. kolo a naprostá katastrofa…

Ferrari je letos hlavním kandidátem na zisk titulu jak mezi jezdci, tak i mezi týmy. Ale sami si házejí klacky pod nohy. Ať už, že stratégové dokáží vymyslet strategie, nad kterémi zůstává rozum stát, nebo přetrvávající technické problémy. V Rakousku se připravili o double poté, co Sainzovi začal hořet motor. Avšak ani Leclerc neměl na růžích ustláno. Toho prozměnu neposlouchal brzdový pedál.

Nyní na okruhu v Le Castellet tomu bylo jinak. Leclerc si po startu bez problému uhlídal první místo, ale Max Verstappen se jej držel jak klíště. Jenže přišlo osmnácté kolo a záběr na Monačanovo ferrari ve zdi v 11. zatáčce. Nejprve se chyba připisovala technickému problému, ale posléze Leclerc přiznal, že chtěl zrkátka příliš.

„Nevěděl jsem, že jsem nechal rádio zapnuté. Ale samozřejmě, že je to extrémně frustrující. Mám pocit, že od začátku sezony podávam výkony na nejvyšší úrovni v mé kariéře. Nemá ale smysl podávat výkony na nejvyšší úrovni, pokud pak dělám takové chyby,“ sype si popel na hlavu monacký závodník.

24letý rodák z Monte Carla si je velmi dobře vědom, že tato ztráta může být opravdu bolestivá: „Myslím, že to bylo celkově 32 bodů – dneska 25. Podle mě bylo pravděpodobné, že vyhrajeme, protože jsme byli rychlí. A sedm v Imole s moji chybou. Takže na konci roku to zpětně spočítáme a když bude chybět 32 bodů, pak vím, že to je ode mě a že si nezasloužím titul vyhrát. Ale ve druhé polovině sezony se musím přes to dostat, jestli chci titul získat.“ 

Ovšem těsně poté, co se roztočil a skončil ve zdi, si stěžoval svému inženýrovi, že má problém s plnovým pedálem. Dále prozradil, že celý víkend nebylo vyvážení auta ideální. „Mám rád přetáčivost, ale jakmile je horko, tak je obtížné být konzistentní. Já nebyl konzistentní, a za to jsem zaplatil velkou chybou během závodu.“

Leclerc se chtěl vrátit do závodu, ale technika byla proti. „Nemohl jsem couvat, což je škoda, protože jsem viděl auto, které nebylo příliš poškozené. Stále jsem mohl jet. Ale to je detail. Především nesmíte poslat auto do zdi a oni pak budou pracovat lépe,“ dodal zklamaný pilot Ferrari.

Sdílejte na:
Zavřít