GP2 nabídla fandům ve Velké Británii dva bezvadné závody, po kterých se nejvíce těšili Pierre Gasly a domácí Jordan King. Formule 1 se v Silverstone musela hodně namáhat, aby sportovní show své „malé sestry“ alespoň do jisté míry dotáhla…
Stejně tak, jako týmy Formule 1, měla i GP2 před týdnem ve Spielbergu v neděli naspěch: z promáčeného Rakouska se celý „Ecclestoneho cirkus“ stěhoval do Silverstone, kde se již o pět dní později trénovalo pro závody v rámci velké ceny Velké Británie. Před tímto pátým podnikem šampionátu dělilo prvních deset tabulky jen 26 bodů, mistrovství tedy bylo a je nebývale vyrovnané: desátý Sirotkin mohl teoreticky na body předehnat lídra Marciella již během soboty.
Bývalé vojenské letiště přivítalo jezdce chladným, ale suchým počasím, kterého při volném tréninku o páteční poledne nejlépe využil jezdec týmu Prema-Theodore, Pierre Gasly. Druhý byl Sirotkin před Picem. Prvnímu tabulky trať zatím nesedla, Marciello dosáhl pouze 13. času a na nejrychlejšího ztrácel rovnou sekundu.
Slunce trať příliš nezahřálo ani do třicetiminutové kvalifikace o pozdní odpoledne. Špičkoví jezdci proto potřebovali tři až čtyři kola, než se jim podařilo dostatečně zahřát pneumatiky. Za to ovšem každá sada obutí dovolovala pokusy o dvě rychlá kola. Pierre Gasly očividně dobře „strávil“ svou hrubou chybu ze Spielbergu, při které zahodil možné vítězství uklouznutím do štěrku, a zajel první část kvalifikace nejrychleji před Natem, Sirotkinem, Giovinazzim a domácími nadějemi Kingem a Rowlandem. Rus poté při vjezdu do boxů ovšem přehlédl pokyn k zastávce u váhy, z čehož vyplývala anulace jeho tréninkových časů. Předsezonní favorit si tedy pokazil „anglický víkend“ hned v pátek a do sobotního závodu směl vyrazit jen z boxů.
Rozhodující série útoků na Gaslyho provizorní pole-position začala sedm minut před koncem session a byl to vítěz z Barcelony, Norman Nato, kterému se podařilo krajanův čas o tři desetiny zlepšit. Svůj bezvadný výkon sice podal právě, když byla kvalifikace kvůli defektu Rowlanda přerušena, komisaři v jeho případě ale přimhouřili oko. Také Kanaďan Latifi překvapil a posunul se na třetí pozici.
Poleman Nato, který právě slavil své 24. narozeniny, se sám podaroval: „Po prvním stintu jsem inženýrovi řekl, ať auto nemění. Věděl jsem, kde jsem při prvním pokusu ztratil čas a viděl jsem možnost, jak ho rozhodně zlepšit. Jistě, s tou červenou vlajkou jsme měli trochu štěstí – to ale člověk v motorsportu někdy potřebuje.“
Gasly se poté dokázal ještě jednou zlepšit, času pilota týmu Racing Engineering, ale nedosáhl a Nato se mohl těšit z první pole-position v GP2 své kariéry. Druhou řadu za oběma Francouzi vytvořili Latifi se zlepšeným Marciellem, třetí Giovinazzi s Evansem, čtvrtou nejlepší Brit, King s Picem a nejrychlejší desítku uzavírali Rowland s Markelovem.
V sobotu odpoledne odstartoval Norman Nato do závodu jako raketa a již v první zatáčce měl náskok kolem 150 metrů na své pronásledovatele, kteří se po divokém prvním kole seřadili v pořadí Gasly, King (vyrazil stejně tak „zázračně, jako jeho týmový kolega), Rowland, Latifi, Giovinazzi a Marciello. V pátém kole se Latifi dostal před Rowlanda na čtvrté místo, zatímco se dominátor z Baku, Giovinazzi začal propadávat polem. Krátce poté zavítali Gasly, Rowland i Giovinazzi do boxů, aby absolvovali svou povinnou výměnu pneumatik. Na čele ujížděl Nato lehce skupině soupeřů, kterou blokoval jeho týmový kolega King.
Skutečné nebezpečí na Nata ovšem číhalo dále vzadu: Gasly a Giovinazzi dokázali na tvrdší, ale svěží směsi jezdit o tři sekundy na kolo rychleji, než lídr. Krátce před poločasem předvedl Artem Markelov n akonci rovinky Hangar manévr závodu, když najednou předjel jak Evanse, tak i Marciella. Rus dvě kola později předjel i Latifiho a usadil se na třetím místě. Čerstvé pneumatiky jezdců, kteří již byli v boxech, již také ztrácely na přilnavosti a Gasly s Giovionazzim již nemohli ukusovat tak velká sousta z Natova náskoku, na jehož zastávku v boxech všechno čekalo. Francouz měnil na měkké pneumatiky sedm kol před koncem a na trať se vrátil jen jako jedenáctý.
