Pár dní po zisku titulu Nico Rosberg šokoval svět královny motorismu, když oznámil svůj konec. Jeho krajan a jmenovec Nico Hülkenberg si posteskl, že se mu Rosberg nesvěřil se svými plány dříve.
Jednou z alternativ na obsazení volného místa po Rosbergovi byl právě Hülkenberg, který měl v tu dobu ale již podepsaný kontrakt s Renaultem. Ten mu přestup pochopitelně zatrhl a nebyl mu nic platný ani fakt, že byl s německou stájí v kontaktu díky tomu, že Mercedes dodával motory jeho bývalému zaměstnavateli, tedy Force Indii. „Jsou dlouholetým motorovým partnerem Force Indie a v létě jsme absolvovali společnou promo akci na Hockenheimringu,“ vysvětlil rodák z Emmerichu v rozhovoru pro německé noviny Bild am Sonntag.
Tehdy ale ještě nikdo netušil, jaké zaječí úmysly má Rosberg v případě, že bude korunován mistrem světa. O to větší šok to pro všechny byl, když oznámil svůj konec. Pro Mercedes to byla bezpochyby obrovská rána pod pás a hlavně, velká jména, jako Fernando Alonso či Sebastian Vettel, a potencionální budoucí šampioni, mezi které se řadí i Hülkenberg či Bottas, měli již platné smlouvy se svými týmy. Kdyby to býval věděl Němec dřív, možná bychom ho letos neviděli ve žlutém overalu, nýbrž v bílém…
„Že po zisku titulu odjede, mi taky mohl tenkrát v tichosti říct,“ posteskl si devětadvacetiletý pilot. Přesto ale přestupu k Renaultu nelituje. „Mým cílem bylo jezdit pro automobilku. To se mi s Renaultem podařilo. Oba vyhledáváme výzvy a máme nesplněné cíle.“
Hülkenberg je mnoha experty označován za talent, který si zaslouží místo v top týmu. Tudíž se není čemu divit, když je jeho jméno zuřivě skloňováno ve spojení s týmy, jako je například výše zmiňovaný Mercedes. Připomíná, že hraje také velkou roli, co se týká zájmu o jezdce, pro koho jezdíte.
„Pokud nejezdíte za Ferrari nebo Mercedes, tak o vás není takový zájem a jezdecký výkon není spojován s výkonem auta. Nicméně respektuju svoje výkony, zejména v mezinárodním měřítku.“
Podle všeho by si měl Hülkenberg přijít u francouzské automobilky na 20 milionů dolarů. Kolik si doopravdy vydělá, ale neprozradil: „Tu částku jste řekli vy, ne já. Ale co se týká financí, jsem typický Němec. Počítám každičký cent a utratím jen za to, čeho nebudu později litovat. Raději budu riskovat na trati.“
Za svou kariéru vystřídal působiště hned třikrát – viděli jsme ho v barvách Williamsu, Sauberu a nejvěrnější zůstal Force Indii, ve které vydržel dlouhých šest sezón. Nastoupil do 115 závodů, při čemž nejlepším výsledkem je brazilská poleposition z roku 2010. Na svůj triumf ale stále čeká, ačkoliv měl k němu několikrát velmi blízko. Vzpomeňme si například na VC Brazílie 2012, kterou několik kol vedl.
Podaří se mu s Renaultem konečně porazit jeho věčného nepřítele – smůlu – a protnout cílovou čáru na bendě? Jak si Francouzi společně s Hülkenbergem povedou, nám mohou trochu nastínit předsezónní testy, které už všichni netrpělivě očekáváme. První část čtyřdenních testů začíná v pondělí 27. února na okruhu Catalunya v Barceloně.