Víkend v Bahrajnu se stal jasnou kořistí Davide Valsecchiho. Ital s přehledem vyhrál nejen hlavní závod v sobotu, ale díky své rychlosti a zkušenostem i sprint v neděli. Šampionát se vyvíjí v trojboj mezi Valsecchim, Raziou a Gutierrezem.
Páteční kvalifikace
„Pro tuto pole-position jsem riskoval opravdu hodně. Byl jsem včera hodně dlouho na trati, abych si můj čas proti Gutierrezovi pojistil a stálo mě to hodně pneumatik. Možná, že toho dnes budu litovat, taková ale byla naše taktika. První „pole“ v Malajsii jsem nevyužil, dnes jdu do závodu s větším klidem,“ za takových podmínek nasedal do kokpitu před sobotním závodem nejrychlejší kvalifikace Davide Valsecchi. Jezdec stáje DAMS v Bahrajnu již dříve vyhrál – bylo to v jeho mistrovské kampani v GP2Asia. Jeho rivalové se za ním seřadili v pořadí Gutierrez, Nasr, Leimer a Cecotto. Ano, synovi bývalého pilota F1 a mistra světa motocyklů Johnnyho Cecotta jakoby „případ Král“ dodal na rychlosti a Johnny junior se kvalifikoval tak daleko vepředu, jako nikdy před tím. Náhrada za českého jezdce u Addaxu, Dani Clos ztrácel na Valsecchiho téměř sekundu a byl třináctý.
Sobotní hlavní závod
Relativně podivnou atmosféru kolem okruhu v poušti (z kolem čtyř set diváků, kteří sledovali kvalifikaci F1, jich na hlavní tribuně zůstala asi polovina) využil Valsecchi k výbornému startu a okamžitému úprku před zbytkem pole. Gutierrez, výborně naladěný Cecotto, Nasr a Razia museli od prvních metrů polykat prach a písek jeho žluté dallary. Sérií rekordních kol demonstroval Valsecchi, kdo je nejrychlejším synem pouště a nekompromisně se odpoutal od pronásledovatelů, zatímco Cecotto překvapil vyrovnanou jízdou v Gutierrezově závetří.
Po osmi kolech potvrdil Luiz Razia, že jeho vítězství v Malajsii nebylo náhodné. Posunul se před Nasra na čtvrté místo a začal útočit na Cecotta. Již po třetině závodu ovšem zabočili jezdci na pozicích dvě až čtyři současně k výměně pneumatik do boxů – a i to hrálo Raziovi do karet. Mechanici ART-Lotusu a Addaxu totiž selhali, zatímco u Ardenu vše proběhlo dle přání: na trat´ se Razia dostal před Gutierrezem a Cecottem. Ještě lépe ale načasovali své stopy Chilton s Caladem, kteří se posunuli před tuto trojici.
Kolem poločasu závodu, když mělo celé pole „přezuto“, vedl Valsecchi o 12 sekund před divokou skupinou sedmi monopostů ve složení Calado-Razia-Chilton-Gutierrez-Nasr-Cecotto-Clos. Souboj těchto borců nemohl skončit jinak, než nehodou: byli to Nasr a Cecotto, kteří se srazili a postarali se o neutralizaci závodu, která připravila Valsecchiho o jeho náskok.
Závodit se znovu mohlo po úklidu trati až 13 kol před koncem. Valsecchiho štěstí při tom bylo, že Calado nechtěl pustit Raziovi svou druhou pozici bez boje. Ital mohl ostatním opět lehce ujet.
Brazilec Razia potřeboval čtyři kola, než se dostal před britského nováčka, Valsecchi ovšem reagoval na nového soupeře v zádech dalším rekordním kolem a postaral se tak o jasné pořadí.
O třetí místo se až do posledního kola přeli Chilton s Gutierrezem a na stupínek vítězů se vedle Valsecchiho a Razii nakonec povedeným manévrem dostal Mexičan.
Na bodovaných místech se v Bahrajnu objevilo po výborném výkonu několik nových tváří: Tom Dillmann skončil výborný šestý, Fabio Onidi si osmým místem zajistil pole-position pro zítřejší sprint, Indonésan Rio Haryanto se radoval z prvních bodů kariéry a Brandon Hartley, který narychlo zaskakoval za Lancastera (Britovi došly jako Královi peníze), získal bod pro stáj Ocean.
