Proč jezdím iRacing?

Proč jezdím iRacing?

Je to již hodně let co jsem začal jezdit automobilové simulátory.

Vždycky byl můj sen závodit v autech. Vyučil jsem se automechanikem, ale k motorsportu jsem se nedostal. Tohle se mi mohlo splnit aniž bych tehdy tušil jak. S nástupem počítačů se objevila i jiná možnost. A během mnoha let tento způsob je čím  dál tím víc reálnější. Nikdy samozřejmě nebude počítačová simulace stejná jako realita, ale už takové jaké to je nyní, je pro nás nádherná alternativa.

Grand Prix 2

stránka Wikipedie

Hra běžela pod DOSem a byl to skutečný průlom do počítačového závodění. Volant jsem samozřejmě neměl, tak se řídilo pomocí kláves. Okamžitě mě zajímalo zda s příchodem internetu je  možné nějak soutěžit s reálnými soupeři. Závodilo se offline s IA soupeři, kteří byli nastaveni pro všechny soutěžící stejně. Kolikrát jsem zkusil závod záleželo pouze na mě, zasílaly se kontrolní soubory a uložené poslední kolo závodu. Následně se vydala tabulka s výsledky takto odjetých závodů. Hodnotila se samozřejmě celá sezóna, okruhy kopírovaly tehdejší sezónu F1 1994.

 

Grand Prix Legends

stránka Wikipedie

Až jsem si pořídil výkonnější PC mohl jsem konečně začít s GPL. Samozřejmostí byl volant. Dalším krokem byla opravdová legenda závodních her, která se jezdí dodnes – Grand Prix Legends. Dodnes si myslím že v pocitu ze zlatých dob F1 nepřekonaný simulátor. Ano, tady už neříkám hra , říkám simulátor. Otec simulátorového ježdění u nás je pro mne Martin Krejčiřík. Jeho legendární stránky žijí do dodnes. Na jeho serverech jsme závodili. Dodnes nezapomenu na první pocit, když jsem se připojil do mého prvního online závodu, na první start… Světem se ihned začla šířit skvělá výsledková podpora závodů, rozbory nejrychlejších kol, srovnávání jedců z celého světa. Naplno se projevovaly kvality jezdce, už tehdy Greger Huttu poskytoval svoje setupy, ale nebyly mi nic platné…. Odjeli jsme několik sezón, s dalšími lety vycházely další simulátory. Nabízely novou grafiku, jiná auta…  Dodnes mi chybí vozy roku F1 1967 a tehdejší tratě tak jak jsme to cítili v GPL. Doufám ale, že v iRacingu se jich dočkáme.

Stránky CZOG ligy 2000-2002
Stránky CZOG ligy 2003-2007

 

Nascar 2003

stránka Wikipedie

David Kaemmer jako i tvůrce následujícího simulátoru nám dal ochutnat a tak i porozumět nascarovému závodění. Na tehdejší dobu opět vynikající simulátor. Nemohli jsme neodolat a nezkusit si tento způsob závodění.  A  musím potvrdit, lepší způsob kontaktního závodění asi neexistuje. Kdo to jednou zkusil, i když evropan, nascary si musel zamilovat. A u nás vznikla série s názvem COSCAR.

rFactor

stránky wikipedie rFactor.net

Organizace závodů se stávala stále náročnější. A nových jezdců moc nepřibývalo. Tak jako byla zlatá éra F1 i u nás si troufám tuhle dobu před rF nazvat zlatou, „dřevní“ érou u nás. Organizace pod křídly Simracingu dostala jiný řád. Éra gentlemanů vystřídala psaná pravidla, dohled adminů, profesionálnější správa serverů. Všichni bývalí jezdci GPL  k Simracingu z nejrůznějších důvodů nepřešli. Oproti GPL zde je možnost závodit v mnoha sériích, což je na jednu stranu výhoda, na druhou stranu ale i bolest. Závodníci jsou tak rozprostřeni do mnoha sérií. Věnoval jsem se vždy jen jedné sérii, zavod byl jednou za dva týdny. Jakmile jsme se chtěl věnovat i druhé sérii, kvalita mého závodění  se zhoršovala. Nic jsem nejezdil pořádně. Od té doby se proto věnuji vždy jen jedné sérii.

 

 

iRacing

stránka wikipedie iracing.com

David Kaemmer rozhodl povýšit zábavu o kus dál. Vymyslel způsob jak opravdu zreálnit chování virtuálních jezdců, tak, aby se chovali jako na skutečném okruhu. Tím že simulátor je placený, neustále rovněž pokračuje vývoj SW, který iR používá. Scanování tratí je využito až neuvěřitelně. Reálné nerovnosti tratí a jejich ostatní  vlastnosti počítačové závodění posunulo zase o hodně dál. Poskytované vozy jsou zaměřeny na kvalitu věrnosti a odlišnosti. Do této simulace se zapojili všichni nejlepší počítačoví závodníci celé planety. A nejen oni. V závodech potkáte i současné závodníky opravdových sérií.
Já jsem začal s nascarovým závoděním a vyjezdil si licence A. V okruhovém závodění jezdím momentálně v sérii s Lotusem 79. Snažím se o postup do první divize, ale mám pořád co zlepšovat abych se tam dostal. Je pro mne výzvou závodit s opravdu nejlepšími jezdci a vidět tak možnosti kam se až lze s časem dostat.

 A proč tedy nakonec jezdím iRacing ?

1. Neustálý vývoj SW a HW – Díky placeným měsičním licencím tak iRacing stále pokračuje na dalším vývoji, není to jednorázově vydaný simulátor.
2. Závodníci z celé planety – Všichni , kdo   to s virtuálním závoděním myslí opravdu vážně, se soustředí zde.
3. Vyhovující kalendář – Sami si zvolíte, jak a kdy se Vám nejlépe závodí. S pokračující kvalitou se ale jezdci
soustředí na konkrétní hodinu závodního týdne.
4. Skvělě navržený způsob hodnocení

V současné době je zde registrováno přes 50 českých jezdců. Tak neváhejte a přidejte se !

 

Bronislav Robenek

Sdílejte na:
Zavřít