Rychlost Mercedesu na jedno kolo je neznámá, říká Valtteri Bottas

12. března 2018, 16:18 | Jan Fridrich
Ilustrační fotografie - Rychlost Mercedesu na jedno kolo je neznámá, říká Valtteri Bottas

Finský pilot ve službách Mercedesu Valterri Bottas řekl, že rychlost Stříbrných šípů na jedno kolo je neznámá a zjistí se až při kvalifikaci na GP Austrálie. A důvod, proč Mercedes nezná vlastní kvalifikační tempo, které je přinejlepším dobré? Nebylo potřeba ji znát během předsezónních testů…

Nejrychlejší čas Mercedesu v předsezónních testech v Barceloně zajel aktuální mistr světa Lewis Hamilton, ale to přesto nestačilo na nejrychlejší čas předsezónních testů, který zajel vicemistr světa Sebastian Vettel na voze Ferrari. Lewis Hamilton (pneumatiky: ultrasoft) byl o 1,3 sekundy pomalejší než Sebastian Vettel (pneumatiky: hypersoft) a Valtteri Bottas (pneumatiky: ultrasoft) byl o další desetinu sekundy za svým týmovým kolegou. 

Nicméně Mercedes byl nejrychlejší v závodních simulacích a finský pilot Valtteri Bottas uvedl, že se Stříbrné šípy soustředily na dlouhé jízdy a díky zaměření na delší jízdy Mercedes nebude vědět přesně svoji rychlost na jedno kolo, dokud se neodjede kvalifikace na GP Austrálie za necelé 2 týdny.

„Dlouhé jízdy a závodní simulace byly velice pozitivní. Nemyslíme si, že jsme o vteřinu rychlejší než ostatní týmy, tak to není. Ale naše jízdy a simulace byly velice pozitivní“ řekl Valtteri Bottas. 

„Je hezké zkusit nějaké závodní simulace a cítit jak se chovají pneumatiky a auto na delší jízdy. Je tu mnohem více času na testování různých věcí na autě, které pak začnou dobře spolupracovat. Lewis Hamilton dělá to samé.Pro nás je rychlost na jedno kolo prozatím neznámá, ale hádám, že to zjistíme během několika týdnů“ dodal Valtteri Bottas.  

Dále finský pilot řekl, že “Mercedes necítil potřebu, aby auto jelo na maximum v testech“. Zároveň je přesvědčen, že jeho Mercedes W09 bude dobře reagovat v kvalifikačním režimu.

„Víme, že pokud budou fungovat všechny věci jako kvalifikační režim a další věci okolo, tak pak teprve zjistíme, jak je auto doopravdy rychlé.“

„Pokusíme se naučit co nejvíce z testů, mít konzistentní jízdy v různých režimech, kde uvidíme rozdíly a soustředit se co nejvíce na sebe než na pořadí v testech.“

Německý tým se rozhodl zaměřit na závodní simulace namísto kvalifikační jízdy a i když počasí bylo nepříznivé v prvních testech, tak Mercedes to zvládl bez problémů ve druhých předsezónních testech. 

Navzdory tomu Valtteri Bottas uvedl, že se hodně věcí naučil o monopostu a “užil si mnohem více času“ s nastavováním svého auta.

„Nebylo nutné si zvykat na tolik nových věcí, takže přechod na letošní monopost byl o mnoho jednodušší“ uvedl dále finský pilot. 

„Rozhodně cítím, že je to lepší auto. Musíme být opatrní, protože nový asfalt (v Barceloně) je rychlejší, takže závodní stopa je taky rychlejší a auto reaguje mnohem lépe.“ 

To, co jsem prozatím poznal při řízení auta je, že monopost se nechová špatně.“

„Udělali jsme pár vylepšení. Jestli to pomůže mému jezdeckému stylu a bude to mně více sedět, to nevím.“ 

„Je na mně, abych se přizpůsobil chování auta, ale byl to dobrý začátek“ dodal Valtteri Bottas.

Další články