Na závodní víkend v čínské Šanghaji bez přestávky navazuje další Velká cena, tentokrát se týmy odeberou do Bahrajnu, kde se závodí od roku 2004. Pojďme se podívat na ty nejzajímavější fakta o okruhu a jezdcích.
Nejvíce vítězství na okruhu v Sakhiru získal Fernando Alonso, s Renaultem na této trati zvítězil v letech 2005 a 2006, v roce 2010 to pak zopakoval s italským Ferrari. V ostatních závodech ale Španěl ani jednou nedojel na stupních vítězů. V roce 2004 byl šestý, roku 2007 pátý, o rok později desátý, v roce 2009 osmý a minulý rok skončil sedmý. |
Ferrari je se čtyřmi vítězstvími na této trati nejúspěšnějším konstruktérem, v roce 2004 tu vůbec první Grand Prix vyhrál Michael Schumacher, v letech 2007 a 2008 to byl nejúspěšnější Brazilec Felipe Massa a roku 2010 na okruhu v Sakhiru dominoval Fernando Alonso. |
Pouze ve čtyřech z osmi závodů se stalo, že by vítěz kvalifikace vyhrál i závod. |
Bahrain International Circuit má dvě hlavní budovy s pit stopy, trať je možné přizpůsobit až na šest různých okruhů. |
Pilot Mercedesu Nico Rosberg na tomto okruhu v roce 2006 debutoval s vozem Williams. Kvalifikoval se dvanáctý a v závodě skončil sedmý se ziskem dvou bodů, kromě jiného si připsal i nejrychlejší kolo závodu. |
Roku 2006 Velká cena Bahrajnu netradičně zahajovala celou sezónu, byla to premiérová Velká cena také pro Scotta Speeda (Toro Rosso) a Yuji Ideho (Super Aguri). Speed absolvoval dohromady 28 Velkých cenou, tou poslední byla Grand Prix Evropy v roce 2007, Ide byl méně úspěšnější, odjel pouze čtyři závody, po nehodě v San Marinu mu byla odebrána superlicence. |
Z letošních nováčků má s tímto okruhem s vozem Formule 1 zkušenost pouze pilot Williamsu Valtteri Bottas, ten se tu právě s monopostem britské stáje zúčastnil v roce 2012 prvního pátečního tréninku. |
Společnosti Pirelli přiveze do Bahrajnu tvrdou a střední směs pneumatik, tato kombinace byla naposledy zvolena pro Velkou cenu Malajsie. |
Mark Webber zde letos pojede svou dvoustou Grand Prix. |
Zavřít