V Mercedesu vládne rozladění: Nejsme dostatečně rychlí

V Mercedesu vládne rozladění: Nejsme dostatečně rychlí

Stříbrné šípy tento víkend za konkurencí mírně zaostávají, ačkoliv Bottas zajel druhý nejlepší čas. Jeho týmový kolega Hamilton odstartuje až čtvrtý.

Pro německou stáj se zatím víkend nevyvíjí podle představ, neboť Kanada je tratí, která jejich vozům tradičně sedí. Ovšem tentokrát byli soupeři z Red Bullu a Ferrari překvapivě rychlejší. „Nebyli jsme dostatečně rychlí, což potvrzuje druhé a čtvrté místo. Na okruhu, na kterém jsme tradičně vždycky opravdu silní, je to relativně znepokojující,“ popisuje Toto Wolff, který zdůrazňuje, že letos jsou síly neobyčejně vyrovnané: „To opět ukazuje, že v této sezóně mohou i drobné detaily znamenat velký rozdíl. Rozestupy jsou měřeny v zlomcích sekundy a každý jeden takový detail je rozhodující pro výkon. Nezáleží na tom či onom faktoru, nýbrž na jednotlivých kusech skládanky. Abychom vyhráli, musíme to dát všechno dohromady správně.“

Nicméně, neuspokojivé výkony z tréninků a kvalifikace nemusejí automaticky znamenat špatný výsledek i té nejdůležitější části víkendu, ve které se rozdávají body, závodu. V něm by totiž mohli těžit z toho, že budou startovat na ultraměkkých pneumatikách, zatímco Red Bull bude startovat na nejměkčí dostupné sadě, hypersoftech. Na tamním okruhu se růžově označená sada velmi rychle opotřebovává.

„Proto doufáme, že jsme pro závod v silné výchozí pozici s řadou strategických možností,“ věří ve výhodu nad úhlavními rivaly v boji o titul šéf Mercedesu, jehož slova cituje německý portál speedweek.com.

Po kvalifikaci byl značně rozladěný rovněž šéf stratégů týmu se sídlem v Brackley Adrew Shovlin, protože podle jeho propočtů měli rozhodně na víc, než „jen“ na druhou, resp. čtvrtou pozici.

„Celkově vzato to nebyl žádný přesvědčivý den, ale očekáváme dobrý závod a budeme tvrdě pracovat na tom, abychom zjistili různé strategické možnosti, které by nám daly šanci vyhrát,“ zhodnotil Shovlin, který předpovídá na špici napínavý boj: „Na čele pole to bude určitě zajímavé: Red Bull startuje na hyperměkkých pneumatikách, které působí docela náchylně, a Mercedes stejně jako Ferrari vyjíždí na ultrasoftech. Při tomto závodě nejsou incidenty a safety car žádnou vzácností a to nám rozhodně otevře příležitosti, kdy budeme moci jet vepředu a vyvíjet tlak na auta kolem nás.“

Sdílejte na:
Zavřít