V letošní sezóně se v případě většího počtu penalizací řadili potrestaní jezdci na roštu podle chronologie. To během víkendů vedlo k nesmyslným situacím. Změna by jim měla zamezit a naopak přinést atraktivnější kvalifikace.
Mezinárodní automobilová federace upravila systém řazení penalizovaných pilotů na roštu.
Řídicí orgán Formule 1 pro sezónu 2018 zavedl pravidlo, podle kterého jsou piloti potrestaní více než 15 místy za výměnu komponent pohonné jednotky automaticky odsunuti na konec roštu.
V případech, kdy se takových jezdců sejde více, platilo pořadí podle chronologie nasazení nových částí. Jinými slovy, kdo se součástkami použitými nad rámec sezónního omezení vyrazil na dráhu jako první, stál poté na roštu nejvýše.
Tato skutečnost však vedla k situacím, kdy závodník ještě před zahájením prvního volného tréninku vyjel do boxové uličky a zastavil na jejím konci, jen aby si pro takový případ zajistil co nejlepší pozici na roštu.
Od sezóny 2019 se však penalizovaní závodníci postaví na rošt podle toho, jak vzájemně skončili v kvalifikaci. Znamená to tedy, že i oni budou mít důvod snažit se během první části kvalifikace zajet konkurenceschopný čas, což by mohlo podpořit aktivitu na trati.
FIA zároveň objasnila, že pilot, který se v kvalifikaci nevejde do limitu 107%, ale je mu umožněn start do závodu, se postaví na konec roštu, za všechny piloty potrestané za výměnu pohonné jednotky.
Na středečním jednání Světové rady motorsportu bylo také potvrzeno, že vzhledem k vývoji vozů podle nových pravidel pro rok 2021 bude umožněno neomezené využití CFD simulací.
Takové povolení přicházelo i v minulosti, když FIA potřebovala technický feedback od týmů pro přípravu nových technických regulí pro rok 2021.
Změny se dotkly rovněž manipulace s palivem. Po požáru v garáži Williamsu v roce 2012 pravidla specifikují bezpečnostní opatření jako ochranné vybavení či použití suchých spojek. Činovníci FIA však zaznamenali, že tato opatření se mnohdy nedodržují během testování. Nyní budou platit stejné regule.
Nová pravidla také říkají, že po fázi safety caru bude žlutá vlajka vlát až do momentu, kdy vedoucí vůz dosáhne kontrolní čáry. Nejprve tedy zmizí cedule „SC“, zelená vlajka ale zavlaje až na zmíněné čáře. FIA tak chce zpřehlednit situace během restartů.
V neposlední řadě byla znovu upravena minimální hmotnost vozů ze 740 na 743 kilogramů. Zatímco však většinou tyto změny přicházejí kvůli úpravám jako implementace systému halo nebo zavedení větších kol a pneumatik, tentokrát si navýšení vyžádaly samotné týmy, které si stěžovaly na obtížnost dosažení současného limitu.