Junior McLarenu, Stoffel Vandoorne i v Monaku dokázal demoralizovat konkurenci. V pátek získal plný počet bodů za vítězství v hlavním závodě a i když zůstal v sobotu poněkud bledý, odvezl si i z Jihu Francie tučný bodový náskok.
Kvalifikace: druhá pole-position pro Rossiho
Trénink a kvalifikace se kvůli „volnému pátku“ v Monaku tradičně konaly již ve čtvrtek. Ze 26 vozů, které za chladného a zataženého počasí přesně v poledne vyrazily na trať k „neměřenému“ tréninku, byl nejrychlejší Campos-Dallara zvláště silně motivovaného Arthura Pica. Za ním se umístili Alexander Rossi (Arden), Pierre Gasly (DAMS) a dominátor ročníku Vandoorne (ART). Všichni jezdci se pilně učili nástrahám městského okruhu a vesměs ujali hodně nad dvacet kol.
Odpolední kvalifikaci rozdělil pořadatel na dvě skupiny. Každá z nich měla jen 16 minut času, položit dobrým místem na startu základní kámen k úspěšným závodům v pátek a v sobotu. Proměnlivé počasí v knížectví tento úkol právě nezlehčilo. Pršet začalo právě,když se vozy se sudými startovními čísly rozjely na trať. Let ocelovým kanálem na pneumatikách se vzorkem vyšel v jeho posledním rychlém kole nejlépe junioru Ferrari, Raffaele Marciellovi (Trident). Bylo tedy jasné, že Ital přerušil Vandoornovu sérii pěti pole-positions za sebou: nadaný Belgičan se musel spokojit se druhým místem skupiny A před Lealem, Kingem a De Jongem, který koncem kvalifikace havaroval.
O pole-position ovšem beztak směli bojovat jen jezdci ze skupiny B. Do své části kvalifikace se sice také rozjeli za deště, přeháňka ale ustala a koncem jejich session začala trať osychat. Nejlépe toho využil Alexander Rossi (Racing Engineering). Američan, který musel v Monaku vydatně bodovat, aby se bodově udržel za Vandoornem, byl schopen kroužit trpasličím státem o 3 sekundy rychleji, než Marciello. O další lichá místa na startu se podělili Pic, zlepšený Sirotkin, Yelloly a vždy nevypočítatelný Canamasas.
Postavení na startu:
1 | Alexander Rossi | Racing Engineering | 1m37.019s |
2 | Raffaele Marciello | Trident | 1m40.357s |
3 | Arthur Pic | Campos Racing | 1m37.617s |
4 | Stoffel Vandoorne | ART Grand Prix | 1m41.124s |
5 | Sergey Sirotkin | Rapax | 1m38.391s |
6 | Julian Leal | Carlin | 1m41.655s |
7 | Nick Yelloly | Hilmer Motorsport | 1m38.618s |
8 | Jordan King | Racing Engineering | 1m41.895s |
9 | Sergio Canamasas | MP Motorsport | 1m38.691s |
10 | Daniel de Jong | MP Motorsport | 1m42.150s |
11 | Nobuharu Matsushita | ART Grand Prix | 1m39.020s |
12 | Pierre Gasly | DAMS | 1m42.248s |
13 | Artem Markelov | RUSSIAN TIME | 1m39.073s |
14 | Richie Stanaway | Status Grand Prix | 1m42.425s |
15 | Andre Negrao | Arden International | 1m39.142s |
16 | Zoel Amberg | Lazarus | 1m42.539s |
17 | Alex Lynn | DAMS | 1m39.186s |
18 | Mitchell Evans | RUSSIAN TIME | 1m42.804s |
19 | Marco Sorensen | Carlin | 1m39.532s |
20 | Rio Haryanto | Campos Racing | 1m42.913s |
21 | Rene Binder | Trident | 1m39.539s |
22 | Johnny Cecotto Jr. | Hilmer Motorsport | 1m43.386s |
23 | Nathanael Berthon | Lazarus | 1m40.101s |
24 | Norman Nato | Arden International | 1m44.286s |
25 | Marlon Stockinger | Status Grand Prix | 1m41.503s |
26 | Robert Visoiu | Rapax | 1m44.475s |
Hlavní závod: neporazitelný Vandoorne
O pátek hlavního závodu se Cote d´Azur prezentovala jaksepatří, tedy zalitá sluncem. Tribuny bohužel zůstaly prázdné… Start musel být kvůli ….. o 20 minut odložen, což jistě vystupňovalo nervozitu v kokpitech. Chladný zůstal především dlouhán Marciello (využil jistě i výhody měkkých pneumatik), který se do St. Devote vecpal jako první a vyjel si během prvního kola náskok dvou sekund na pronásledovatele v pořadí Rossi, Pic a Vandoorne. Američan ovšem rychle vyžehlil zaváhání na startu a od 5. kola se nacházel v závětří lídra, přičemž mu Pic s Vandoornem „dýchali na záda“. Po osmi kolech měnili Marciello s Picem na tvrdší pneumatiky, zatímco Rossi a Vandoorne zůstali „venku“ – následovaly tedy strategické hrátky, které jsme již viděli v prvních dvou podnicích roku: kdo tentokrát zvolil lepší taktiku? Ti, kteří startovali na tvrdší směsi!
