VC Číny s dramatickým koncem vyhrál Ricciardo před Bottasem a Räikkönenem

VC Číny s dramatickým koncem vyhrál Ricciardo před Bottasem a Räikkönenem

Mezinárodní okruh v Šanghaji nabídl závod s velmi překvapivým vyvrcholením, pro vítězství si dojel po fantastickém výkonu Daniel Ricciardo. Bottas si napravil po předchozím podniku v Barhajnu reputaci, zatímco Vestappen si nadělal spíše další nepřátele.

Start závodu byl poměrně klidný, obešel se bez jakýchkoliv kolizí. Vettel se odlepil od svého startovního slotu bez problémů a první pozici si uhájil, zatímco jeho týmový kolega Räikkönen se propadl z druhého až na čtvrté místo za Vestappena.

I ve středu pole se pořadí mírně změnilo. Alonso se posunul o dvě pozice výš, ze 13. na 11. místo. Solidní start měl také Sergej Sirotkin, který překonal šest závodníků. Oproti tomu Pérez neodstartoval zrovna ideálně a propadl se až na 14. místo za svého kolegu Ocona. Ten se při pozdějším souboji o pozice s Alonsem mírně ťukl, ale naštěstí to bylo bez následků.

Toro Rosso zažilo tento týden pořádný výkonnostní propad, oba piloti startovali z chvostu startovního pole. Italové se už v šestém kole rozhodli aplikovat týmovou režii, když Hartleymu přikázali, aby před sebe před 14. zatáčkou pustil Gaslyho. Ačkoliv nejprve protestoval, tak nakonec opravdu pustil. O pár kol později to byl právě Novozélanďan, kdo odstartoval povinné zastávky v boxech.

Vettel si mezi tím už bodoval vpředu pohodlný náskok na Bottase, který byl něco přes dvě sekundy. Třetí Vestappen ztrácel další dvě vteřiny. Alonso se několik kol snažil překonat desátého Grosjeana, ale správný recept nenašel.

Red Bull se rozhodl pro double pitstop, který se jim vydařil a jeho piloti se vrátili zpět na trať na čtvrtém, resp. pátém místě.

Z vedoucí trojce zajel ke svým mechanikům jako první Bottas pro bíle označenou sadu. Mercedes se tak snažil o undercut na Räikkönena, který následně i vyšel. U Ferrari nejprve povolali do boxů Vettela. Räikkönen se tak dostal do vedení, avšak nedařilo se mu vybudovat dostatečný náskok na Bottase, který okolo něj prosvištěl při výjezdu z boxů. Netrvalo dlouho a Icemana překonal i Vettel, ale v tomto případě se to spíše jevilo, jakoby Räikkönen Vettela poslušně pouštěl před sebe, neboť se příliš nebránil.

Nováček letošní sezony Leclerc, který je označován za velký talent, je zřejmě přemotivovaný, proto i v tomto závodě vytvářel jednu chybu za druhou a několikrát se roztočil.

V polovině závodu vypadalo pořadí následovně: Bottas, Vettel, Verstappen, Hamilton, Ricciardo, Räikkönen, Alonso, Hülkenberg, Sainz a Magnussen.

Po té, co oba piloti Toro Rosso absolvovali zastávku v boxech, se ocitl Gasly opět za Hartleym. Francouz jej však při snaze o předjetí zezadu nabral, čímž oba roztočil. Jelikož bylo po této kolizi na trati spoustu karbonových úlomků, tak se ředitelství závodu rozhodlo povolat Bernda Mayländera. Během fáze safety caru se někteří piloti objevili v boxech pro čerstvou sadu pneumatik. Tento krok klapl perfektně u Red Bulu. Oba se vrátili na trať na pozicích, na kterých byli i před zastávkou, tedy na pátém a šestém místě.

Bottas si zatím držel vedení, za ním se však děly velké věci. Ricciardo totiž po svém pitstopu nasadil vražedné tempo a postupoval bleskurychle výš a výš, během čehož opět předvedl svůj jezdecký um. Zatímco jeho týmový kolega Verstappen sváděl tvrdý souboj se třetím Hamiltonem. Aby nedošlo ke kontaktu, musel Nizozemec ubrat a ocitl se dokonce mimo trať, čímž se propadl za Ricciarda, který se následně vytáhl fantastickým manévrem právě na Brita v Mercedesu a o chvíli později byl už i před druhým Vettelem.

Na Němcova záda dýchal hladový Verstappen, který to však neodhadl a oba dva roztočil. Při kontaktu zřejmě došlo k poškození Vettelova vozu, proto se propadl až na sedmé místo za Hülkenberga.

Také Ricciardo musel korigovat svůj RB14 při drobném kontaktu o vedení v závodu s Bottasem. Australan tento souboj vyhrál a ujmul se vedení. 

Krátce před koncem závodu odstoupil Hartley, jehož vůz se pravděpodobně poškodil při kolizi s Gaslym. O druhé místo urputně bojovali finští závodníci, díky čemuž se jim přiblížil čtvrtý Vestappen. Ovšem ťukancům ještě nebyl konec. Opět se toho účastnil Vettel, který se bránil dotírajícímu Alonsovi. Španěl se nakonec před něj dostal, ovšem nejednalo se o nejčistší manévr, neboť Vettela vytlačil z trati.

Velkou cenu Číny vyhrál po fantastické jízdě Daniel Ricciardo. Druhý Bottas si po kritice, která se na něj sesypala po Bahrajnu, zlepšil reputaci, když šel do soubojů více po hlavě. Na pódiu je doplnil Räikkönen. 

Pozice Jezdec Tým   Ztráta Body
1    Daniel Ricciardo Red Bull   25
2    Valtteri Bottas Mercedes 8.894 18
3    Kimi Raikkonen Ferrari 9.637 15
4    Lewis Hamilton Mercedes 16.985 12
5    Max Verstappen Red Bull 20.436 10
6    Nico Hulkenberg Renault 21.052 8
7    Fernando Alonso McLaren 30.639 6
8    Sebastian Vettel Ferrari 35.286 4
9    Carlos Sainz Renault 35.763 2
10    Kevin Magnussen Haas 39.594 1
11    Esteban Ocon Force India 44.050 0
12    Sergio Perez Force India 44.725 0
13    Stoffel Vandoorne McLaren 49.373 0
14    Lance Stroll Williams 55.490 0
15    Sergey Sirotkin Williams 58.241 0
16    Marcus Ericsson Sauber 62.604 0
17    Romain Grosjean Haas 65.296 0
18    Pierre Gasly Toro Rosso 66.330 0
19    Charles Leclerc Sauber 82.575 0
20    Brendon Hartley Toro Rosso   0

 

Pohár konstruktérů je momentálně na prvních dvou místech opravdu vyrovnaný. Ferrari dělí od Mercedesu pouhý jeden bod! V šampionátu jezdců Vettel mírně navýšil náskok na Hamiltona, který nyní činí 11 bodů. Ještě menší rozdíl je mezi Hamiltonem a třetím Bottasem, tam jsou to tři body. Na bodový příděl čeká stále hned šest jezdců, a to Pérez, Leclerc, Hartley, Grosjean a oba piloti Williamsu.

Sdílejte na:
Zavřít