Kubica měl v roce 2012 jezdit pro Ferrari po boku Alonsa

Kubica měl v roce 2012 jezdit pro Ferrari po boku Alonsa

Polský závodník prozradil, že už měl jisté místo u tradiční stáje z Maranella. Kvůli vážné nehodě v rally o něj ale přišel.

Dalším pilotem, kterého vyzpovídal v novém podcastu F1 Tom Clarkson, je Robert Kubica. Rodák z Krakova měl skvělé předpoklady k tomu, aby jednoho dne získal titul mistra světa. V roce 2008 s týmem BMW Sauber v Kanadě triumfoval a přispal si ještě dalších šest pódiových umístění, díky čemuž mu v konečném hodnocení patřila čtvrtá pozice.

Před začátkem sezony 2011 se zúčastnil rallyového závodu v Ronde di Andora, a ten se mu stal osudným. Kubica prorazil ve vysoké rychlosti svodidla a utrpěl vážná zranění ruky a nohy. Ani tato hororová nehoda ho však neodradila od toho vrátit se zpět za volant závodního vozu.

Minulý rok se poprvé od roku 2010 objevil ve Formuli 1. 33letý závodník byl před začátkem sezony spojován s místem u Williamsu po Felipe Massovi. Stáj z Grove nakonec dala přednost mladé krvi v podobě ruského závodníka Sergeje Sirotkina. Avšak zatím jediného Poláka v historii Formule 1 angažoval jakožto rezervního jezdce.

<pic.twitter.com/227x3rmWQs— SvětFormule.cz (@svetformule) 30. listopadu 2017

V roce 2012 se mluvilo o možném přestupu Kubici z Renaultu do Ferrari. Nikdy to však nebylo potvrzeno a zůstalo to tedy jen na úrovni spekulací. O šest let později sám Kubica odhaluje skutečnost.

V rozhovoru s Clarksonem prozradil, že mu nebylo dovoleno ze strany týmu F1, který jej chtěl tehdy angažovat, závodit v rally. Ale nechtěl si nechat ujít příležitost, kterou mu nabídl tým z rally.

Tou stájí, která mu dala pro rally stopku, bylo Ferrari, ve kterém se měl stát stájovým kolegou Fernanda Alonsa. Na otázku, zda už měl podepsáno, odpověděl zcela jasně: „Ano.“

Smlouva byla uzavřena s tehdejším šéfem Ferrari Stefanem Domenicalim. Ačkoliv si měl Kubica u Ferrari přijít na podstatně menší obnos než u Renaultu, tak kontrakt podepsal, čímž si splnil sen. „Vždycky máte více cílů. Prvním je vůbec se dostat do Formule 1. Poté se chcete etablovat, vybudovat si dobrou reputaci, což je ještě těžší (než vstup do F1). A pak se chcete stát mistrem světa nebo jezdit pro Ferrari. Já šampionát nevyhrál, koneckonců jsem se nestal ani jezdcem Ferrari, ale byl jsem tomu velmi blízko,“ vzpomíná Kubica a přiznal, že kvůli tomu, že přišel kvůli nehodě o sedačku u legendárního týmu, byla jeho rekonvalescence o to bolavější. „Moje léčba byla sama o sobě těžká. Prvních 16-18 měsíců to nebolelo. Bojoval jsem. Soustředil jsem se na to, abych se uzdravil. Procházel jsem si těžkým obdobím.“

„Čím déle to trvalo, tím těžší to bylo, protože naděje v to, že se věci vyřeší, mizela. Byly okamžiky, kdy jsem se léčil mimořádně rychle, a poté následovaly měsíce, kdy se operace nedařily a já se vrátil v léčbě o šest měsíců zpět.“

„Nezávodit v F1  bolelo, ale nebylo to bolestivější kvůli tomu, že jsem věděl, že jsem měl závodit pro Ferrari.“

Na závěr řekl, že v rally nezávodil „ čistě pro zábavu“, ale aby byl jakožto jezdec kompletní.

„Nebyl jsem šťastný s tím, jak dobrý jsem byl. Potřeboval jsem více. Myslel jsem, že rally by mi to mohlo poskytnout. A taky že dalo. Problém je, že jsem za to zaplatil příliš vysokou cenu,“ uzavřel Polák.

Sdílejte na:
Zavřít