Výsledek závodu GP2 v Bahrajnu:
1. Davide Valsecchi DAMS 59m31.115s
2. Luiz Razia Arden + 7.770s
3. Esteban Gutierrez Lotus + 13.528s
4. Max Chilton Carlin + 14.088s
5. James Calado Lotus + 16.278s
6. Tom Dillmann Rapax + 16.559s
7. Fabio Leimer Racing Engineering + 17.243s
8. Fabio Onidi Coloni + 28.109s
9. Rio Haryanto Carlin + 32.846s
10. Brendon Hartley Ocean + 36.093s
11. Stephane Richelmi Trident + 37.377s
12. Julian Leal Trident + 38.677s
13. Marcus Ericsson iSport + 40.627s
14. Fabrizio Crestani Lazarus + 41.009s
15. Rodolfo Gonzalez Caterham + 44.028s
16. Simon Trummer Arden + 44.552s
17. Ricardo Teixeira Rapax + 47.776s
18. Giancarlo Serenelli Lazarus + 52.464s
Odpadli:
Dani Clos Addax 30 kol
Nigel Melker Ocean 30 kol
Nathanael Berthon Racing Engineering 29 kol
Johnny Cecotto Addax 16 kol
Felipe Nasr DAMS 16 kol
Giedo van der Garde Caterham 16 kol
Stefano Coletti Coloni 2 kola
Jolyon Palmer iSport 0 kol
Nedělní sprint:
„Chtěl bych v první řadě dojet znovu na bodech,“ to bylo skromné přání včerejšího vítěze Valsecchiho před dnešním sprintem. Díky svým zkušenostem a trošce štěstí si nakonec dojel pro druhý triumf roku.
Fabio Onidi, kterému sobotní osmé místo vyneslo pole-position pro sprint, nedokázal tohoto dárečku náležitě využít. Ještě před první zatáčkou se kolem něj přehnalo pět soupeřů. Raketový start předvedl zvláště James Calado. Pilot ART-Lotusu se protlačil do vedení před Leimerem, Gutierrezem a Chiltonem.
Již od druhého kola se na špičce ovšem honilo černo-zlaté duo: Gutierrez předjel Leimera a začal tvrdě dotírat na týmového kolegu. Při strkanici s Caladem si ulomil kus spoileru, čehož Švýcar využil a posunul se zpět na druhé místo. Leimer měl v této fázi nejlépe nastavený vůz a brzy se dostal i před Calada do vedení, které rychle vybudoval. Tím ovšem také všechno ztratil: sportovní komisaři byli toho názoru, že byl Fabio příliš rychlý i v pasážích, kde byla vyvěšena žlutá vlajka a šest kol před cílem na něj uvalili penalizaci průjedem boxouvou uličkou.
Všechny tyto události hrály do karet Valsecchimu, který se zpočátku držel na nenápadné páté pozici za Chiltonem s Raziou v závětří. Zkušený Ital si očividně dokázal rozvrhnout životnost svých pneumatik ze všech nejlépe. Ve 14. kole zahájil svůj rozhodující tah kupředu. Předjel nejdříve Chiltona a o kolo později i Calada. „Problém Leimer“ se vyřídil sám od sebe a Davide začal velkými sousty ujídat z náskoku nového lídra Gutierreze. V posledním kole se Italova žlutá dallara skutečně posunula před černý examplář Mexičana a Davide Valsecchi si dojel pro druhé vítězství víkendu.
S „černým zlatem“ výrobce pirelli dokázali výborně zacházet i Nasr, Palmer a Trumer. Všichni tři vyrazil do závodu až z hloubky pole, v závěrečné fázi ale měli navrch a dokázali dojet na bodovaných místech.
„Tak tohle byl nejlepší víkend mého života! Našli jsme výborné nastavení pro tento okruh a když si vzpomenu, že tu jedeme za pět dní další závod, tak vidím mou situaci velmi optimisticky,“ těšil se Valsecchi v cíli. Na rozdíl od formule 1 totiž týmy GP2 v Bahrajnu ještě týden zůstanou a budou tam v pátek a sobotu absolvovat další závody mistrovství.
Výsledek sprintu GP2 v Bahrajnu:
1. Davide Valsecchi DAMS 39m22.363s
2. Esteban Gutierrez Lotus + 0.399s
3. James Calado Lotus + 10.617s
4. Luiz Razia Arden + 12.463s
5. Max Chilton Carlin + 13.573s
6. Felipe Nasr DAMS + 15.414s
7. Jolyon Palmer iSport + 22.950s
8. Simon Trummer Arden + 30.425s
9. Giedo van der Garde Caterham + 31.976s
10. Tom Dillmann Rapax + 32.545s
11. Dani Clos Addax + 32.632s
12. Fabio Leimer Racing Engineering + 32.856s
13. Ricardo Teixeira Rapax + 36.275s
14. Fabio Onidi Coloni + 36.477s
15. Rio Haryanto Carlin + 39.988s
16. Marcus Ericsson iSport + 40.386s
17. Julian Leal Trident + 47.410s
18. Nigel Melker Ocean + 56.196s
19. Fabrizio Crestani Lazarus + 59.488s
20. Rodolfo Gonzalez Caterham + 1m52.968s
21. Giancarlo Serenelli Lazarus + 1m53.295s
22. Johnny Cecotto Addax + 1 kolo
23. Stefano Coletti Coloni + 2 kola
Odpadli:
Nathanael Berthon Racing Engineering 15 kol
Brendon Hartley Ocean 2 kola
Stephane Richelmi Trident 0 kol
Celkové hodnocení po čtyřech závodech:
1. Davide Vasecchi 70 b.
2. Luiz Razia 57 b.
3. Esteban Gutierrez 45 b.