Lando Norris zářil při testu F2 v Le Castelletu. Charouzovi jezdci se slibnými výsledky

Lando Norris zářil při testu F2 v Le Castelletu. Charouzovi jezdci se slibnými výsledky

Kde jinde by si měla „nová Formule 2“ odbýt svou první ostrou projížďku, než na tradiční
trati Paula Ricarda v Le Castelletu? Na jihu Francie se při tom psaly i dějiny českého
motorsportu: Poprvé v historii okruhového sportu se druhé nejvyšší formulové třídy světa
zúčastnil český tým, Charouz Racing System.
Uplynulé tři dny přesvědčili špičkovými výkony především piloti stáje Carlin, Lando Norris a
Sergio Sette-Camara. V Charouzově stáji se prozatím lehce prosadil Louis Deletraz.

V Le Castelletu zazářil především Lando Norris. Postup z Formule 3 zvládl bez problémů a byl ve všech sessions mezi nejlepšími. Mimo vice-mistra Artjoma Markelova (Rus se s novým vozem ještě nedokázal spřátelit) se ovšem i všichni ostatní favorité předvedli ve výborné formě.

Za svůj první oficiální výstup na pódiu F2 se tým Antonína Charouze nemusí stydět. I jeho jezdci potvrdili, že budou v závodech hodně daleko vepředu, přičemž se lehce začíná prosazovat Švýcar Deletraz, který byl při všech příležitostech rychlejší, než Ferrariho junior Fuoco.

Starosti ale dělá technika. Piloti si stěžovali na nezvyklé „halo“ a na příliš prostorný kokpit. Zvláště nové turbomotory mají pro své jezdce často připravena nepříjemná překvapení. Někdy „zaberou“ příliš pozdě (turbo-lag), jindy prostě explodují. Zodpovědný technik F2, Didier Perrin v tom nevidí nic zvláštního, přesto u Mecachrome budou muset naplánovat přesčasy: „S naším zkušebním prototypem jsme najezdili 6000km bez jediného defektu. Když pak jede 20 aut na trati naostro, tak se stává, že se něco rozbije. Proto jsou tyto kolektivní testy tak důležité. Každý z rozbitých motorů bude u Mecachrome podroben důkladné prohlídce a jsem si jist, že to zvládnou.“

Úterý dopoledne (profilované pneumatiky)

Jistě, při vlhké až mokré vozovce a za teploty vzduchu mezi 8-9 stupni by se dopolední výsledek neměl přeceňovat – proč ale nevykročit do nové sezony Formule 2 špičkovým časem? To so myslel především junior McLarenu Lando Norris. Úřadující mistr Evropy F3 zajel na voze Trevora Carlina před Ralphem Boschungem (MP), svým týmovým kolegou Sergiem Sette-Camarou a Alexandrem Albonem (DAMS) nejrychleji. To ještě nikdo z pozorovatelů netušil, že tím 18letý Brit teprve vykročil do z jeho hlediska vynikajícího testu, při kterém měl i dále udávat tempo.

Pro většinu zúčastněných ovšem dopoledne přeci jen znamenalo především opravdovou první zkoušku materiálu se základním nastavením vozu. Nejeden jezdec teprve hledal optimální „usazení“ v kokpitu. Neobešlo se to bez dvou větších technických incidentů: Oliver Rowland (DAMS) zničil svůj motor a okolí agregátu Jacka Aitkena se vzňalo již při pokusu o opuštění boxu. I další dny se mělo potvrdit, že nový vůz a především nový motor Mecachrome-turbo ještě pozbývají téměř 100procentní spolehlivosti svého předchůdce.

Charouzovi jezdci Deletraz a Fuoco obsadili pozice 8 a 9, přičemž na Norrise ztráceli kolem 2s.

Nejrychlejší časy za mokra:
1. Lando Norris, Carlin             1:56,136
2. Ralph Boschung, MP            1:57,037
3. Sergio Sette Camara, Carlin  1:57,289
4. Alexander Albon, DAMS      1:57,357
5. Arjun Maini, Trident             1:57,591

 

Úterý odpoledne (sucho)

Neustávající chladný Mistral, jenž dal jméno dlouhé rovince, která dřívě dominovala charakter dráhy v Le Castelletu, přes polední přestávku vyfoukal z asfaltu i poslední vlhká místa. Odpoledne se tedy mohlo jet za slunečna a na slickách.

Norris při tom dokázal hned od začátku session vyzvednout, že jeho dopolední prvenství nebylo náhodou. Časem 1:43,095 si nakonec zapsal nejrychlejší kolo dne. Tým Carlin si asi bude muset v F2 znovu zvykat na špičková umístění, protože jeho druhý jezdec Sette-Camara docílil za jedničkou Premy Nyckem de Vriesem výborné třetí místo.

