
Fernando Alonso patří k nejlepším jezdcům všech dob. Na tom se shoduje většina novinářů i současných, nebo bývalých jezdců. Tomuto uznání však neodpovídá počet titulů. Alonso má totiž pořád jen dva a to ještě pěkně zaprášené.
Fernando Alonso vstoupil do formule 1 v roce 2001 jako třetí nejmladší jezdec všech dob a s podprůměrným testem ihned zaujal také silnější tým, i když pro další sezónu dostal u Jaguaru jen sedačku testovacího jezdce, byl to krok kupředu. Už v roce 2003 se však přesunul do Renaultu a stal se nejmladším jezdcem, který dokázal vyhrát kvalifikaci a v Maďarsku také nejmladším, který vyhrál závod. Už o rok později skončil v šampionátu čtvrtý a pak už přišly dva tituly v řadě a přestup k McLarenu. Od té doby se však zdá, že je Alonso zakletý. V sedmi následujících sezónách třikrát bojoval o další titul do posledního závodu, ale vždy mu krůček chyběl a skončil druhý, nebo třetí.
Ani letos Alonso třetí titul nezíská. Opět sice potvrzuje, že patří k nejlepším jezdcům a s podprůměrným vozem a především slabým motorem Ferrari je v šampionátu na čtvrtém místě, ale ztráta na čelo je propastná. Alonso stál na stupních vítězů jen v Bahrajnu. Jinak sbírá převážně pátá místa a právě jen vyrovnanost výkonů ho udržuje v popředí šampionátu. Španěla tak může hřát jen to, že jednoznačně drtí svého týmového kolegu Kimiho Räikkönena. Na jejich souboj se přitom všichni fanoušci před sezónou hodně těšili.
Špičkové jezdecké kvality potvrdil Alonso i v Rakousku, kde stály v prvních čtyřech řadách jen vozy s motory Mercedesu a jediný, kdo tuto nadvládu narušil byl právě čtvrtý Alonso. Podle jeho slov to pro něj však není téměř žádná satisfakce: „Je to stejné jako posledních pět let. Všichni si vždycky myslí, že je tu nějaká satisfakce z toho, že děláte svou práci nejlépe jak můžete. Věří tomu tým, fanoušci, novináři, ale není tomu tak. Raději bych měl méně respektu a více trofejí.“
Ještě nespokojenější by však měl být Alonsův týmový kolega Kimi Räikkönen, který je v šampionátu až dvanáctý a nezdráhá se kritizovat ani taktiku vlastního týmu. Když dostal během závodu pokyn, aby dojel a předjel jezdce před sebou do rádia jen odsekl: „Dobře, ale dejte mi vyšší výkon.“
Marco Mattiaci, nový ředitel Ferrari, připouští, že vina nemusí být na straně Fina, ale na straně týmu: „Kimi se stěžuje na motor, ale je na nás, abychom mu dali auto, ve kterém bude moc ukázat svou kvalitu.“
Ferrari si přirozeně uvědomuje, že dělá něco špatně. Poslední titul získalo v roce 2007. Éra Michaela Schumachera, Rosse Brawna a Jeana Todta se tak zdá být dávno pryč. V současné době je naopak naprosto běžné, že si jezdci týmu stěžují na pomalé a neklidné auto.
Padokem se navíc šíří spekulace, že ve Ferrari vznikla válka mezi Patem Fryem a novým ředitelem Matticacim kvůli tomu, že vůz pro rok 2015 má na starosti další nově příchozí muž James Allison, který přišel spolu s Räikkönenem z Lotusu. Pat Fry prý však dokonce nabídl svou rezignaci. Mluvčí týmu však tuto spekulaci označil za nesmysl.
Také Mattiaci odmítá, že by v týmu docházelo k větším rozporům. Nebrání se však otevřené diskuzi o budoucnosti týmu: „Mám rád schůze, na kterých jsou informovaní a inteligentní lidé, kteří se nebojí mluvit otevřeně o tom, co si myslí. Nikdo nesmí být potichu a pak ostatní kritizovat. Po závodě v Kanadě jsme právě takové setkání měli a bavili jsme se o našich slabinách a dalším směřování.“
„Kimi po nás chce, abychom mu dali hlavně větší výkon a určitě na tom musíme zapracovat, ale my musíme pracovat na všech aspektech vozu pro rok 2015. Nechci se zaměřit jen na jednu oblast. Motor sám o sobě nerozhodne, i když je pravda, že Mercedes udělal motor excelentně,“ chválí šéf Ferrari konkurenta.