
Kimiho Räikkönena čeká dlouhá cesta skrz startovní pole při závodu v Abu Dhabi kvůli penalizaci za porušení technických regulí FIA.
Je to velmi podobný scénář tomu, který zde čekal vloni Sebastiana Vettela, kterému po kvalifikaci nezbyl dostatečný vzorek paliva pro kontrolu FIA a byl taktéž odsunut na chvost pole. Red Bull vytáhl Vettelův vůz z Parc Ferme, nastavil ho čistě pro závod a Vettel odstartoval z boxů. Díky dvěma výjezdům Safery Caru se nakonec Vettel umístil na třetím místě. Mohl by dnes Räikkönen dokázat to samé?
Už se mu něco podobného v minulosti podařilo. V roce 2005 získal senzační vítězství po startu ze sedmnácté pozice. Následující rok v Bahrajnu dojel na třetím místě po startu z dvacáté druhé pozice – ze které bude startovat i nyní.
Lotus pravděpodobně bude následovat příkladu Red Bullu a Räikkönenův vůz předělá a optimalizuje nastavení jenom pro závod. Například na maximální rychlosti byl jeho vůz včera až dvacátý, což v kvalifikaci nevadí, ale v závodě by to mohl hrát velkou roli při předjíždění pomocí DRS. Snížení zadního křídla a zvýšení jeho převodových poměrů by mu mělo pomoci v závodě předjíždět.
Ale i bez těchto úprav je pro závod velmi dobře vybavený. V pátek se ukázalo, že Lotus zde má excelentní rychlost v dlouhých stintech na měkkých pneumatikách a na tvrdých na tom je podobně dobře. To dá chlápkům na boxové zídce Lotusu strategickou flexibilitu, která by Räikkönenovi pomohla.
Další důkazem pro schopnost Lotusu probojovat se skrz pole je i minulý závod v Indii, kde se Romain Grosjean po startu ze sedmnáctého místo dokázal probojovat až na pódium a to i bez pomoci Safety Caru.
Räikkönenovi však do karet nenahrává to, že většina týmů pro nedělní závod zvolí strategii jednoho pitstopu, tudíž se Fin nemůže spolehnout na to, že udělá o zastávku méně, jak už to letos několikrát udělal.