Hülkenberg: Měli bychom s Pirelli zapracovat na zlepšení pneumatik do mokra

Hülkenberg: Měli bychom s Pirelli zapracovat na zlepšení pneumatik do mokra

Proč se restart kvalifikace v Monze odkládal tak dlouho? Můžou za to současné pneumatiky do mokra, které na extrémní podmínky nejsou stavěné. Nejen k tomuto tématu se německý závodník vyjádřil ve svém tradičním sloupku na webu německé televizní stanice Sport 1.

Nico Hülkenberg po několika velmi dobrých závodech zažil poměrně náročný víkend, neboť nedokázal držet krok se svými konkurenty. „Závod v Monze byl boj – více mezi mnou a mým autem, než mezi mnou a mými soupeři,“ zahajuje Hülk svůj sloupek, který se už po závodě nechal slyšet, že do Monzy jeli s vědomím, že to nebude jednoduchý závod. V pátek ráno se zdálo být všechno ještě pod kontrolou, jenže v sobotu všem zkomplikoval život prudký déšť:  „Během prvního tréninku to bylo ještě poměrně v pohodě, lepší než jsem čekal. Přes noc jsme ještě zkusili pár věcí. Ty jsme však kvůli chaosu s deštěm nemohli moc otestovat. Potom už to byla loterie.“

Kvalifikace dohromady trvala 220 minut, přičemž její první část měla hodinu a čtvrt. Během těchto 75 minut vedení po každých 15 až 30 minutách kontrolovala situaci a restart neustále odkládala. Před každým oznámením se jezdci připravovali na případný výjezd…

„ Abych byl upřímný, pro nás jezdce to byla opravdu stresující situace. Neustále jsme čekali, koukali a milionkrát si nandali a sundali helmu a stejně často nastupovali a vystupovali z vozu,“ popisuje pilot Renaultu, jenž si nekonečné čekání zkrátil poledním šlofíkem.

Déšť sice postupně ustával, avšak vedení závodu se rozhodlo čekat, neboť na trati bylo stále velké množství vody. Jak je ale možné, že v minulosti se vozy F1 proháněly po okruhu i za takovýchto podmínek? „Déšť sám o sobě nebyl tak silný a ani na trati nebylo moc stojící vody. Problém byl ale v tom, že jsou pneumatiky dělané jen pro určité množství vody, které můžou vytlačit. Jinak dochází rychle k aquaplaningu, což není v silách jezdce. Proto neměl Charlie Whiting příliš na výběr,“ hájí Whitingovo rozhodnutí Hülkenberg a pokračuje: „V budoucnosti bychom podle mě měli na zlepšení pneumatik s Pirelli zapracovat. Neboť v minulosti jste v takovýchto podmínkách mohli s ostatními výrobci závodit. Problém je jen v tom, že během roku nejsou žádné testy, a testování na mokré trati už vůbec, takže pro Pirelli je těžké pneumatiky vylepšit.“

„Startoval jsem ze 14. pozice a někde jsem se v provozu zasekl. Efekt „špinavého“ vzduchu byl v neděli tak gigantický, že jsem jednoduše nemohl předjíždět,“ vrací se ještě k uplynulému víkendu, kterému dominovaly Mercedesy. Podle něj „byla Monza pro německou stáj předurčená, neboť jim vše sedlo jako pěst na oko“, ale v Singapuru by mělo mít navrch zase Ferrari.

Třicetiletý Němec doufá, že na trati v Singapuru jejich forma vrátí zpět do normálu a budou opět nejlepšími ze zbytku pole: „Pro Singapur platí, že auto a charakteristika trati jsou spolu v souladu. Cítím, že jsem připraven také na Malajsii a Japonsko. Na nadcházející tři okruhy potřebujete dobrou a stabilní aerodynamiku. Naším cílem a požadavkem musí být, že budeme čtvrtou sílou za třemi top týmy. Věřím, že je to reálné.“

Evropská část sezóny je tedy za námi a cirkus Formule 1 se přesouvá do Asie. Jaké tratě jsou Nicovy nejoblíbenější? „V této části sezóny se toho děje hodně. Ale především pojedeme na několika skvělých tratích: Signapur a Suzuka jsou vždy vrcholem, ale mám rád také Austin a samozřejmě Mexiko s dobrou náladou. Můžeme se těšit na pár dobrých závodů,“ uzavírá rodák z Emerichu.

Sdílejte na:
Zavřít