Ošklivé a trapné Halo může znepříjemnit život průjezdem Eau Rouge, říká Magnussen

Ošklivé a trapné Halo může znepříjemnit život průjezdem Eau Rouge, říká Magnussen

K ochrannému systému Halo se v posledních dnech vyjadřují nejen jezdci, ale také experti a zástupci týmů. Většina ohlasů je přitom podobná a Halo nijak nekritizuje – mezi ně nepatří komentář Kevina Magnussena.

Systém Halo je od letošní sezóny povinným bezpečnostním prvkem jezdců. Názory na tzv. svatozář se různí, ale většina jezdců se nechala slyšet, že jim Halo nepřekáží a jízda jím nebude ovlivněna.

Situaci ohledně ochranné svatozáře okomentoval také Kevin Magnussen. Stejně jako ostatní jezdci má Dán za sebou první předsezónní testy, ve kterých vyzkoušel nový vůz. V odpovědi na otázku, jaký má názor na systém Halo, nešetřil slovy.

„Je to velice otravné a ošklivé. Je obtížné dostat se do auta, je obtížné dostat se z auta. Připojování a odpojování volantu je také velice obtížné. Je to nepříjemné a otravné,“ oznámil Dán ve službách týmu Haas.

Magnussen vyloučil, že by přes svatozář jezdci neviděli startovní světla. Problém je však v jiné oblasti, zejména při průjezdu určitými zatáčkami.

„Jakmile vjedete do zatáčky, je to v pořádku, protože koukáte do stran, doleva nebo doprava od centrálního pilíře, který v tu chvíli nevnímáte. V takovém případě nemáte s viditelností v zatáčkách žádný problém.“

„Problém nastává ve chvíli, kdy vjíždíte do šikany. V tu chvíli musíte otáčet hlavou a centrální pilíř se stává velice rušivým elementem. I přestože je to nepříjemné, s tímhle by se dalo žít.“

Kevin Magnussen tím reaguje na atypické zatáčky, mezi které patří například Eau Rouge a Radillon na okruhu Spa-Francorchamps v Belgii.

„Pokud projíždíte Eau Rouge a jedete v těsném závěsu za jiným jezdcem, nebudete schopni reagovat na případnou chybu, kterou může při výjezdu udělat. Pokud jste uprostřed zatáčky a on na vrcholu dostane hodiny, roztočí se a ztratí kontrolu nad autem, neuvidíte to.“

Dán se strachuje oprávněně, v roce 2016 během GP Belgie dostal při výjezdu z Radillonu smyk a tvrdě zasáhl ochrannou bariéru.

„Podobný problém by mohl nastat v Austinu v první zatáčce, kde je velice prudké stoupání. Uvidíme, jak se s tím popasujeme.“

Americká formulová série IndyCar reagovala na zavádění ochranných prvků nad hlavou jezdce a nedávno otestovala tzv. Aeroscreen. Podobný koncept testoval také Red Bull, ale dle testů FIA nebyl natolik účinný jako systém Halo.

„Vypadá to mnohem lépe,“ reagoval Magnussen na Aeroscreen. „I přesto nejsem velikým fandou tohohle řešení. Je to lepší než naše Halo, ale dle mého názoru nepotřebujeme žádnou ochranu hlavy.“

„Formule 1 je otevřený kokpit a neměli bychom ho uzavírat. Myslím si, že to pro Formuli 1 není správné řešení.“

Sdílejte na:
Zavřít