Kalendář Formule E pro sezonu 2018/19: Návrat Monaka a premiéra v Saúdské Arábii

Kalendář Formule E pro sezonu 2018/19: Návrat Monaka a premiéra v Saúdské Arábii

FIA dnes zveřejnila kalendář pro pátou sezonu šampionátu elektrických formulí. Ačkoliv není ještě kompletní, tak je jisté, že sezona odstartuje tentokrát v Saúdské Arábii. Kromě novinek v kalendáři se doznala změn i technická pravidla a formát závodního víkendu.

Zatím každý ročník Formule E odstartoval v Číně, to se však nadcházející sezonu změní. Úvodní podnik se totiž přesouvá na Blízký východ, přesněji do Diriyah, města nacházejícího na severozápadě od hlavního města Saúdské Arábie, Riádu. Pořadatelé údajně podepsali s Formulí E smlouvu na deset let!

Závod v Hongkongu bude až pátým podnikem, který se pojede 10. března. Mezi tím vozy Gen2 čekají tři závody, a to v Marrákeši, Mexiku a třetí místo konání je stále otevřené. Teoreticky by se mohla vrátit ePrix v Santiagu.

O dva týdny později, tedy  23. března bude následovat další závod v Číně. Ovšem místo, kterým se budou vozy Formule E prohánět, rovněž není známo. Jedním z kandidátů je Šanghaj.

13. dubna bude zahájena evropská část sezony závodem v Římě, poté se kolotoč Formule E přesune do Francie následované podnikem v ulicích monackého knížectví. Na konci května zavítají jezdci a týmy do Berlína, který je součástí kalendáře už od samého zrodu této série. Předposlední lokací, která bude hostit „formuli na baterky“, je švýcarský Curych a sezonu zakončí v polovině července dvojzávod v ulicích New Yorku.

Datum Země Městé
15. prosince 2018 Saúdská Arábie Diriyah *
12. ledna 2019 Maroko Marrákeš
26. ledna 2019 bude oznámeno bude oznámeno
16. února 2019 Mexiko Mexico City
10. března 2019 Čína Hong Kong
23. března 2019 Čína bude oznámeno
13. dubna 2019 Itálie Řím
27. dubna 2019 Francie Paříž
11. května 2019 Monako Monte Carlo*
25. května 2019 Německo Berlín
9. června 2019 Švýcarsko Curych **
13. července 2019 USA New York
14. července 2019 USA New York

* podmínkou je homologace trati

** podmínkou je schválení národní automobilovou federací, homologace trati a schválení radou města

Nová auta, nový závodní formát

Vozy druhé generace budou dvakrát silnější, než ty letošní, a jejich baterie vydrží po celou dobu závodu, tudíž vymizí pro diváky atraktivní výměna monopostů v polovině závodů. Aby zůstaly závody napínavé, tak jezdci nově budou mít možnost v jasně předepsaných aktivačních zónách aktivovat „power modus“, tedy mód, díky kterému po určenou dobu získají o 25 kilowat navíc. Výkon jejich monopostu se z běžných 200 kW navýší na 225 kW. Tento dodatečný výkon poté budou moci využít podle svého uvážení. Jednotlivé rychlostní módy bude lze rozeznat podle barvy, kterou bude svítit led světlo přidělané na svatozáři, která se stejně jako u ostatních formulových sérií objeví na monopostech Formule E.

DOPORUČUJEME: Formule E: Týmy odhalují v Ženevě vozy „Gen2“ pro sezonu 2018/19

Ani v nadcházející sezoně nepřijdou piloti o systém Fanboost, skrze který získávají další extra výkon. Ten však získají pouze tři jezdci, kteří dostanou od fanoušků hlasujících přes sociální sítě nejvíce hlasů.

Startovní rošt se rozroste o nově příchozí tým HWA, proto se doznala změn také poslední část kvalifikace, tzv. superpole, do které se dostane tentokrát šest nejrychlejších pilotů, kteří si to rozdají v boji o pole position.

 

Nico made a joke while putting on the helmet: „I’m going to be emotional.“ A few seconds later as he already was in a car (photo #3): *tears in eyes* . . . #BerlinePrix (Tempelhof Airport) – #Gen2 Formula E car demo run with 2016 F1 World Champion @nico_rosberg • • • #newgeberation #Gen2car #memories #nicorosberg #worldchampion #future #electricracing #demorun #tempelhof #berlineprix #germany #fiaformulae #abbformulae #fia #motorsportphotography #nikonphotography #nikond3300 #nikoncz #nikondeutschland #nikon_owners #igers #igerscz #igersdeutschland #igers_vibes

Ein Beitrag geteilt von Sport Images Goldmannová (@sport_images_goldmannova) am Mai 23, 2018 um 11:32 PDT

Poslední novinkou je fakt, že od páté sezony nebude délka závodu měřená koly, nýbrž po vzoru DTM určeným časem, který je 45 minut, plus jedno kolo. Rovněž vypadne ohodnocení pilota za nejrychlejší kolo závodu. Místo toho bude ohodnoceno pět top pilotů, kteří během závodu spotřebovali nejméně energie.

Sdílejte na:
Zavřít