Pravidla týkající se modrých vlajek prošla před Baku drobnou úpravou

Pravidla týkající se modrých vlajek prošla před Baku drobnou úpravou

Nejeden jezdec si stěžoval na kolegy kroužící o kolo zpět, že má problém je překonat. Proto se vedení závodů rozhodlo zakročit a před premiérovou Velkou cenou Ázerbájdžánu prošla pravidla týkající se modrých vlajek drobným faceliftem.

Po velkých změnách, kterými monoposty pro letošní sezónu prošly, je není pro piloty obtížnější překonat kolegy, kteří jsou o kolo zpět. Časové okno pro předběžné varování se snížilo z 1,5 vteřiny na jednu vteřinu. Ale již při třívteřinovém rozestupu tým jezdce informoval o blížícím se pilotovi, kterého bude muset pustit.

Počínaje závodem v Baku však bude toto časové okno opět prodlouženo, a sice o dvě desetiny vteřiny. To znamená, že pokud se rychlejší auto ocitne 1,2 vteřiny za tím pomalejším, tak se mu aktivuje v kokpitu varovné světlo.

Mezinárodní automobilová federace si na nové pravidlo během nacházejícího podniku posvítí a případně dojde k dalšímu doladění regulí, neboť toto nové opatření problém zcela nevyřeší.

„Když se bude nacházet rychlejší auto 1,2 vteřiny za o kolo zpět jedoucím vozem, tak budou pomalejšímu autu ukázány modré vlajky (dodatečně k modré signální tabuli se mu také v kokpitu rozsvítí varovné světlo). Jezdec musí umožnit pilotovi, jenž ho následuje, předjet jej při nejbližší možné příležitosti,“ vysvětluje novinku ředitel závodů Charlie Whiting.

Sdílejte na:
Zavřít