McLaren trvá na „minimalizaci“ Alonsovy role u Toyoty

10. února 2018, 21:28 | Petr Čermák
Ilustrační fotografie - McLaren trvá na „minimalizaci“ Alonsovy role u Toyoty

Šéf týmu McLaren Zak Brown se nechal slyšet, že tým trval na minimalizaci Alonsovy role u Toyoty, se kterou bude v letošní supersezóně závodit především v závodě na 24 hodin v Le Mans.

Jeden z Alonsových snů je zisk velkého triple crown, aneb vítězství v monacké Grand Prix, vítězství v závodě 500 mil Indianapolis a také vítězství v legendární čtyřiadvacetihodinovce Le Mans. Právě z tohoto důvodu se stal Alonso součástí programu Toyota, která se od roku 2012 pravidelně účastní červnového závodu na okruhu La Sarthe a pokouší se v něm zvítězit.

Zak Brown médiím prozradil, že má strach z Alonsova propůjčení japonské automobilce, a že by se o Španělovi mělo zamýšlet v první řadě jako o jezdci týmu McLaren ve Formuli 1.

„Jeho vztah s Toyotou – je námi pouze propůjčený závodní jezdec. Dohodli jsme se s nimi, že s nimi bude závodit, ale nebude mít obchodní závazky, kvůli kterým by musel cestovat po světě,“ prozradil Brown.

„Jedná se o minimalizování jeho cestování po světě za různými obchodními a sponzorskými účely. Je třeba zamezit konfliktu mezi sponzory – Toyota jich mnoho nepotřebuje, takže v tuhle chvíli ke konfliktům zájmů McLarenu a Toyoty nedochází.“

„Pokud najdou sponzora, který by byl v konfliktu s našimi zájmy, nemůžeme Alonsovi dovolit, aby tu chodil v oblečení podporující tu a onu značku.“

„V první řadě je jezdec McLarenu a jezdec Formule 1. Když pomyslíte na Fernanda Alonsa, musíte o něm smýšlet ve spojení s Formulí 1 a McLarenem.“

Původně měl Alonso odjet pouze 4 z 5 pořádaných závodů během sezóny 2018, ale nakonec se zúčastní všech pěti. Závod ve Fuji kolidoval s pořádáním závodu F1, ale majitel okruhu, kterým není nikdo jiný než Toyota, zažádal o posunutí termínu vpřed, aby se vyhnulo termínové kolizi.

Novináři se také Zaka Browna zeptali, zda nebude Alonsovo působení ve WEC nevýhodou pro jeho práci ve Formuli 1 a především u McLarenu.

„Ne, v žádném případě,“ odpověděl. „Mám na mysli, co jiného by stejnak během těchto volných víkendů dělal? Netestoval by vůz F1, netestoval by na simulátoru.“

„O víkendech, které by možná trávil na motokárách, na golfu nebo na čemkoliv jiném, bude trávit na okruzích s Toyotou a jejich týmem. Chce svůj volný čas trávit v závodním voze.“

Mark Webber, který po odchodu z F1 tři roky závodil v šampionátu WEC s Porsche přiznal, že má strach, aby Alonsovy výkony v Grand Prix nebyly ovlivněny „dvojím programem“.

Brown si nemyslí, že bude Alonso příliš zaneprázdněný, aby to bylo poznat na jeho výkonech.

„Ví, do čeho jde. Je neskutečně dobře připravený. Odjel závod 24 hodin v Daytoně a potom testoval s Toyotou na simulátoru. Je to velice talentovaný závodník, myslím si, že je schopný zvládnout věci, které bychom my ostatní tak lehce nezvládli. Nemyslím si, že by do toho šel, kdyby neměl jistotu, že to nezvládne na nejvyšší možné úrovni,“ zakončil Brown.

 

Další články

Komentáře

Žádné příspěvky nenalezeny.