Ve 20. kole havarovali Mitch Evans a Nick Yelloly, čemuž následovala virtuální neutralizace. Rossi a Vandoorne toho pohotově využili k jejich zastávkám v boxech, geniální Belgičan byl odbaven týmem ART rychleji a posunul se do vedení. Vandoorne si poté suverénním způsobem dojel pro třetí vítězství ve třetím hlavním závodě roku. Julian Leal a Sergio Canamasas těžili ze stejné strategie a také se posunuli před Pica. Kolumbijec byl ovšem později penalizován za přestupek při opouštění vlastního boxu, což Canamasase vyneslo na třetí pozici v cíli. Rus Sirotkin potvrdil dobrou víkendovou formu pátým místem v cíli za Lealem, zatímco zpočátku vedoucí Marciello skončil za dobrým Stanawayem jen osmý. Takto získaná pole position pro sobotní sprint mu ovšem přihrála další možnost sáhnout na monacké vavříny.
Výsledek hlavního závodu – pátek:
1 | Stoffel Vandoorne | ART Grand Prix | 40 | 58m12.368s |
2 | Alexander Rossi | Racing Engineering | 40 | 6.292s |
3 | Sergio Canamasas | MP Motorsport | 40 | 16.726s |
4 | Arthur Pic | Campos Racing | 40 | 17.813s |
5 | Sergey Sirotkin | Rapax | 40 | 20.691s |
6 | Julian Leal | Carlin | 40 | 25.164s |
7 | Richie Stanaway | Status Grand Prix | 40 | 25.470s |
8 | Raffaele Marciello | Trident | 40 | 26.803s |
9 | Jordan King | Racing Engineering | 40 | 31.339s |
10 | Nick Yelloly | Hilmer Motorsport | 40 | 42.915s |
11 | Rene Binder | Trident | 40 | 43.837s |
12 | Daniel de Jong | MP Motorsport | 40 | 45.528s |
13 | Alex Lynn | DAMS | 40 | 46.824s |
14 | Pierre Gasly | DAMS | 40 | 47.666s |
15 | Robert Visoiu | Rapax | 40 | 49.290s |
16 | Rio Haryanto | Campos Racing | 40 | 51.085s |
17 | Nathanael Berthon | Lazarus | 40 | 52.135s |
18 | Norman Nato | Arden International | 40 | 1m02.735s |
19 | Marlon Stockinger | Status Grand Prix | 40 | 1m07.600s |
20 | Johnny Cecotto Jr. | Hilmer Motorsport | 40 | 1m07.999s |
21 | Andre Negrao | Arden International | 39 | -1 kolo |
22 | Zoel Amberg | Lazarus | 39 | -1 kolo |
– | Mitchell Evans | RUSSIAN TIME | 18 | Nedojel |
– | Artem Markelov | RUSSIAN TIME | 12 | Nedojel |
– | Marco Sorensen | Carlin | 10 | Nedojel |
– | Nobuharu Matsushita | ART Grand Prix | 7 | Nedojel |
Sobotní sprint: první triumf „dědiců Theodore Racingu“
V sobotu se Marciellovi zdaleka nepodařil tak dobrý start, jako v pátek. Do šikany se jako první dostal zelený vůz Status-Dallara Richieho Stanawaye. Špička se poté seřadila v pořadí Stanaway, Marciello, Sirotkin, Leal, Canamasas, Pic , Rossi a Vandoorne. Několik šarvátek a jejich důsledky v hloubce pole ještě během prvního kola vyvolalo neutralizaci a odstoupení Amberga, Haryanta, a Cecotta. Monačtí maršálci ovšem opět ukázali jejich kvality a brzy se mohlo znovu jet naostro. Stanaway při tom šikovně dokázal využít své pozice a lehce se od ostatních odpoutal.
