Podle Coultharda schází Williamsu zapálení, návrat McLarenu na špici ještě nějaký čas potrvá

12. srpna 2018, 19:18 | Barbora Goldmannová
Ilustrační fotografie - Podle Coultharda schází Williamsu zapálení, návrat McLarenu na špici ještě nějaký čas potrvá

Stáj z Grove má letos opravdu mizernou formu. Závod co závod se potácí na konci startovního roštu a o počtu bodů letos získaných nemluvě. Bývalý pilot Williamsu David Coulthard je přesvědčený, že za tím stojí ztráta zapálení členů týmu.

Skotský závodník v overalu britské tradiční stáje debutoval v roce 1994. A už při své premiéře se poprvé postavil na stupně vítězů, když v Portugalsku projel cílem jako druhý, aby o rok později na té samé trati slavil svůj první triumf ve Formuli 1. Kromě toho si připsal ještě dalších sedm pódiových umístění. V šampionátu jezdců obsadil třetí pozici.

Od tradiční stáje, jako je Williams, by se očekávaly mnohem lepší výkony, než boje o poslední pozice. Jenže jak se zdá, tak skupina postavená okolo dcery Franka Williamse Claire nenachází lék na to, jak se vyhrabat z mizérie, ve které se aktuálně nacházejí. Momentálně jim patří poslední příčka v poháru konstruktérů s ušmudlanými čtyřmi body, které získal Lance Stroll za osmé místo v ulicích Baku. To je pro stáj, která vloni oslavila 40 let v královně motorismu, nelichotivá statistika, jestliže k tomu přidáme ještě fakt, že jak Stroll tak i jeho týmový kolega Sergej Sirotkin se nebyli schopni v polovině kvalifikací probojovat ani do druhé části kvalifikace.

„Trochu si dělám o Williams obavy. Když prohrají, nepozoruji tu bolest, kterou jsme vídávali v minulosti. Můžete lidi oklamat ohledně toho, jak se cítíte, ale nemůžete zfalšovat zapálení. Byl bych rád, kdyby se to nadšení do Williamsu zase vrátilo,“ přeje si lepší časy svého bývalého zaměstnavatele DC. Připomíná však, že ani momentální trable týmu nesnižují hodnotu Williamsu jako takového, neboť má v padoku stále vysoké postavení vzhledem k tomu, čeho v minulosti dosáhli. Doufá, že karty se opět obrátí v jejich prospěch.

Trápí se i druhý ex-zaměstnavatel DC

Coulthard získával angažmá u týmů, které byly v té době na výsluní a v současnosti se velmi trápí. Skot totiž změnil po dvouleté spolupráci s Williamsem místo a na dalších devět let se přestěhoval k McLarenu, který v posledních letech jaksi paběrkuje a nemůže se dostat zpět na špici. S Wokingskými se dokonce stal v roce 2001 více mistrem a získal zbývajících 12 z 13 triumfů v F1.

Od sezony 2015, kdy změnil McLaren motorového dodavatele - ukončil spolupráci s Mercedesem a začal odebírat pohonné jednotky z Japonska -, tak byly jejich výkony katastrofální. Jejich motory se potýkaly s nespolehlivostí a nedostatkem výkonu. Po třech letech potácení se hluboko v poli s pár světlými chvilkami došla McLarenu trpělivost a rozhodli se přejít k Renaultu. Nicméně momentálně se zdá, že forma týmu nebyla ovlivněna jen špatnou technikou od Hondy, jak zarputile celé tři roky trvdili…

Podle něj je matoucí, že ačkoliv si celý tým prochází těžkým obdobím, tak si neúspěch ‚odskáčou‘ zpravidla ti, kteří vůz navrhují a staví, protože oni mají být zodpovědní za využití zdrojů.

„Ron Dennis (bývalý šéf McLarenu) mi říkával, že auto nenavrhuje, nestaví ani neřídí, tudíž za tyto elementy není zodpovědný, a to je férový komentář. Jeho zodpovědností byla vize pro společnost, získat na palubu sponzory a dát inženýrům potřebné zdroje pro postavení dobrého auta. Podle mě jsou Zak a Gil někým, kdo má dobrý smysl pro závodění a budou se tím řídit. Ale bude to nějaký čas trvat,“ uzavřel Coulthard, jehož slova přinesl britský portál autosport.com.

Další články

Komentáře

Žádné příspěvky nenalezeny.