Lewis Hamilton byl při úvodním dnu předsezónních testů na okruhu v Barceloně nejrychlejším mužem na trati, zatímco McLaren s Red Bullem se praly s technikou.
V pondělí ráno se poprvé objevily všechny vozy pospolu, a to v rámci předsezónních testů probíhajících ve dvou čtyřdenních fázích. Kromě novinek v technických regulích jsme se dočkali po několika letech také velmi pestrobarevného složení, na které se bezesporu parádně dívá, a Lewis Hamilton představil další novinku, kterou ocení nejeden fanoušek – živé vysílání přímo z kokpitu. Brit vysílal prostřednictvím instagramu.
Na trati se ráno jako první rozezvučely motory Ferrari SF70H Sebastiana Vettela a Mercedesu W08 Valtteriho Bottase. Oba kroužili na středně tvrdé specifikaci pneumatik. Fin poté přesedlal na měkké obutí, ale i přes to byl překonán Vettelem na bíle označených gumách, jenž srazil čas pod hranici 1:22 minuty, čímž se tak dostal na nejrychlejší čas z loňských testů – 1:22.765. Nutno podotknout, že tento čas byl zaznamenán na ultra-měkké specifikaci.
Za výše zmiňovanou dvojici se před polední přestávkou zařadil Sergio Pérez na Force Indii na super-softech.
Ale ne u všech týmů probíhalo vše podle plánů. O vyvěšení letošních prvních červených vlajek se postaral vůz Red Bullu s Danilem Ricciardem za volantem Red Bullu, kterého zastavily po pouhých čtyřech odjetých kolech technické problémy.
I v McLarenu měli plné ruce práce. V porovnání s rakouskou stájí na tom ale byli mnohem hůře, jelikož Fernando Alonso musel svůj zbrusu-nově zbarvený vůz odstavit po instalačním kole kvůli problémům s olejovým systémem.
Třetím týmem, který se nevyhnul potížím, byl americký tým Haas. Kevina Magnussena zradil VF-17 při nájezdu do boxů, ale naštěstí se mechanikům podařilo vůz rychle odstranit z cesty a vyhnout se tak dalšímu vyvěšení červených vlajek.
Před polední přestávkou se na čele usadil Vettel s časem 1:22.791, následovaný Bottasem, Pérezem, Massou, Sainzem, Hülkenbergem, Magnussenem, Ericssonem, Ricciardem a Alonsem. Nejpilnější byl Bottas se 79 koly.
Odpoledne naskočil do W08 Lewis Hamilton, který si převzal prvenství po zajetí kola v hodnotě 1:21.765 na měkkých pneumatikách. Mercedes na jeho monopost nasadil žraločí ploutev. Ta měla ale lehce pozměněné provedení, než mají ostatní týmy.
Do konce dne Hamiltona již nikdo nepřekonal, ačkoliv mu Vettel na středně tvrdé specifikaci dýchal na záda. Dělilo je pouhých 0.113 vteřiny. Nejen, že byly Stříbrné šípy nejrychlejší, ale na kontě mají také nejvíce odjetých kol, a to 152 – 73 patří Britovi a zbylých 79 Bottasovi.
Hranici 100 kol překonal i Williams s Ferrari, při čemž odkroužili 128, respektive 103 kol. Felipe Massa se usadil na třetím místě s časem 1:22.076, tudíž na prvního Hamiltona na stejné specifikaci nijak markantně neztrácel.
Ricciardo si po poledních trablech spravil chuť a odjel dalších 46 kol, ale jeho nejrychlejší kolo stačilo jen na šesté místo.
Ani Force Indii se trable nevyhnuly. Ta to musela předčasně zabalit kvůli prasklému výfuku na Pérezově voze.
Alonsovo trápení se s MCL32 pokračovalo i v odpoledních hodinách. Krátce před koncem prvního dne testů mu zhasl motor, který už se nepodařilo oživit.
Sauber Marcuse Ericcsona obsadil poslední příčku s více jak pětivteřinovým mankem na prvního Hamiltona.
Jezdec | Tým | Čas | Rozestup | Pneumatiky | Počet kol |
Lewis Hamilton | Mercedes | 1:21.765 | měkké | 73 | |
Sebastian Vettel | Ferrari | 1:21.878 | 0.133 | střední | 128 |
Felipe Massa | Williams | 1:22.076 | 0.311 | měkké | 103 |
Kevin Magnussen | Haas | 1:23.894 | 1.129 | měkké | 51 |
Daniel Ricciardo | Red Bull | 1:22.926 | 1.161 | měkké | 50 |
Valteri Bottas | Mercedes | 1:23.169 | 1.404 | měkké | 79 |
Sergio Pérez | Force India | 1:23.709 | 1.944 | měkké | 39 |
Carlos Sainz | Toro Rosso | 1:24.494 | 2.729 | střední | 51 |
Nico Hülkenberg | Renault | 1:24.784 | 3.019 | střední | 57 |
Fernando Alonso | McLaren | 1:24.852 | 3.087 | měkké | 29 |
Marcus Ericsson | Sauber | 1:26.076 | 5.076 | střední | 72 |