Rozzuřený Verstappen doufal, že Ocona po závodě nepotká: Potkal jej a došlo ke strkanici

Rozzuřený Verstappen doufal, že Ocona po závodě nepotká: Potkal jej a došlo ke strkanici

Nizozemský závodník byl po dojezdu do cíle Velké ceny Brazílie naprosto vytočený a do vysílačky poslal Oconovi výhružnou zprávu. Není divu, když jej francouzský závodník připravil o jasné vítězství.

Max Verstappen měl po triumfu v Mexiku našlápnuto k druhému vítězství v řadě, když dokázal z pátého místa na stratu prokousat až do čela startovního pole a následně si začal budoval pohodlný náskok.

Ovšem ve 43. kole došlo k něčemu, nad čím všichni kroutili jen nevěřícně hlavou. Verstappen se chystal předjet o kolo zpět jedoucího Estebana Ocona, kterému bylo dáno jasně najevo modrými vlajkami, že má před sebe pustit rychlejší auto, jenže Francouz z nepochopitelného důvodu svoji pozici tvrdě hájil. Jezdci spolu vzápětí ve druhé zatáčce kolidovali. Zatímco se Ocon propadl na chvost, tak Verstappen přišel jen o jednu pozici ve prospěch Lewise Hamiltona a zbytek závodu musel absolvovat s poškozenou podlahou.

pic.twitter.com/FhMgkehVtG— Formula 1 (@F1) 11. listopadu 2018

Když pilot Red Bullu zajížděl ke stání pro piloty, kteří skončili na pódiu, inženýr mu do vysílačky řekl: „Nevím, co na to říct, Maxi,“ načež rozzuřený Verstappen reagoval slovy: „Fajn, já vím, co na to říct. Doufám, že ho (Ocona) v paddocku nenajdu, protože je to *******!“

Post race bleep fest from Verstappen. #F1 #BrazilianGP pic.twitter.com/hES2pJwtAk

— Matt Archuleta (@indy44) 11. listopadu 2018

Za Verstappena se postavil také šéf týmu Christian Horner, který rovněž nedokázal najít ta správná slova a Mad Max pouze suše dodal: „Já vím úplně přesně, co řeknu, až Ocona uvidím.“

„Co mám po takovémto momentu říct? V závodě děláte všechno správně, a pak jste bez zavinění ze závodu vyřazeni. Proč se z toho chce Ocon za každou cenu vymluvit? Co z toho má,“ přemítá. Zároveň chválí práci svého týmu: „Auto fungovalo brilantně. I naše strategie byla perfektní a rychlost byla dobrá. Mohli jsme zůstat na trati na superměkkých pneumatikách dlouho. Fungovaly tak dobře, že časy byly konstantní. Všechno se zdálo, že funguje a pak tohle!“

Neodpustil si ani další kousavou poznámku na konto Renaultu ohledně motoru, který pohání RB14. „Druhé místo je něco, za co se nemusíte stydět, ale tenhle závod jsem měl vyhrát. Pěkné je ale na tom to, že příští rok budeme od Hondy potřebovat výkonnější motor, pak bude všechno v pořádku.“

Sám Ocon se však bránil tím, že mu lídr závodu nenechal dostatečný prostor. Nicméně, pravidla jsou pravidla, a ta říkají, že pokud dostanete signalizaci modrými vlajkami, musíte rychlejšího pilota pustit, nikoliv s ním svádět souboj „o pozici“.

„Měl nechat Max v této situaci Oconovi více místa? Možná. Ale podle mě byste taky měli prokázat lídrovi závodu více respektu. Proč měl tedy Max coby lídr očekávat, že na něj Ocon zaútočí? K tomu všemu záznam ukazuje, že byl Verstappen vpředu a stále platí staré pravidlo – zatáčka patří tomu pilotovi, který je vpředu. Ne, to, co mu tam Ocon provedl, si musel vyžrat, a to je hořké,“ zrekapituloval expert televizní stanice Sky.

Verstappen na Ocona narazil při převažování a několikrát do pilota Force Indie strčil. Inkriminovaný okamžik zaznamenala kamera francouzské televizní stanice Canal+, přičemž se začal tento záznam obratem šířit po internetu.

Verstappen VS Ocon. LA BAGARRE pic.twitter.com/Tf8aXLQ9l6

— Ruiz Joseph (@RuizJoseph) 11. listopadu 2018

Oba závodníci a zástupci jejich týmů byli po závodě předvolání před komisaře, protože mezi nimi došlo v garáži Mezinárodní automobilové federace k fyzickému kontaktu.

Sdílejte na:
Zavřít