Q&A s Nickem Chesterem z Lotusu

Q&A s Nickem Chesterem z Lotusu

Velký rozhovor s technickým ředitelem Lotusu Nicem Chesterem o Číně, kvalifikaci, vývoji a dalším…

Jak to vypadá s E22 před Čínou?
E22 má obrovský potenciál, i když ho odemykáme pouze postupně. V Bahrainu jsme byli Mercedesu, Williamsu a McLarenu blíže než jsme byli před tím. Náš závodní odstup na WIlliams a McLaren je nyní okolo půl sekundy, zatímco v Malajsii to bylo přes sekundu, takže jsme udělali slušný postup, ačkoliv jsme v Bahrajnu nebyli dostatečně rychlí. Teď už nemusíme hledat tolik výkonu, abychom byli na bodech, což je, vzhledem k tomu jak jsme začínali, povzbuzující. Jsme teď rychlostně na úrovni Toro Rosso. Kdyby v Bahrajnu nevyjel Safety Car, Pasotr by mohl bojovat o náš první bod. Pořád to sice není to, co bychom chtěli, ale jsme už blízko bodům i přes to, že E22 je pořád na začátku.

Vypadá to, že se trápíte v kvalifikacích…
Naše kvalifikační rychlost nebyla na stejné úrovni jako naše závodní. Ale v Bahrajnu jsme postupovali a během každého tréninku a kvalifikace jsme byli rychlejší a rychlejší. Víme, že jsme stále ve velmi brzké fázi s E22 – jsme více pozadu než naši rivalové – a jsou zde jasné části, kde víme, že by se dalo najít více výkonnosti.

Kolik toho od vozu ještě čekáte?
Myslím, že se musíme o E22 učit mnohem více, než ostatní týmy. Pokaždé, když s vozem vyjedeme, tak se dozvíme něco nového, s každým kolem. Také máme nějaké nové aerodynamické vylepšení, které budeme vyhodnocovat v Číně, kde doufáme, že dostaneme trošku více z motoru, jak z pohledu spolehlivosti, tak rychlosti.

Proč jste v Bahrajnu vyjížděli tak málo na trať?
Bohužel to všechno bylo kvůli problémům s pohonnou jednotkou. Hodně jsme spolupracovali s Renaultem, abychom porozuměli, proč kvůli tomu máme takové potíže. Samozřejmě všichni chceme hodit problémy se spolehlivostí za hlavu, abychom se mohli soustředit na výkonnost a ukázání naší opravdové rychlosti.

Jak tenhle nedostatek ovlivnil váš vývojový program?
Museli jsme se rozhodnout, kterému vyhodnocování nových částí dáme přednost, a podle toho jsme museli upravit i program pro Čínu. Pokusíme se strávit na trati co nejvíce času v FP1 i v FP2, abychom otestovaly všechny naše upgrady, ale museli jsme odložit představení několika částí až na Barcelonu.

Ve kterých oblastech se soustředíte na zlepšení?
Máme mnoho aerodynamický částí, které chceme vyhodnotit, včetně evoluce našeho nosu. Očekávejte několik úprav karoserie v Číně a poté velký upgrade v Barceloně.

Co očekáváte od Číny?
Mělo by to být lepší, než Bahrajn. Bahrajn byl očividně okruh na výkon a podle toho vypadal startovní rošt. Čína sice má dlouhou zadní rovinku, ale je tu mnohem více pomalých a středně rychlých zatáček, takže to nám dává šanci dostat se více dopředu.

Kde na E22 čekáte největší zlepšení?
Je tu několik oblastí. Částečně protože auto je ještě nedospělé a nezvládli jsme vyhodnotit všechny možnosti, které jsme chtěli. Největší oblasti jsou asi brzdění, aerodynamika a pohonná jednotka.

Pastor se v Bahrajnu pokoušel o jinou strategii. Zdědila E22 svou šetrnost po předchozích modelech E20 a E21?
Myslím, že je moc brzo na to, abychom to mohli tvrdi, ale vypadalo to, že Pastoru na tom bude s pneumatikami dobře. Generace 2014 pneumatik Pirelli je rozhodně jiná od loňské, ale pokud se nám povede prodloužit jejich životnost, tak zde určitě bude značná strategická výhoda.

Sdílejte na:
Zavřít