Během prvních deseti kol se toto pořadí změnilo jen jednou, když rozjetý Canamasas předjel pomalého Leala. Po polovině závodu stále vedl vůz Teddyho Yipa juniora a Davida Kennedyho, přičemž Stanaway dokázal svůj náskok na Marcialla zvýšit na 3 sekundy. Kdo si očekával od Vandoorneho velký tah kupředu, byl v sobotu zklamán. Belgický talent zůstal jaksi defenzivně bledý a nikdy vážně nazaútočil na Rossiho před sebou. Ani ostatní vozy na bodovaných místech nedokázaly bojovat o pozice a tak byla jedinou dramatickou situací závěru závodu nehoda mezi Kingem a Gaslym v šikaně u Yachting Clubu.
Novozélanďan Richie Stanaway, který jel svůj teprve šestý závod GP2 a v polovině června nastoupí i do 24h v Le Mans, po bezchybné jízdě slavil své první vítězství v GP2. Jednalo se zároveň i o první vítězství týmu Status, nováčka GP2. Tým patří synovi nezapomenutelného Teddy Yipa, který se v sedmdesátých a osmdesátých letech marně snažil o úspěch coby sponzor a majitel týmů F1. Na výsledek synovy organizace v Monaku by jistě byl hrdý…
Facit: Také události monackého víkendu hrály Stoffelovi Vandoornovi do karet. Belgičan dokázal zvýšit svůj celkový náskok na 44 bodů na Rossiho a neohroženě kráčí směrem titulu.
Výsledek nedělního sprintu:
1 | Richie Stanaway | Status Grand Prix | 30 | 42m45.918s |
2 | Raffaele Marciello | Trident | 30 | 2.038s |
3 | Sergey Sirotkin | Rapax | 30 | 3.207s |
4 | Sergio Canamasas | MP Motorsport | 30 | 5.698s |
5 | Julian Leal | Carlin | 30 | 13.479s |
6 | Arthur Pic | Campos Racing | 30 | 20.637s |
7 | Alexander Rossi | Racing Engineering | 30 | 22.119s |
8 | Stoffel Vandoorne | ART Grand Prix | 30 | 23.103s |
9 | Nick Yelloly | Hilmer Motorsport | 30 | 33.361s |
10 | Pierre Gasly | DAMS | 30 | 45.367s |
11 | Alex Lynn | DAMS | 30 | 46.007s |
12 | Daniel de Jong | MP Motorsport | 30 | 47.018s |
13 | Robert Visoiu | Rapax | 30 | 47.331s |
14 | Artem Markelov | RUSSIAN TIME | 30 | 47.697s |
15 | Nathanael Berthon | Lazarus | 30 | 50.015s |
16 | Rene Binder | Trident | 30 | 58.315s |
17 | Andre Negrao | Arden International | 30 | 58.464s |
18 | Marlon Stockinger | Status Grand Prix | 30 | 59.823s |
19 | Nobuharu Matsushita | ART Grand Prix | 30 | 1m00.570s |
20 | Marco Sorensen | Carlin | 30 | 1m08.579s |
21 | Norman Nato | Arden International | 30 | 1m10.989s |
– | Jordan King | Racing Engineering | 24 | Nedojel |
– | Mitchell Evans | RUSSIAN TIME | 0 | Nestartoval |
– | Rio Haryanto | Campos Racing | 0 | Nedojel |
– | Johnny Cecotto Jr. | Hilmer Motorsport | 0 | Nedojel |
– | Zoel Amberg | Lazarus | 0 | Nedojel |