Šéf týmu Haas Gunther Steiner si pochvaluje spolehlivost pohonné jednotky, kterou odebírají od Ferrari. Ohledně výkonu svého týmu je také zatím spokojený. Také připomíná, že z časů z testů se toho zase nedá tolik vyčíst.
Loni se startovní rošt rozrostl o nového člena, americkou stáj Haas. Ačkoliv měli doslova snový start, když Romain Grosjean vyjel v premiérovém závodě v barvách tohoto týmu fantastické šesté místo a v následujícím závodě v Barhajnu se ještě o jedno místo polepšil, tak poté se začaly objevovat „dětské nemoci“ v podobě spolehlivosti, tudíž začali rapidně ztrácet.
I letos pokračují s Ferrari, které jim dodává motory a převodovky. Jako jeden z mála týmů v první části předsezónních testů neměl Haas žádné potíže. Nový motor z Maranella si nemohou vynachválit.
„Měli jsme téměř bezporuchový test se stejným motorem. Motor jsme vůbec neměnili. Dvakrát jsme měli potíže s elektronikou, ale to byl software, z mechanického hlediska nic velkého. Podle mě Ferrari odvedlo fantastickou práci,“nemůže si vynachválit prozatím bezchybnou pohonnou jednotku Ferrari Steiner. „Přijít s kompletně novým motorem, který je tak spolehlivý, je skvělé. Pokud se podíváte na ostatní, a to nejsou žádní hlupáčci, tak pár potíží měli. Od loňského roku se Ferrari zlepšilo, což je velmi dobré.“
Ačkoliv spousta týmů během první fáze testů v Barceloně nevyzkoušela závodní simulace, tak se objevují náznaky, že ve středu pole bude letos opravu těsno.
„Myslím, že jsme pokročili, ale nyní je to těžké posoudit. Jsme docela spokojení. Stále pracujeme na tom, abychom to zužitkovali, ale myslím si, že je to spíš takto – udělali jsme dobrý krok, ale udělali ostatní ještě lepší? To ještě nevíme,“ hodnotí Steiner.
„Časy jsou opravdu matoucí. U pneumatik je celkem jednoduché zpozorovat, co dělají, ale s množstvím paliva je obtížné to zjistit, nebo si být jistý ohledně toho, co se děje. Celkově jsme spokojení s naší pozicí ve středním balíku. Ale jsme na vrcholu balíku, nebo vespod? To nevíme. Jen doufám, že jsme více uprostřed středu než loni,“ uzavřel šéf týmu.