Bývalý inženýr Bridgestone klíčem k úspěchům Haasu

Bývalý inženýr Bridgestone klíčem k úspěchům Haasu

Haas přibral do svého týmu v dubnu novou posilu v podobě Hiroshiho Tomisuka. Podle Kevina Magnussena a Romaina Grosjeana přináší angažování japonského samuraje kýžené ovoce.

Byť se lepí americké stáji od začátku roku smůla na paty, díky níž ztratili pořádnou porci důležitých bodů do obou šampionátů, tak se i přes tyto nezdary dokázala vyšvihnout na páté místo v Poháru konstruktérů. Na Renault ztrácí 19 bodů a šestá Force India má jen o dva body méně.

Když jeden z pilotů nehavaruje, nebo jej nepostihnou technické potíže, bojují o pozice v čele ze „zbytku světa“. Klíčovým faktorem úspěchů Haasu je mimo jiné také nový člen, který řady týmu rozšířil v dubnu letošního roku. Řeč je o bývalém inženýrovi Brdigestone Hiroshim Tomisukovi, přezdívaném Tommy-san.

„Je bláznivé, co všechno Tommy-san rozpozná, když se na pneumatiky jen podívá,“ popisuje Romain Grosjean, jenž připomíná, že pro závodníky je obtížné poznat, zda jsou pneumatiky příliš studené nebo příliš teplé, protože v obou případech jim chybí grip. „Tommy-san se na pneumatiky podívá a pak nám řekne, co musíme v našem kvalifikačním kole udělat, a na kterých místech musíme mít jaké teploty pneumatik.“

Doporučujeme: Haasu dochází trpělivost s Grosjeanem. Stojíme za ním, ale už musí zabrat, říká šéf

„Skrze to se práce s pneumatikami velmi zlepšila. Samozřejmě, že se toho musíme o pneumatikách ještě spoustu naučit, ale pro tým je (Tomisuka) velkou podporou,“ pochvaluje si Francouz přítomnost pneumatikového mága, jehož slova přinesl portál speedweek.com. Jeho týmový kolega Kevin Magnussen s ním souhlasí: „Pro tým je obrovskou pomocí mít Tommy-sana na palubě. Protože potřebujeme někoho, kdo má zkušenosti s pneumatikami a rozumí gumám od Pirelli, neboť to není vůbec jednoduché. Jedná se o velmi komplikované pneumatiky, se kterými je složité pracovat nejen pro nás, jezdce za volantem, ale jsou rovněž oříškem při nastavení auta.“

Japonce, který přes dvacet let pracoval u Bridgestone, vychvaluje i šéf týmu Günther Steiner: „Největší výhodou je pro nás během pátečních tréninků, neboť se na pneumatiky jen podává a už ví, jakým směrem se musíme ubírat a jestli jsou pneumatiky příliš studené nebo příliš teplé, stejně jako jestli se musí tlak pneumatik zvýšit nebo snížit. Rovněž pomáhá inženýrům při rozhodování, jak se má s pneumatikami zacházet v závodě a kvalifikaci. Ví, za jakých podmínek a teplot fungují pneumatiky nejlépe.“

Sdílejte na:
Zavřít