Jezdci stáje Charouz se ještě nedokázali vmísit mezi nejrychlejší. Louis Deletraz ztratil hodně času kvůli defektu motoru a byl za daných okolností s 11. místem (-1,7s) přesto spokojen. Ani Antonio Fuoco se nedokázal jaksepatří rozjet a byl s odstupem 3,3s jen 18.

Nejrychlejší časy úterý:

1. Lando Norris, Carlin              1:43,095
2. Nyck de Vries, Prema            1:43,282
3. Sergio Sette-Camara, Carlin   1:43,401
4. Luca Ghiotto, Campos           1:43,707
5. George Russell, ART             1:43,745

Středa

Lando Norris potvrdil i ve středu, že to letos myslí s okamžitým úspěchem v F2 a s rychlým postupem do Formule 1 naprosto vážně: Za slunečna, ale mrazivého větru zlepšil již dopoledne svůj úterní čas o 0,8s a byl tím znovu nejlepší ze všech! V týmu Carlin se očividně s novou technikou Dallary-Mecachrome-turbo F2 spřátelili za všech nejrychleji, protože si Brazilec Sette-Camara zapsal druhý čas.

Za dvojicí Carlinu se zařadili Jack Aitken (ART) a dobrý Louis Deletraz (Charouz) před Mainim, Russellem a de Vriesem. Švýcar z české stáje tedy poprvé „vybalil“ opravdu rychlé kolo – na Norrise tentokrát ztrácel jen 0,4s. Kolega Fuoco ztrácel o další sekundu více a byl 13. Session se ani tentokrát neobešla bez defektů. Nejprominentnější obětí při tom byl bývalý pilot F1 Roberto Merhi: Španělovi, který zatím jen bez smlouvy „vypomáhá“ v nizozmském týmu MP, explodoval motor v rychlé zatáčce Signes…

Také opoledne bylo slunečno a velmi chladno. V zásadě se tedy jednalo o optimální podmínky pro motory, přesto začala i tato 4. session spektakulérní explozí. Němec Maxi Guenther byl na trati teprve 10 minut, když se krátce před koncem kola rozloučil i jeho agregát „do věčných lovišť“. V oblaku dýmu odstavil svůj vůz přímo před techniky Mecachrome…

Nejrychlejší kolo tentokrát zajel až závěrem seance Alexander Albon, na dopolední čas Norrise mu ale scházely 2 desetiny. I z pohledu týmu Charouz vypadala odpolední výsledková listina velmi dobře:  Deletraz byl za de Vriesem 3. a i Fuoco se 7. časem umístil mezi TOP10.

Nejrychlejší časy ve středu:
1. Lando Norris, Carlin             1:42,226
2. Sergio Sette-Camara, Carlin  1:42,387
3. Alexander Albon, DAMS      1:42,406
4. Jack Aitken, ART                  1:42,566
5. Louis Deletraz, Charouz        1:42,69

Čtvrtek

Záverečný den testu se konal za podobného počasí jako ve středu. Jízdy bohužel musely být dopoledne  opět několikrát přerušeny kvůli defektním vozům na trati. Jednou z obětí byl i Charouzův jezdec Fuoco. U ARTu si svou smůlu asi odpykali již Aitkenovým ohněm v úterý a jezdci francouzské stáje se mohli poprvé prezentovat na špičce časové listiny. Úřadující mistr GP3 George Russell zajel před týmovým kolegou Aitkenem (do F2 také postoupil z GP3) nejychleji. Za nimi potvrdili svou konstantní rychlost De Vries, Albon, Deletraz, Sette-Camara a Norris. Norrisův středeční čas ale zůstal nepřekonán.

Odpoledne si všichni jezdci schovali útok na špičkový čas na závěrečnou čtvrthodinku testu. Byl to, jako o den dříve, znovu Anglo-Thajec Alexander Albon, komu se nakonec povedlo optimální kolo. Opět ale nedokázal ohrozit Norrisův čas ze středy dopoledne.  Tentokrát za sebou nechal slibného nováčka Mainiho z Indie (Trident), Norrise a juniora Red Bullu Daniela Ticktuma, který ve čtvrtek převzal Rowlandův vůz DAMSu. Za Němcem Guentherem obsadili Deletraz s Fuocem dobrá místa 6 a 7.

Nejrychlejší časy ve čtvrtek:
1. George Russell, ART             1:42,396
2. Jack Aitken, ART                   1:42,588
3. Nyck De Vries, Prema            1:42,759
4. Alex Albon, DAMS                1:42,923
5. Arjun Maini, Trident              1:43,061

Druhý a závěrečný  3denní test před sezonou 2018 budou týmy F2 absolvovat 21.-23. března v Bahrajnu.

Sdílejte na:
Zavřít