IndyCar: Scott Dixon to dokázal a stává se pětinásobným šampionem

IndyCar: Scott Dixon to dokázal a stává se pětinásobným šampionem

V noci z neděle na pondělí se konal poslední závod sezóny IndyCar Series, který se jel již tradičně na okruhu Sonoma Raceway. Vítězství si dominantním způsobem připsal Ryan Hunter-Reay na voze Andretti Autosport, nejdůležitější však byl výsledek Scotta Dixona, který dojel jako druhý a stal se tak popáté šampionem.

Kvalifikace předpověděla, že boj o titul nebude ze strany Alexandera Rossiho jednoduchý. Zatímco jeho rival a lídr šampionátu Scott Dixon zajel druhý nejlepší čas, Rossi se kvalifikoval až jako šestý.

Po startu se pokusil dostat vpřed, a ještě před nájezdem do první zatáčky vrazil do zadní části svého týmového kolegy Marca Andrettiho. Poškodil si přední křídlo a dostal defekt pravé přední pneumatiky. Ihned se propadl na konec pole a musel zajet do boxů. 

Rossiho tempo nebylo vůbec dobré a ani v čistém vzduchu nedokázal konkurovat časům vedoucích závodníků. Na čele si kontroloval náskok Hunter-Reay před druhým Dixonem.

V 25. kole zajel Rossi do boxů a nabral ztrátu jednoho kola. Jeho vůz si však sedl a brzy začal stíhat svého rivala v boji o titul, ačkoliv byli oba v odlišných kolech. První pokus o překonání Dixona se Američanovi nepovedl, podruhé byl manévr čistý a vrátil se do stejného kola.

Zdálo se, že je všem dnům konec, Alexander Rossi kroužil beznadějně na posledních místech. Nakonec přišla pomoc shůry a na trati zavlála žlutá vlajka. Graham Rahal zastavil svůj vůz, který tak musel být odklizen, ačkoliv se později vrátil do závodu.

Alexander Rossi zajel do boxů pro čerstvou sadu pneumatik a rozhodl se pojmout zbytek závodu o něco agresivněji. Hned po restartu začal krájet soupeře po soupeři, dokud se nedostal do nejlepší desítky a po posledních zastávkách boxech byl dokonce na 5. místě.

Mezitím si Scott Dixon kontroloval druhé místo, ale na tvářích stratégů a mechaniků týmu Chipa Ganassiho bylo vidět znepokojení. Alexander Rossi, ačkoliv se snažil, co to jen šlo, nakonec nedokázal udržet své tempo a ke konci závodu začal odpadávat.

Závod vyhrál Ryan Hunter-Reay před druhým Scottem Dixonem, který navýšil náskok v šampionátu a stal se tak popáté šampionem IndyCar. V historických tabulkách se tak ocitl na druhém místě, před ním je jen A. J. Foyt se sedmi tituly. Alexander Rossi do cíle dorazil na 7. místě.

Je třeba vyzdvihnout také výkon nováčka Patricia O’Warda, který při svém debutu obsadil devátou příčku.

Letošní sezóna IndyCar Series je úspěšně za námi a všem fanouškům této americké formulové série nezbývá nic jiného než si počkat na sezónu následující, která startuje 10. března tradičně v uličkách Saint Petersburgu.

Můžeme se těšit na mnoho novinek, očekává se příchod dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa, ačkoliv jeho vstup do IndyCar provází komplikace (více se dočtete zde). Co se týče kalendáře, čeká nás hned několik změn. Tou první je závod na okruhu COTA, kde tak budeme moci porovnat rychlost vozů Formule 1 a IndyCar. Fanoušci klasických tratí jsou nadšení z návratu okruhu Laguna Seca, která uzavře šampionát 22. září 2019.

DOPORUČUJEME: IndyCar představilo kalendář pro příští rok – pojede se na okruhu COTA!

# Jezdec Tým Rozdíl Kol
1 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport 85
2 Scott Dixon Chip Ganassi Racing +2.7573 85
3 Will Power Team Penske +3.6550 85
4 Simon Pagenaud Team Penske +4.6306 85
5 Marco Andretti Andretti Autosport +19.8030 85
6 Sébastien Bourdais Dale Coyne Racing +21.6393 85
7 Alexander Rossi Andretti Autosport +28.3778 85
8 Josef Newgarden Team Penske +34.6288 85
9 Patricio O’Ward (R) Harding Racing +42.8662 85
10 Ed Jones Chip Ganassi Racing +44.2254 85
11 Santino Ferrucci (R) Dale Coyne Racing +44.6273 85
12 Tony Kanaan A. J. Foyt Enterprises +1:00.4138 85
13 Jordan King (R) Ed Carpenter Racing +1:04.0637 85
14 Zach Veach (R) Andretti Autosport +1:05.4899 85
15 James Hinchcliffe Schmidt Peterson Motorsports +1:12.8026 85
16 Pietro Fittipaldi (R) Dale Coyne Racing +1:14.2459 85
17 Jack Harvey (R) Schmidt Peterson Motorsports +1:15.6462 85
18 Carlos Muñoz Schmidt Peterson Motorsports +1:18.6345 85
19 Matheus Leist (R) A. J. Foyt Enterprises +1:22.3819 85
20 Colton Herta (R) Harding Racing +1:23.4673 85
21 Max Chilton Carlin +1 kolo 84
22 Charlie Kimball Carlin +9 kol 76
23 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing +19 kol 66
24 Spencer Pigot Ed Carpenter Racing Motor 38
25 Takuma Sato Rahal Letterman Lanigan Racing Motor 15

R – rookie (nováček)

Sdílejte na:
Zavřít