V Monaku nastoupilo dvaadvacet vozů seriálu GP2 po prvním podniku v Barceloně beze změny. Volný trénink ve čtvrtek dopoledne byl poznamenán několika haváriemi, když si mimo jiné Macušita a de Jong spletli ideální stopu se svodidly.
Nejrychlejší čas si nakonec nechal zaznamenat Rus Sergej Sirotkin (ART) před oběma vítězi předchozích španělských závodů Normanem Natem (Racing Engineering) a Alexem Lynnem (DAMS).
O v Monaku tak důležité postavení na startu se jelo odpoledne a pořadatel rozdělil pole do dvou skupin po jedenácti vozech. Na „provoz“ si tak mohl stěží kdo stěžovat. Mezi jezdci s lichými startovními čísly se během těchto šestnácti minut časem 1:19,894s prosadil Francouz Norman Nato, který se po relativně bezbarvém ročníku 2015 letos prezentuje ve výborné formě. Za ním se seřadili zkušení Mitch Evans (Campos), Alex Lynn, Raffaele Marciello (Russian Time) a nejlepší z nováčků, bývalá hvězda GP3 Luca Ghiotto (Trident).
Zda Natův čas znamenal páteční pole-position, nebo jen druhé startovní místo, to musely rozhodnout časy soupeřů se sudými startovními čísly, kteří na trať vyrazili po pětiminutové přestávce. Stačil jen na druhé místo, protože nejrychlejší druhé skupiny, oblétl knížectví časem 1:19,186s. Za ním se kvalifikovali Jordan King (Racing Engineering), Oliver Rowland (MP), Antonio Giovinazzi (Campos) a Nicolas Latifi (DAMS).
Kvalifikace nevyšla především Pierre Gaslymu (Prema) a Sergio Canamasasovi (Carlin). Oba přehlédli příkaz ke vjezdu k vážení a byli proto diskvalifikováni. Za trest museli do závodu vyrazit z uličky boxů.
Za pozastavení stála skutečnost, že relativně „jednoduché, sériové“ vozy Dallara-GP2 tratí v Monaku proletěly v průměru celého pole jen o zhruba 5 sekund pomaleji, než přetechnizované a předražené hybridy Formule 1. Na Wehrleina, posledního mezi vozy F1, chybělo Sirotkinovi půl sekundy. Stejná show za desetinu nákladů…
Co se dá od jízd na pohledné, pro automobilové závody ale irelevantní trati, jako Monako čekat? Buď „závody plné strkanic a nehod, po kterých se jezdcům vytýká, že „jeli jako blázni“, nebo nudná procesí, ve kterých všichni v zásadě dojeli na pozici, na které i vyrazili. Páteční hlavní závod GP2 nabídl špatně zaplněným tribunám z obou verzí něco.
Když zhasla na startu červená světla, byl poleman Sirotkin svými smysly očividně „někde jinde“ a Nato se s lehkostí před St. Devote zařadil před něj. Oboum lídrům následovali King, Evans, Rowland, Giovinazzi a Lynn. V tomto pořadí kroužila špička až do 11. kola, ve kterém se další chybičkou o vzrušení postaral Sirotkin, protože „netrefil“ šikanu. King ale již byl příliš daleko za ním, aby mohl na Rusovo druhé místo zaútočit. Svůj slabý páteřní výkon Sergej „korunoval“ 13 kol později, když vletěl ve druhé zatáčce u koupaliště do svodidel.
Od tohoto okamžiku patřilo jezdcům stáje Racing Engineering dvojité vedení. Nertvalo ale dlouho, protože si King vzadu nalomil závěs a odpadl. Nato si poté jel zdánlivě pro jasné vítězství, i když ho Rowland dotáhl.
Všichni ovšem přehlédli Artema Markelova, druhého Rusa v poli: jezdec týmu Russian Time zůstal nejdéle na první sadě pneumatik a dokázal kupodivu až do předposledního kola zrychlovat. Když pak i on vyměnil na nové obutí, vrátil se na trať přímo před nosem Nata a Francouz ho již nedokázal předjet! Markelov, synek majitele tratě v Soči, si tak senzačně dojel pro své první vítězství v GP2 před favority Natem a Rowlandem. Čtvrté místo patřilo juniorovi Williamsu, Lynnovi, za kterým se klasifikovali Evans, Marciello a Giovinazzi. Důležitou osmou pozici, která pro sprint opravňuje ke startu z pole-position si vybojoval nejlepší nováček v poli, Marvin Kirchhoefer.