Když se situace ohledně povinných zastávek v boxech pět kol před cílem srovnala a všichni měli vyměněno, ocitl se na špičce Gasly se šestisekundovým náskokem na Rowlanda a Giovinazziho, kteří publiku předvedli pěkný souboj o druhou pozici.
Mladý chráněnec Red Bullu tentokrát nechyboval a konečně vyhrál svůj první závod GP2. Gasly tím do jisté míry nejen vyžehlil svou hrubku ze Spielbergu, ale převzal i první místo v celkové tabulce. Dr. Marko byl po dojezdu jedním z prvních gratulantů. „Poslední dva roky v GP2 nebyly lehké. Měl jsem několik příležitostí k vítězství, nikdy to ale neklaplo. Nepřestal jsem si ale věřit, protože jsem byl přesvědčen, že mi Prema znovu připraví vůz, se kterým jednoho dne vyhraji,“ těšil se v cíli Gasly, ze kteráho prvním úspěchem spadlo velké břemeno zodpovědnosti.
Rowland nakonec proti výbornému Giovanizzimu druhé místo neubránil. O čtvrtou pozici bojovali v tomto senzačním závodě až do posledního metru Evans, Ghiotto (startoval z posledního místa!), King, Macušita, Nato a King. Jordan King se tedy směl po Spielbergu opět těšit na pole-position v nedělním sprintu. Na jezdce stáje Russian Time Marciella a Markelova (Rus ztratil hodně času v boxech) zbyla jen místa devět a deset.
Po nedělním vítězství ve Spielbergu měl Jordan King jistou zkušenost, jak získat plný počet sprintových bodů a v Silverstone tuto zkušenost startujíc z pole-position bezvadným výkonem prohloubil. Neměl to ale lehké, GP2 totiž znovu předvedla nanejvýše napínavý závod, ve kterém se celých 21 kol bojovalo takřka o každou bodovanou pozici. Druhé místo dlouho držel Japonec Macušita, za ním ovšem získával místo za místem senzační Ghiotto, který nejdříve „vyřídil“ Evanse a brzy poté i třetího Rowlanda. Deset kol před koncem se Ital dostal na druhé místo před Macušitu a hned začal velkými sekundovými sousty ujídat z Kingova náskoku. Šest kol před cílem byl Ital pod Britovým zadním spoilerem a neváhal hned odpálit sérii útoků. King je ovšem dokázal odvrátit a Ghiotto se musel s příliš opotřebovaným obutím spokojit s druhým místem. Na tom nic nezměnil ani déšť v posledních pěti minutách honičky.
Na tento déšť za to doplatili Macušita a Nato. Japonec uklouzl do asfaltované zóny a ztratil třetí místo vůči Rowlandovi a Giovinazzimu. Nato vletěl do štěrku a ztratil všechny možné body.
O páté místo bojovala závěrečných deset kol zábavná devítičlenná skupina sestávající z Giovinazziho, Nata, Evanse Marciella, Gaslyho. Kirchhoefera, Canamasase, Markelova a Pica. Odhodlanost a schopnost udržet vůz i za mokra na trati, nakonec odměnily body Marciella, Gaslyho a Kirchoefera.
V letošním mistrovství má každý bodík cenu zlata, to potvrdí pohled na celkovou tabulku. Ta je, jak úvodem článku vyzvednuto, velmi vyrovnaná – a oba závody v Anglii na tom nic nezměnily. Čest prvního místa připadá až do Budapešti Oliverovi Rowlandovi, prvních pět ale dělí pouhých devět bodů…
Bodovaná místa v sobotu
1. Pierre Gasly, Prema-Theodore
2. Antonio Giovinazzi, Prema-Theodore
3. Oliver Rowland, MP
4. Mitch Evans, Campos
5. Luca Ghiotto, Trident
6. Nobuharu Macušita, ART
7. Norman Nato, Racing Engineering
8. Jordan King, Racing Engineering
9. Raffaele Marciello, Russian Time
10. Artem Markelov, Russien Time
Bodovaná místa v neděli
1. Jordan King, Racing Engineering
2. Luca Ghiotto, Trident
3. Oliver Rowland, MP
4. Antonio Giovinazzi
5. Nobuharu Macušita, ART
6. Raffaelle Marciello, Russian Time
7. Pierre Gasly, Prema-Theodore
8. Marvin Kirchhoefer, Carlin
Celkový stav šampionátu
1. Oliver Rowland 79 b.
2. Antonio Giovinazzi 78 b.
3. Pierre Gasly 74 b.
4. Raffaele Marciello 72 b.
5. Mitch Evans 70 b.
6. Norman Nato 65 b.
7. Jordan King 64 b.
8. Artem Markelov 55 b.
9. Alex Lynn 51 b.
10. Nobuharu Macušita 46 b.