V noci z neděle na pondělí se konal poslední závod sezóny IndyCar Series, který se jel již tradičně na okruhu Sonoma Raceway. Vítězství si dominantním způsobem připsal Ryan Hunter-Reay na voze Andretti Autosport, nejdůležitější však byl výsledek Scotta Dixona, který dojel jako druhý a stal se tak popáté šampionem.
Kvalifikace předpověděla, že boj o titul nebude ze strany Alexandera Rossiho jednoduchý. Zatímco jeho rival a lídr šampionátu Scott Dixon zajel druhý nejlepší čas, Rossi se kvalifikoval až jako šestý.
Po startu se pokusil dostat vpřed, a ještě před nájezdem do první zatáčky vrazil do zadní části svého týmového kolegy Marca Andrettiho. Poškodil si přední křídlo a dostal defekt pravé přední pneumatiky. Ihned se propadl na konec pole a musel zajet do boxů.
Rossiho tempo nebylo vůbec dobré a ani v čistém vzduchu nedokázal konkurovat časům vedoucích závodníků. Na čele si kontroloval náskok Hunter-Reay před druhým Dixonem.
V 25. kole zajel Rossi do boxů a nabral ztrátu jednoho kola. Jeho vůz si však sedl a brzy začal stíhat svého rivala v boji o titul, ačkoliv byli oba v odlišných kolech. První pokus o překonání Dixona se Američanovi nepovedl, podruhé byl manévr čistý a vrátil se do stejného kola.
Zdálo se, že je všem dnům konec, Alexander Rossi kroužil beznadějně na posledních místech. Nakonec přišla pomoc shůry a na trati zavlála žlutá vlajka. Graham Rahal zastavil svůj vůz, který tak musel být odklizen, ačkoliv se později vrátil do závodu.
Alexander Rossi zajel do boxů pro čerstvou sadu pneumatik a rozhodl se pojmout zbytek závodu o něco agresivněji. Hned po restartu začal krájet soupeře po soupeři, dokud se nedostal do nejlepší desítky a po posledních zastávkách boxech byl dokonce na 5. místě.
Mezitím si Scott Dixon kontroloval druhé místo, ale na tvářích stratégů a mechaniků týmu Chipa Ganassiho bylo vidět znepokojení. Alexander Rossi, ačkoliv se snažil, co to jen šlo, nakonec nedokázal udržet své tempo a ke konci závodu začal odpadávat.
Závod vyhrál Ryan Hunter-Reay před druhým Scottem Dixonem, který navýšil náskok v šampionátu a stal se tak popáté šampionem IndyCar. V historických tabulkách se tak ocitl na druhém místě, před ním je jen A. J. Foyt se sedmi tituly. Alexander Rossi do cíle dorazil na 7. místě.
Je třeba vyzdvihnout také výkon nováčka Patricia O’Warda, který při svém debutu obsadil devátou příčku.
Letošní sezóna IndyCar Series je úspěšně za námi a všem fanouškům této americké formulové série nezbývá nic jiného než si počkat na sezónu následující, která startuje 10. března tradičně v uličkách Saint Petersburgu.
Můžeme se těšit na mnoho novinek, očekává se příchod dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa, ačkoliv jeho vstup do IndyCar provází komplikace (více se dočtete zde). Co se týče kalendáře, čeká nás hned několik změn. Tou první je závod na okruhu COTA, kde tak budeme moci porovnat rychlost vozů Formule 1 a IndyCar. Fanoušci klasických tratí jsou nadšení z návratu okruhu Laguna Seca, která uzavře šampionát 22. září 2019.
DOPORUČUJEME: IndyCar představilo kalendář pro příští rok – pojede se na okruhu COTA!
# | Jezdec | Tým | Rozdíl | Kol |
1 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | – | 85 |
2 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | +2.7573 | 85 |
3 | Will Power | Team Penske | +3.6550 | 85 |
4 | Simon Pagenaud | Team Penske | +4.6306 | 85 |
5 | Marco Andretti | Andretti Autosport | +19.8030 | 85 |
6 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing | +21.6393 | 85 |
7 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | +28.3778 | 85 |
8 | Josef Newgarden | Team Penske | +34.6288 | 85 |
9 | Patricio O’Ward (R) | Harding Racing | +42.8662 | 85 |
10 | Ed Jones | Chip Ganassi Racing | +44.2254 | 85 |
11 | Santino Ferrucci (R) | Dale Coyne Racing | +44.6273 | 85 |
12 | Tony Kanaan | A. J. Foyt Enterprises | +1:00.4138 | 85 |
13 | Jordan King (R) | Ed Carpenter Racing | +1:04.0637 | 85 |
14 | Zach Veach (R) | Andretti Autosport | +1:05.4899 | 85 |
15 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | +1:12.8026 | 85 |
16 | Pietro Fittipaldi (R) | Dale Coyne Racing | +1:14.2459 | 85 |
17 | Jack Harvey (R) | Schmidt Peterson Motorsports | +1:15.6462 | 85 |
18 | Carlos Muñoz | Schmidt Peterson Motorsports | +1:18.6345 | 85 |
19 | Matheus Leist (R) | A. J. Foyt Enterprises | +1:22.3819 | 85 |
20 | Colton Herta (R) | Harding Racing | +1:23.4673 | 85 |
21 | Max Chilton | Carlin | +1 kolo | 84 |
22 | Charlie Kimball | Carlin | +9 kol | 76 |
23 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | +19 kol | 66 |
24 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | Motor | 38 |
25 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | Motor | 15 |
R – rookie (nováček)